Kan ik mijn baard houden?

Gestart door Roaldkamman, 23/01/2016 | 02:40 uur

Marcel1966

Citaat van: Zeewier op 23/01/2016 | 15:06 uur
Een nette verzorgde baard als bijvoorbeeld die van koning Haakon mag. Doe je aan hotbunking, dan zit je kameraad niet op een vette baard en lakens te wachten. Bijna alle redenen om er geen te hebben zijn van praktische aard. Laat je niet dwingen door groepsdruk. Imho sommige ktz's kunnen er best een hebben om van de babyface af te komen.

Hot bunking?  :confused: :omg:

A.J.

Citaat van: Ace1 op 23/01/2016 | 13:19 uur
Ik weet niet of het handig is om een baard te hebben als je een gasmasker op moet maar het schijnt lastig te zijn als je een baard hebt, dat is de reden dat geen enkele brandweerman een baard heeft.
Ik heb geen idee hoe vaak een gasmasker bij Defensie wordt gebruikt bij oefeningen?

In de amo heb je dat ding regelmatig op je klus en als je de MOR (masker oefenruimte) in gaat is een baard niet echt aan te raden... Het CS gas lekt dan aan alle kanten naar binnen.

Ook als er in een inzetgebied een CBRN dreiging aanwezig is moet je je scheren.

Zeewier

Een nette verzorgde baard als bijvoorbeeld die van koning Haakon mag. Doe je aan hotbunking, dan zit je kameraad niet op een vette baard en lakens te wachten. Bijna alle redenen om er geen te hebben zijn van praktische aard. Laat je niet dwingen door groepsdruk. Imho sommige ktz's kunnen er best een hebben om van de babyface af te komen.

Ace1

Ik weet niet of het handig is om een baard te hebben als je een gasmasker op moet maar het schijnt lastig te zijn als je een baard hebt, dat is de reden dat geen enkele brandweerman een baard heeft.
Ik heb geen idee hoe vaak een gasmasker bij Defensie wordt gebruikt bij oefeningen?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#6
Citaat van: A.J. op 23/01/2016 | 11:47 uur

Gewoon je bakkes scheren en na de opleiding een vra indienen voor een baard.


Gillette... daarnaast een baard is zo 2015.  :angel:

A.J.

Citaat
Het geeft me een soort van respect en natuurlijk overwicht bij de medemens.

Uhu... :cute-smile:

Citaat
Ik kan me voorstellen dat ze niet te dominante recruiten willen voor bepaalde redenen.

Ook al ben je dominant in het kwadraat, je bijdehante mondje wordt heel vlot gesnoerd.

Gewoon je bakkes scheren en na de opleiding een vra indienen voor een baard.

Ros

Citaat van: Roaldkamman op 23/01/2016 | 02:40 uur
Het geeft me een soort van respect en natuurlijk overwicht bij de medemens

Ik zou mij als aspirant onderofficier nog even achter de oren te krabben........je zou mogelijk van een koude kermis thuis kunnen komen.

Zander

Idd tijdens de opleiding heb jij gewoon een glad bekkie. Daarna mag jij je zztop adoratie gewoon uiten😆
People are sheep

dudge

Bij de landmacht gaat dat ding er gewoon af. Mag je paraat meestal wel, maar zelfs daar geen garantie.

Roaldkamman

 Hallo,

Ik ben Roald(20).

Na mijn momentele opleiding(beveiliger coƶrdimator) ben ik van plan te solliciteren voor de functie onderofficier bij de landmacht.
Nu ben ik heel benieuwd of ik dan mijn baard op een punt af zou moeten scheren.
Na enig onderzoek heb ik kunnen vinden dat je wel in baard kan dragen bij defensie.
Het is me alleen niet duidelijk of dit ook geld voor de recruiten.
Ik zie al die leuke filmpjes met de jonge recruiten allemaal glad geschoren en een kort koppie.
Ik hoop eigenlijk dat ik mijn baard noet hoef af te scheren.
Het geeft me een soort van respect en natuurlijk overwicht bij de medemens.
Ik kan me voorstellen dat ze niet te dominante recruiten willen voor bepaalde redenen.
de reden dat ik er weinig over kan vinden is waarscheinlijk dat er weinig mannen van mijn leeftijd zijn met serieuze baardgroei(zover ik zie).
Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag!