Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Huzaar1

Citaat van: Zander op 28/11/2018 | 19:17 uur
Zo bedoel ik hem ook.

ok, : ). voor de beeldvorming van de mensen wel handig voordat ze denken dat er uit het kanon een pieper schiet van het formaat wat erin geladen wordt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 28/11/2018 | 17:13 uur
Nein ; )

De hele granaat wordt erin gepropt, enkel de sabot met staaf of MZ kop wordt verschoten.
De huls verbrandt tijdens het proces, die is namelijk van karton, de hulzenbodem blijft over.
Er passen er maximaal 8 meen ik in de hulzenbodembak  :P
Zo bedoel ik hem ook.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Parera op 28/11/2018 | 01:54 uur


Ik kan me voorstellen dat zo'n ejector flink wat geluid maakt bij het lozen van zo'n huls en dat dat niet heel wenselijk is.


......
het schot wat daar 0.5 seconde aan vooraf ging.......?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Zander op 28/11/2018 | 08:01 uur
Shells zijn uit de gratie.
Wij verschieten de volledige granaat.
Bij IFV s werkt men nog met de patroon bestaande uit een huls met slaghoedje en granaat/kogelkop.

Nein ; )

De hele granaat wordt erin gepropt, enkel de sabot met staaf of MZ kop wordt verschoten.
De huls verbrandt tijdens het proces, die is namelijk van karton, de hulzenbodem blijft over.
Er passen er maximaal 8 meen ik in de hulzenbodembak  :P
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Zander op 28/11/2018 | 08:01 uur
Shells zijn uit de gratie.
Wij verschieten de volledige granaat.
Bij IFV s werkt men nog met de patroon bestaande uit een huls met slaghoedje en granaat/kogelkop.

Duidelijk, bedankt.

Zander

Citaat van: Parera op 28/11/2018 | 01:54 uur
Wat gebeurd er met de shells in de Leo 2 ? Via een andere manier er uit of blijven deze in de hull tot dat de bemanning het er uit haalt ?
Ik heb bij de CV90 gezien dat ze er ''uit vliegen''.

Ik kan me voorstellen dat zo'n ejector flink wat geluid maakt bij het lozen van zo'n huls en dat dat niet heel wenselijk is.
Shells zijn uit de gratie.
Wij verschieten de volledige granaat.
Bij IFV s werkt men nog met de patroon bestaande uit een huls met slaghoedje en granaat/kogelkop.
People are sheep

Parera

Citaat van: StrataNL op 27/11/2018 | 14:02 uur
Dat luik is op de Leo dicht gelast.

Citaat van: Huzaar1 op 27/11/2018 | 18:43 uur
op de leo2 dichtgelast. Leo1 volgens mij nog toegangkelijk gebleven tot en met de 1v?

Dat is ook enorm zwak punt en is er met een reden uitgehaald. We hebben van dit project al het een en ander gevonden. Het kanon dat ze gebruiken is al zo'n 60 jaar op de markt. Al uitontwikkeld in de jaren 80. Kansloos om dat in je nieuwe project te stoppen i.m.o maargoed.

Wat gebeurd er met de shells in de Leo 2 ? Via een andere manier er uit of blijven deze in de hull tot dat de bemanning het er uit haalt ?
Ik heb bij de CV90 gezien dat ze er ''uit vliegen''.

Ik kan me voorstellen dat zo'n ejector flink wat geluid maakt bij het lozen van zo'n huls en dat dat niet heel wenselijk is.

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 27/11/2018 | 14:02 uur
Dat luik is op de Leo dicht gelast.

op de leo2 dichtgelast. Leo1 volgens mij nog toegangkelijk gebleven tot en met de 1v?

Dat is ook enorm zwak punt en is er met een reden uitgehaald. We hebben van dit project al het een en ander gevonden. Het kanon dat ze gebruiken is al zo'n 70 jaar op de markt. Al uitontwikkeld in de jaren 80. Kansloos om dat in je nieuwe project te stoppen i.m.o maargoed.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: Master Mack op 20/11/2018 | 13:43 uur
Jemig. Lijkt ook erg hoog die Stryker A1
makkelijk te raken en je ziet hem van verre al aankomen

StrataNL

Citaat van: Parera op 27/11/2018 | 12:29 uur
Nu is mijn volgende vraag waarschijnlijk een hele domme vraag maar;

Ik heb nog nooit gezien bij een leopard tank of iets van dit kaliber dat de shells zo naar buiten gegooid worden. Is dat gebruikelijk ?
Dat luik is op de Leo dicht gelast.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Nu is mijn volgende vraag waarschijnlijk een hele domme vraag maar;

Ik heb nog nooit gezien bij een leopard tank of iets van dit kaliber dat de shells zo naar buiten gegooid worden. Is dat gebruikelijk ?

Parera

Citaat
Pindad Demonstrates Medium Tank to PHL

Indonesia's PT Pindad recently hosted members of the Philippines Army's Technical Working Group for the Light Tank acquisition Project, which are mostly members from the Mechanized Infantry Division, as PT Pindad provided a product demonstration for it's Harimau Hitam (Kaplan MT) medium tank in Indonesia.

MaxDefense previously mentioned that PT Pindad has allocated a schedule somewhere between 19-25 November 2018 for such demonstration. Based on the photos, it appears the demo did happen on 22 November.

PT Pindad is among the frontrunners for the Light Tank project, which looks at acquiring between 30 to 44 units of tracked light or medium tanks armed with a 105mm tank gun, enough to equip a battalion. The numbers still carry due to the possibility of dividing the numbers into tracked and wheeled platforms, depending on the PA MID's final decision.

[Source: Max Defense ]




Master Mack


Huzaar1

Vergeleken met de Boxer is dit echt een gedrocht. En dat zegt wel wat over het ontworp, alles behalve geïntegreerd, voorzijde laat al zien dat er veel concessies zijn gemaakt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"