vragen mtb de opleiding Wachtmeester

Gestart door bramkooijm, 23/09/2014 | 20:37 uur

Alsafewijs

status update? Al begonnen aan de opleiding ?

MichelvH90

Ik kan je voorspellen dat het merendeel van je antwoord wat je hier krijgt is dat je het zelf moet ervaren, want die mening deel ik ook maar toch neem ik de moeite om de vragen te beantwoorden. Ze zullen aan de korte kant zijn aangezien mijn mening zoals hierboven beschreven.

Vragen die mij nog steeds bezig houden zijn:
1. Hoe veel vrije tijd heb je tijdens de opleiding? Ik fitness al ruim 2 jaar intensief en wil dit eigenlijk ook blijven doen, ook tijdens de opleiding bij de Marechaussee. Natuurlijk wordt er veel tijd besteed aan sport in de opleiding maar ik denk niet zo zeer in de sportschool(?). In ieder geval niet op de manier van sporten wat ik nu doe.
Sport kom je niet te kort, er word vrij veel gesport. In je vrije tijd ben je vrij dus kan je die uren gebruiken voor je studie en dus ook gebruik maken van de sportschool, waar je je niet al te veel van moet voorstellen.
2. Voor de KMAR's onder ons: wat zijn de minpunten van de opleiding? (uiterst subjectief maar ben gewoon benieuwd!)
Dit is een vraag die je duidelijk zelf moet gaan ondervinden. Mijn minpunt is een mening en die kan verschillen van jou mening. Grote minpunt die algeheel zal gaan spelen, in iedergeval wel in mijn lichting speelde, is het tenue tijdens de bivakken. Het blauwe GVT (gevechtstenue) past niet in het plaatje van een bivak. Zeggen dat de camo goed gedaan moet worden terwijl je in een nog net niet fluocerend pak rond loopt.

3. Wat mag je meenemen uit je privé leven naar kazerne? Is het mogelijk om bijvoorbeeld om gebruik te maken van sport supplementen? En, hoe zit dat met laptops en telefoons?

Zoals net al aangegeven mag je in je vrije tijd doen wat je wilt daar waar bijvoorbeeld een laptop e.d in eerste instantie niet is toegestaan. Je telefoon mag uiteraard mee buiten de bivakken om. Over je sport supplementen kan ik je helaas geen antwoord geven.




Verder hou ik het bij de uitspraak: '' Laat je verassen ''.

bramkooijm

#1
Beste leden,

Ten eerste, ik ben nieuw op het forum. Ik heb me aangemeld omdat ik na het bijwonen van een voorlichting voor wachtmeester nog steeds vragen heb m.b.t de opleiding. Het algemene weet ik al wel; tijdsduur, locaties etc.

Vragen die mij nog steeds bezig houden zijn:
1. Hoe veel vrije tijd heb je tijdens de opleiding? Ik fitness al ruim 2 jaar intensief en wil dit eigenlijk ook blijven doen, ook tijdens de opleiding bij de Marechaussee. Natuurlijk wordt er veel tijd besteed aan sport in de opleiding maar ik denk niet zo zeer in de sportschool(?). In ieder geval niet op de manier van sporten wat ik nu doe.
2. Voor de KMAR's onder ons: wat zijn de minpunten van de opleiding? (uiterst subjectief maar ben gewoon benieuwd!)
3. Wat mag je meenemen uit je privé leven naar kazerne? Is het mogelijk om bijvoorbeeld om gebruik te maken van sport supplementen? En, hoe zit dat met laptops en telefoons?

Hopelijk kunnen jullie mij van informatie voorzien!

Bedankt alvast.

Groetjes,
bram