Belgie (vervangings trajecten) landcomponent

Gestart door Huzaar1, 14/02/2018 | 12:08 uur

Stoonbrace

Citaat"The CT40 cased telescoped armament system is a 40mm cannon built by a Nexter-BAE Systems consortium, CTA International. The weapon system is composed of the cannon and thermal sleeve, gun mount, ammunition handling system, CTAS controller and the gun aiming system.


The adoption of the full system is part of the reason that Nexter has had success with Jaguar, while the UK has faced delays.

In the development of its turret for Warrior CSP, Lockheed Martin did not take all the components from CTA International, instead choosing to develop its own ammunition handling system that feeds from the side rather than the bottom of the weapon.

Lockheed Martin told Army Technology that it chose to develop its own ammunition handling system in order to fully separate ammunition storage from the crew compartment of the vehicle. Something the company said maximises crew safety and space inside the vehicle. In doing so, however, Lockheed Martin added development time to the vehicle.

The Ammunition Handling System (AHS) for Warrior CSP and the Lockheed turret was contracted to Meggitt, with the latter awarded a production contract for the AHS in 2015.

Between 2006 and 2008, the UK and France contracted CTA International to conduct two technical demonstrator programmes (TDPs) of the cannon, to demonstrate to turrets – the crewed 'Manned Turret Integration Programme' (MTIP) and uncrewed turret (TOUTATIS).

Nexter told Army Technology that both of these trials were conducted on Warrior Infantry Fighting Vehicle (IFV) chassis and were 'specifically' aimed at addressing the 'integration risks' of the CT40 cannon.

Nexter added that as a direct result of these trials, the company chose to adopt the entire CT40 system, including all the components listed above. The French company said that Jaguar benefited from the trials by leveraging the risk reduction achieved by the 2006 and 2008 trials."

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 03/06/2021 | 14:40 uur
Als je begrijpt wat telescopische eigenschappen inhouden en je zou ervaring hebben met kanonnen dan zou je dit wat beter begrijpen. : )

Dit geldt ook voor het probleem mbt aanvoer.  We volgen dit ook (dws&b)

Het. Probleem. Is. Er. Niet. Bij. De. Fransen.
Kan zijn dat het een grotere technische uitdaging is dan gewone munitie maar de BAE en Nexter hebben daar een oplossing voor geformuleerd en de oplossing die van de Britten komt is het probleem.

Huzaar1

#364
Citaat van: Stoonbrace op 03/06/2021 | 13:43 uur
Je moet met argumenten komen 'jongen'. Anders ga ik gewoon door met af te gaan op wat er in de vakpers verschijnt.

Als je begrijpt wat telescopische eigenschappen inhouden en je zou ervaring hebben met kanonnen dan zou je dit wat beter begrijpen. : )

Dit geldt ook voor het probleem mbt aanvoer.  We volgen dit ook.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 03/06/2021 | 13:41 uur
Je moet folders en kranten niet zo serieus nemen jongen. We gaan zien hoe het kanon op langere termijn zal presteren.

Je moet met argumenten komen 'jongen'. Anders ga ik gewoon door met af te gaan op wat er in de vakpers verschijnt.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 03/06/2021 | 13:31 uur
Daar zit het probleem wél. Dat verklaart ook waarom het in Franse dienst vlotjes in dienst wordt gebracht en bij de Britten niet.
https://www.army-technology.com/features/ct40-cannon-proven-system-or-cause-of-delays/

Je moet folders en kranten niet zo serieus nemen jongen. We gaan zien hoe het kanon op langere termijn zal presteren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 03/06/2021 | 13:26 uur
Daar zit het probleem niet in. Het is een conische loop. Daar zit de uitdaging.

Daar zit het probleem wél. Dat verklaart ook waarom het in Franse dienst vlotjes in dienst wordt gebracht en bij de Britten niet.
https://www.army-technology.com/features/ct40-cannon-proven-system-or-cause-of-delays/

Huzaar1

#360
Citaat van: Stoonbrace op 03/06/2021 | 13:24 uur
Het munitieaanvoersysteem van Lockheed Martin en Maggitt in plaats van het originele Nexter/BAE systeem.

Daar zit het probleem niet in. Het is een conische loop. Daar zit de uitdaging.  Ken de artikels die schrijven over problematiek mbt aanvoer.

Industrie verhaal en verdoezelen van excuses van britten. Hele kanon heeft bepaalde uitdagingen waar nog niet over wordt  geschreven.  We gaan zien op de lange termijn hoe het gaat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 03/06/2021 | 13:21 uur
Wat is exact 'het systeem eromheen' van het kanon  waar je naar refereert..naast het kanon?

Het munitieaanvoersysteem van Lockheed Martin en Maggitt in plaats van het originele Nexter/BAE systeem.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 03/06/2021 | 11:49 uur
Het hoofd van de afdeling Land Warfare bij Janes is het daar niet mee eens. Britten hebben alleen het kanon aangekocht en niet het hele CT40 systeem. Vervolgens hebben ze er een eigen systeem rond gebouwd. Het is daar dat de problemen zitten, niet bij het kanon.

Wat is exact 'het systeem eromheen' van het kanon  waar je naar refereert..naast het kanon?

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Thomasen op 03/06/2021 | 11:53 uur
Is maar waar je het mee vergelijkt natuurlijk. Fennek is duidelijk kleiner, maar Ajax, Boxer CRV of B2 centauro zijn wel groter. Type08, ZBD04 en BMP3 idem.
Denk dat je er uiteindelijk wel blij mee gaat zijn. Griffon gaat Belgie natuurlijk volledig verkeerd gebruiken. Beter VBCI's gekocht voor de infanterie, dan was het nog wat.

Ik begrijp niet goed waarom we niet voor de combo Serval/VBCI2 gegaan zijn. Al die functies integreren in Griffon lijkt me de stap te ver geweest.

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 03/06/2021 | 11:42 uur
Nee dat ligt niet aan de britten maar aan het ontwerp van het kanon. Conisch.. gaat de belgen ook gedonder opleveren.

Het hoofd van de afdeling Land Warfare bij Janes is het daar niet mee eens. Britten hebben alleen het kanon aangekocht en niet het hele CT40 systeem. Vervolgens hebben ze er een eigen systeem rond gebouwd. Het is daar dat de problemen zitten, niet bij het kanon.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 03/06/2021 | 10:59 uur
Dat ligt vooral aan de Britten zelf, vrees ik. 2.6m hoogte is ook een vrij bescheiden wolkenkrabber. Zoals ik al zei: veel meer problemen met de Griffon.

Nee dat ligt niet aan de britten maar aan het ontwerp van het kanon. Conisch.. gaat de belgen ook gedonder opleveren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

https://twitter.com/JonHawkes275/status/1316289932986638337?s=20

Bijzonder lezenswaardige thread op Twitter over die 'problemen' met CT40. Het enige waar ik me zorgen om maak is de kost van de munitie.


Stoonbrace

Citaat van: Parera op 03/06/2021 | 10:50 uur
Ik hoop dat de Belgen minder problemen gaan ondervinden met het CT40 kanon dan de Britten. Wat is dat toch ook een wolkenkrabber dat voertuig zo hoog!

Dat ligt vooral aan de Britten zelf, vrees ik. 2.6m hoogte is ook een vrij bescheiden wolkenkrabber. Zoals ik al zei: veel meer problemen met de Griffon.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 03/06/2021 | 10:28 uur
Nieuwe foto's van de Jaguar. Moet zeggen dat ik hier wel blij van wordt. Griffon veel minder, maar goed.

Ik hoop dat de Belgen minder problemen gaan ondervinden met het CT40 kanon dan de Britten. Wat is dat toch ook een wolkenkrabber dat voertuig zo hoog!