Defensie op TV

Gestart door sgt Rob, 19/08/2006 | 10:44 uur

Lex


Piranha

Is zoiets na afloop beschikbaar via 'Uitzending gemist'?
Ik ben aan het werk op die tijd, en Defensieforum volgen lukt daar nog wel , maar t.v. kijken zal niet lukken.

Citaat van: lex op 26/05/2008 | 16:05 uur
Dinsdagochtend 27 mei 2008 in het programma Goedemorgen Nederland (NED 1) van de KRO en NCRV zal de eerste luitenant der mariniers William Diepeveen te gast zijn waarmee over de militaire missie in Tsjaad wordt gesproken.

Datum uitzending: dinsdag 27 mei
Tijd: 07.00 - 09.00 uur
Zender : Ned. 1
Bron: MARVO-DHLDR
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Lex

Dinsdagochtend 27 mei 2008 in het programma Goedemorgen Nederland (NED 1) van de KRO en NCRV zal de eerste luitenant der mariniers William Diepeveen te gast zijn waarmee over de militaire missie in Tsjaad wordt gesproken.

Datum uitzending: dinsdag 27 mei
Tijd: 07.00 - 09.00 uur
Zender : Ned. 1
Bron: MARVO-DHLDR

Lex

Hedenavond in Twee Vandaag:

* Militairen machteloos tegenover piraten
* 'Vernietiging papaver funest voor veiligheid Afghanistan'

06 mei 2008 Ned2 1815-1845 uur.


Lex

Citaat van: Graspol Iris op 02/05/2008 | 21:18 uur
Ik heb 'm al op DVD, ik ga lekker feesten die avond.
Toch wel met alleen "bubbeltjeswater?"  ;D

Iris

Huh, 9/11 Zulu was meer dan een jaar geleden.

Raar.

De documentaire 09:11 ZULU van Vik Franke, die eerder werd uitgezonden op 20 november 2006, is omstreden: vanwege het ongezouten commentaar dat de Nederlandse commando's in de documentaire leveren op de legerleiding in Den Haag, en het feit dat, in strijd met journalistieke principes, de filmmaker zelf een wapen ter hand nam. De film is nog steeds actueel en als tijdsdocument van belang: in de hitte van de strijd ziet 'oorlog' er heel wat minder overzichtelijk uit dan bij de herdenking van gebeurtenissen, waarvan de afloop, en de winnaars, bekend zijn.

Gewoon een herhaling.

Ik heb 'm al op DVD, ik ga lekker feesten die avond...
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Lex


sgt Rob

da's da wéér die docu van V. Franken?

Lex

Citaat van: Graspol Iris op 02/05/2008 | 19:42 uur
Morgen op NL 2 Tijd: 23:15 Programma: Dokument - Geheime Missie Uruzgan
Ben je daar zeker van? ::)
Volgens mij moet het zijn: Maandag 05 Mei 2008/NED2/22:50-23:55/NCRV Dokument: 09:11 Zulu-Nederlandse Commando's in Uruzgan.
Bron: http://www.dokument.nl/
:angel:

Iris

Morgen op NL 2
Tijd: 23:15
Programma: Dokument - Geheime Missie Uruzgan
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Iris

CitaatKL in de media: Documentaire Thuisfront

Op 1 augustus 2006 vloog de eerste lichting van 1.400 Nederlandse militairen naar Zuid-Afghanistan. Hun missie: meewerken aan de wederopbouw in de provincie Uruzgan. Volgens Defensie zullen tot augustus 2008 in totaal zo'n 11.000 militairen naar Afghanistan worden uitgezonden. De betrokken militairen bestempelen de missie als plicht, project of avontuur.

Tegelijkertijd heeft hun keuze consequenties voor het leven van de in totaal 100.000 familieleden, nog afgezien van vrienden en bekenden. De hamvraag die regisseur Eline Flipse van de documentaire 'Thuisfront' zichzelf stelt: 'Wat betekent het om je geliefde te zien vertrekken naar een gevaarlijk gebied, in de wetenschap dat de kans bestaat hem of haar niet meer terug te zien?'. Aan de hand van vier portretten van achterblijvers zoekt zij naar het antwoord. Het zijn achterblijvers in uiteenlopende gezinssituaties. Flipse filmt een vader en moeder die hun nog half thuiswonende zoon zien vertrekken, maar ook een vier maanden zwangere vrouw die achterblijft.

'Thuisfront' volgt hen in hun dagelijkse leven, op de informatiedag op de kazerne, bij het afscheid en in het contact met Uruzgan via beeldtelefoons en e-mail. Ook de reacties van de betrokken kinderen zijn gefilmd. Wat de documentaire extra indringend maakt is het groeiende besef van de achterblijvers, dat de aanvankelijke vredesmissie steeds meer het karakter van een vechtmissie krijgt.

De uitzending is op zondag 18 november om 23.18 uur op Nederland 2.

Bron: Landmacht.nl
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Iris

Zondag op Discovery Channel:

Future Weapons @ 23:00.

Sorry voor het late reageren
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Cola


Kpl1JV

ik ook, miste wat codecs van mijn media player.
maar een behoorlijk indrukwekkende docu.
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!

HM

Citaat van: calimero op 21/11/2006 | 19:58 uur
Doku is btw hier te downloaden: http://www.megaupload.com/nl/?d=NOCF2PUI (url ff copieren)

Mijn dank! Hij is ook op site van NCRV te vinden als stream. Maar daar heb ik gezeik...
Alleen berusting kan ons verslaan