nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

KapiteinRob

Moet ik  dit, gezien het feit dat je het topic hebt geopend in het board "defensiebrede onderwerpen", ook zien als "paars"? M.a.w. gaat de KM er ook in lopen?

Sander12

Beste mensen, voor degenen die het nog niet wisten, heb ik wat nieuws over de nieuwe pakken + camouflage. paar weken terug werd de bartelsbeker nieuw leven in geblazen (op harskamp waar alle infanterie regimenten onderling strijden in verschillende onderdelen) Hier werd mijn vto lichting gekozen om te ondersteunen en ik werd samen met collega ingedeeld bij de lui van SMP project. hier kregen wij voor het eerst de nieuwe pakken daadwerkelijk te dragen. er komt zowel een geheel ops tenue + "kazerne tenue" op de foto links het ops tenue, rechts het normale gvt.



het camouflage patroon is voor 99% zeker, puur omdat er geen 2e keus is, dus geen back up patroon ontwikkeld. deze op de foto is het patroon voor urban en woodland omgeving. er komt ook nog een dessert versie, maar die wordt nog ontwikkeld. het kan zelfs nog zo zijn dat ze de dessert + woodland samenvoegen dus dat we 1 pak krijgen. (zoiets als multicam)

Verder bij SMP project was te zien nieuwe body armour (geheel modulair), draagsystemen (ops vest, chest rig of plate carrier) en ook rugzak systemen.

datum invoering: waarschijnlijk 2014. infanterie onderdelen eerst