De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Master Mack

Met de raamcontracten voor munitie van NLD en DEU zit de munitie wel goed. Ook het personeel begint weer meer richting Defensie te draaien de komende jaren. Dus juist nu moet er slagkracht worden aangekocht. 3 bataljons Boxers 35mm met Spyke. 1Bataljon Boxer 120mm met Spyke samen met Deu. En bij voorkeur  een bataljon CV90-120T IVF met Spyke omdat de CDS het NLD tankbat heeft getorpedeerd. De Boxers in Ede laten bouwen lukt echt wel eb de CV90-120T in Zweden ook. Dit als tegenorder voor de kustwacht schepen die Zweden bij Damen heeft gekocht. Maar nu wel eens wat gaan aanschaffen komende prinsjesdag

Zander

People are sheep

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Iemand nog koffie en een gevulde koek?
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Ros op 25/07/2022 | 15:28 uur
Nee, het probleem met de tekorten aan personeel is een keihard gegeven. Als je dit gaat ontkennen..........

Zonder dat je dit hebt aangetoond blijft dit een aanname. En aantonen gaat niet met een link, maar daadwerkelijk onderzoek. Al helemaal wanneer je Ros op Defensieforum.nl bent en niet Klaas Knot om iemand te noemen. Maar jij vindt vast dat die regels niet voor jou gelden.
Nietwaar?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: Ros op 25/07/2022 | 16:28 uur
Heb jij die wel dan ?  Ik heb ze ook niet maar dat neemt niet weg dat zij  een order van dergelijke omvang nu  niet aankunnen.
Gebaseerd op?
Lucht, dus een aanname.
Ben klaar met jou ellendige betweterigheid. Ik heb een oom die net zo krankzinnig overtuigd is van zijn eigen gelijk. Bah!

Je zoekt discussies die nergens over gaan man. Ga breien.
People are sheep

Ros

Citaat van: Zander op 25/07/2022 | 15:52 uur
Laat de cijfers van het p bestand van Van Halteren maar zien dan....
Als je daar geen inzicht in hebt is het een aanname. punt!

Heb jij die wel dan ?  Ik heb ze ook niet maar dat neemt niet weg dat zij  een order van dergelijke omvang nu  niet aankunnen. En de collega's op dit  moment  ook niet kijkend naar de gekte op het wapengebied.

Zander

Citaat van: Ros op 25/07/2022 | 15:28 uur
Nee, het probleem met de tekorten aan personeel is een keihard gegeven. Als je dit gaat ontkennen..........
Laat de cijfers van het p bestand van Van Halteren maar zien dan....
Als je daar geen inzicht in hebt is het een aanname. punt!
People are sheep

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 24/07/2022 | 13:36 uur
Dat is ook een aanname  :cute-smile:

Nee, het probleem met de tekorten aan personeel is een keihard gegeven. Als je dit gaat ontkennen..........

Master Mack

Mix van 35mm met ATGM zeg even koepel CV90 op de boxer en een deel van de Boxers met laser, ATGM en .50 zou een mooie mix geven voor 3 van de 4 bats van 13X. En dan bijvoorbeeld het 4de bat samen met onze Deu partner gespiegeld aan 414 uitrusten met Boxers met zware horizontale vuurkracht.
Ik geef nog steeds de voorkeur aan zeg 12 CV90-120T toevoegen aanelk van  de straks 3 CV90 Bats van 43X dat je op 54 CV's per bat komt. Of op 44 per bat houden maar dan een aantal CV90 35 in de reserve zetten. Altijd handig Dus 40 CV90-120T aanschaffen.

Huzaar1

Citaat van: Zander op 24/07/2022 | 14:44 uur
Ja, erg begrijpelijk gezien de drone inzet van de Oekraïense strijdkrachten. Maar om je landje vast te houden heb je toch die grondtroepen nodig. Ben erg benieuwd hoe 17 en 42 PAINF bat gevuld gaan worden. En natuurlijk hoe dat derde bataljon naar u ingevuld gaat worden.

Ik denk dat CLAS in gaat zetten op ATGM's, C-RAM (boxer module met laser), bewapende en onbewapende land Drones( die hebben ze nu al, best een scoop en onder de radar gesneakt ), Loitering munitie, Boxers krijgen torens ( niet allemaal) bij 13, wellicht daar ATGM's bij, net als de CV90's.

414 pzbat blijft bestaan, wellicht zal dit worden vergroot, het is in ieder geval onontkoombaar dat er meer zwaar materieel komt maar hoe dit eruit ziet is nog nie tbekend, samenwerking is goud en garantie op input DU. Wellicht een PRTL achtig systeem op de boxer naast de Jupiter (C-ram boxer). Raket artillerie bij de artillerie, PZH2000's zullen worden geupdate en toegevoegd aan bestaande pool.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 24/07/2022 | 14:17 uur
Er zal wel iets worden uitgerold. Ik denk dat bij CLAS daar nog heel erg over wordt nagedacht. Er zijn zo veel ontwikkelingen en de oorlog in Oekraine heeft heel veel nieuwe lessen gebracht.

Iedereen is er van overtuigt dat de lucht nieuwe dreigingen met zich meebrengt. Daarom ook giga focus en investering in grondgebonden luchtverdediging.
Ja, erg begrijpelijk gezien de drone inzet van de Oekraïense strijdkrachten. Maar om je landje vast te houden heb je toch die grondtroepen nodig. Ben erg benieuwd hoe 17 en 42 PAINF bat gevuld gaan worden. En natuurlijk hoe dat derde bataljon naar u ingevuld gaat worden.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Zander op 24/07/2022 | 13:56 uur
Waar ik ,en vele anderen, nu erg benieuwd naar ben is op welke termijn en met welke middelen 13x opgetuigd gaat worden tot een volwaardige en slagvaardige club.

De Boxer met een IFV toren en dan......
Afdeling vuursteen, lua (tevens voor 43x) etc

Er zal wel iets worden uitgerold. Ik denk dat bij CLAS daar nog heel erg over wordt nagedacht. Er zijn zo veel ontwikkelingen en de oorlog in Oekraine heeft heel veel nieuwe lessen gebracht.

Iedereen is er van overtuigt dat de lucht nieuwe dreigingen met zich meebrengt. Daarom ook giga focus en investering in grondgebonden luchtverdediging.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Waar ik ,en vele anderen, nu erg benieuwd naar ben is op welke termijn en met welke middelen 13x opgetuigd gaat worden tot een volwaardige en slagvaardige club.

De Boxer met een IFV toren en dan......
Afdeling vuursteen, lua (tevens voor 43x) etc
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Ros op 24/07/2022 | 13:03 uur
Dit is een aanname. Stel dat je een opdracht van deze omvang binnen kan halen zal je (fors) uit moeten breiden, en dat is nu net het (nationaal) probleem.

Dat is ook een aanname  :cute-smile:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"