Brazilië kiest voor SOTAS

Gestart door Ace1, 05/03/2014 | 14:17 uur

Fuse71

Het coms systeem zoals afgebeeld in de Buma. Dat systeem zit weer gekoppeld aan het FM-9000 systeem.
De FM-9000 is ansich best een redelijk systeem maar dat comms systeem van de Thales zuigt. Vooral de headesets en de kabels zijn ruk.

Ik heb jarenlang de Fm-9000 (3 stuks !) met het oudere comms systeem gebruikt in een rupsvoertuig en dat werkte als een malle.

Lex

Citaat van: Fuse71 op 08/03/2014 | 19:28 uur
Nog nooit zo'n slecht systeem mee gemaakt als die van Thales .... Headsets die veels te snel stuk gaan en een logica van lik mijn vestje.
Over welk systeem gaat het dan?

Fuse71

Nog nooit zo'n slecht systeem mee gemaakt als die van Thales .... Headsets die veels te snel stuk gaan en een logica van lik mijn vestje.
Succes Brazilie !  8)

Ace1

#1


Het Braziliaanse leger heeft een order geplaatst voor de levering van Sotas communicatiesystemen ten behoeve van verscheidene voertuigprogramma's. De systemen worden in juni van dit jaar geleverd. Het onderhoud zal ook door de eindgebruiker worden uitgevoerd.

De eerste partij Sotas systemen werd aangeschaft in 2011 om te testen in diverse pantservoertuigen. Het Braziliaanse leger verklaarde dat Sotas op alle vlakken voldoet aan de strenge eisen. De redenen om voor Sotas te kiezen waren de uitstekende prestaties, de modulaire opbouw die opgrades eenvoudig mogelijk maakt, de wereldwijde gebruikerservaringen en het gebruiksgemak.

In een militair voertuig is Sotas het centrum van alle communicatie, zowel stem als dat. Één van de voertuigen waar Sotas in wordt geïnstalleerd is de Guarani. Dit programma kan uitgroeien tot meer dan 2000 voertuigen.

Gerben Edelijn, CEO van Thales Nederland: "Brazilië is zijn strijdkrachten sterk aan het moderniseren en het vertrouwen dat men in Thales heeft bewijst dat wij uitstekend in staat zijn om tegemoet te komen aan de wensen van veeleisende gebruikers. Sotas is de meest geavanceerde communicatieoplossing en het systeem zal de effectiviteit van de Braziliaanse Landmacht op alle niveaus enorm verhogen."

http://thalesalerts.nl/2014/Februari/Brazili%C3%AB%20kiest%20voor%20SOTAS.doc/