Turkse wapens in opkomst

Gestart door Jooop, 03/05/2013 | 12:26 uur

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 23/12/2022 | 23:12 uur
Gaat lekker voor de Turken, prototype rollout van de trainer jet



Wij van wc eend raden wc eend aan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Gaat lekker voor de Turken, prototype rollout van de trainer jet


Huzaar1

#274
Citaat van: Umbert op 17/12/2022 | 17:11 uur
Nou ze waren ook zelf lekker bezig je mag niet in de NAVO alleen als wij onze zin krijgen, had als Zweden die personen gewoon uitgewezen naar Noorwegen of Denemarken.

En je democratische rechtsstaat principes als natie aan de kant zettend en zwichten voor de chantage van een land wat zo haar zin probeert te krijgen. Jaja.. goed plan zeg.  :dead: alsof Turkije bepaalt wat de NAVO wel en niet mag.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Jooop op 17/12/2022 | 16:47 uur
Och ik zie regelmatig openlijk pleiten om Navo landen eruit te schoppen, zal wel een hoogtepunt voor jouw zijn dan.
Nou ze waren ook zelf lekker bezig je mag niet in de NAVO alleen als wij onze zin krijgen, had als Zweden die personen gewoon uitgewezen naar Noorwegen of Denemarken.

Jooop

Citaat van: Struijckje op 17/12/2022 | 16:38 uur
Openlijk pleiten voor een oorlog tussen NAVO-landen terwijl we dagelijks het onnodig lijden ervan te zien krijgen is wel een nieuw dieptepunt op dit forum...

Och ik zie regelmatig openlijk pleiten om Navo landen eruit te schoppen, zal wel een hoogtepunt voor jouw zijn dan.

Struijckje

Openlijk pleiten voor een oorlog tussen NAVO-landen terwijl we dagelijks het onnodig lijden ervan te zien krijgen is wel een nieuw dieptepunt op dit forum...

Citaat van: Jooop op 17/12/2022 | 15:16 uur
Laat ze beiden eens los op elkaar is het voor eens en altijd opgelost zou ik zeggen.

Jooop

Het is al langer bekend dat Erdogan een politieke olifant is met weinig nuancering maar de Grieken doen het ook niet anders. Schijnt dat een Griekse generaal heeft gedreigd met Istanbul te bombarderen. Laat ze beiden eens los op elkaar is het voor eens en altijd opgelost zou ik zeggen.


Zander

Citaat van: Huzaar1 op 17/12/2022 | 01:23 uur
Turkije mag eens herinnerd worden Aan het feit dat ze het over een Navo bondgenoot hebben.
Me de huidige politieke normen en waarden in Turkije zou dat land niet eens bij de Navo moeten mogen horen. Helaas willen we ze ook niet in de armen van de Rus duwen dus dulden wij hun klootzakken gedrag maar.
People are sheep

Huzaar1

Turkije mag eens herinnerd worden Aan het feit dat ze het over een Navo bondgenoot hebben.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Erdogan over Tayfun-raket: ?Grieken worden er nerveus van?

SAMSUN - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft geprobeerd buurland Griekenland te intimideren door een raketaanval te suggereren wanneer Griekenland ?niet zou kalmeren? in het geschil over enkele Griekse eilanden nabij de Turkse kust, waaronder populaire vakantie-eilanden als Samos en Rhodos. Volgens Erdogan is Griekenland nerveus omdat de door Turkije ontwikkelde raket Tayfun ook Athene zou kunnen raken.

?Je noemt Tayfun en de Griek wordt nerveus?, zei Erdogan zondagavond tijdens een jongerenbijeenkomst in het noorden van Turkije. Het bereik van de ballistische raket wordt geschat op 300 kilometer. De Turkse president maande Griekenland spoedig vrede te sluiten met betrekking tot de eilanden en waarschuwde dat Turkije zal ingrijpen als Griekenland ?hier en daar iets zou proberen af te pakken.?

Erdogan houdt zijn poot stijf
Turkije trekt de soevereiniteit van Griekenland over diverse bewoonde en onbewoonde Griekse eilanden in de oostelijke Middellandse Zee in twijfel omdat zich er militairen bevinden. Dit is niet in overeenstemming met de Verdragen van Lausanne (1923) en Parijs (1947), aldus de Turken. Athene daarentegen rechtvaardigt de militarisering met de dreiging van talrijke landingsvaartuigen aan de Turkse kust en het recht van elke staat op zelfverdediging.

Aardgas
Het geschil over de eilanden is slechts een van de vele conflicten tussen de NAVO-bondgenoten. Zo zijn de Turken boos over de nauwe samenwerking tussen de Grieken en de Verenigde Staten, die in Griekenland militaire bases hebben. Ook ruzi?n Ankara en Athene over aardgasvoorraden in de zeebodem.

Telegraaf, 12-12-2022

Zander

Citaat van: Jooop op 06/12/2022 | 01:12 uur
Neen, ik hou van Turkije. Prachtig land en ben er graag, een relax werkomgeving. Erdogan ben ik ook geen fan van maar ben ook niet zo gek om in alles een Erdogan te zien. Het kan mij weinig schelen wat sommige huichelaars denken, ik weet zeker dat meesten er wel eens op vakantie is geweest en dan steevast een masker vertoning. Bah!
Toen mijn vrouw op haar 17e stage ging lopen in Turkije.....
Ja echt, ze is uiteindelijk gevlucht omdat haar mannelijke Turkse collega's hun handjes niet thuis konden houden. Het hotel waar zij werkte "kon niets doen". Kleding en ondergoed dat uit haar kamer verdween, geklop op de deur om 2 uur in de nacht. De hele dag achterna gelopen worden betast worden gedurende de hele dag. Ook de politie stak geen vinger uit.
KUT VOLK!
Niet alleen Erdo. Inderdaad erg mooi land, jammer van die Turken.
Daarnaast was een van mijn familieleden ooit getrouwd met een Turk. Na meerdere blauwe ogen en bloedneuzen volgde een scheiding, waarna zij door zijn complete familie jaren is lastiggevallen. Gelukkig kreeg hij een nare ziekte en ging hij dood waarna de rust terugkeerde.
Ja ik ben mede door bovenstaande aardig bevooroordeeld. En de vele contacten met bepaalde groepen binnen de Nederlandse bevolking tijdens mijn werk hebben dit enkel versterkt.

Ik ben echt geen racist, maar dit volk kan ik niet meer luchten of zien. Mooie praatjes over Turkije zijn wat mij betreft ??n grote grap.
People are sheep

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 05/12/2022 | 23:20 uur
Alsof alleen in zo'n relatie je ontvankelijk bent voor die pro turkije onzin  :cute-smile:.

Neen, ik hou van Turkije. Prachtig land en ben er graag, een relax werkomgeving. Erdogan ben ik ook geen fan van maar ben ook niet zo gek om in alles een Erdogan te zien. Het kan mij weinig schelen wat sommige huichelaars denken, ik weet zeker dat meesten er wel eens op vakantie is geweest en dan steevast een masker vertoning. Bah!

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 04/12/2022 | 23:50 uur
Daarvoor zou ik minstens voor een Turks bedrijf moeten werken. Blijkbaar snap jij het concept "business" niet helemaal.

Alsof alleen in zo'n relatie je ontvankelijk bent voor die pro turkije onzin  :cute-smile:.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Jooop op 04/12/2022 | 23:50 uur
Daarvoor zou ik minstens voor een Turks bedrijf moeten werken. Blijkbaar snap jij het concept "business" niet helemaal.

Je kan ook als als verkoper commissie ontvangen. Ik snap het concept "business". Maar ik hou niet van Pro Erodogan mannetjes.
Ik vertrouw geen enkele moslim.