Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Reinier op 16/04/2014 | 16:43 uur
Joh, wij op het forum en menigeen bij defensie kent het verschil tussen een OPV en fregat.
Maar hoe vaak wordt een JSS/ LPD ook niet aangeduid met een fregat.
Zal de gemiddelde burger ook worst zijn; "kost alleen maar bakken met geld omdat wij zo nodig het schoothondje van de VS willen zijn."

Vandaar de vraag... en niet vanuit een negatief uitgangspunt.... (de voortekenen zijn momenteel -nog-r edelijk positief te noemen voor een kleine structurele verhoging van het defensiebudget)

Reinier

Citaat van: Flyguy op 15/04/2014 | 23:01 uur
Interessant Jurrien, want de kwestie OPV óf fregat is een belangrijke.
Joh, wij op het forum en menigeen bij defensie kent het verschil tussen een OPV en fregat.
Maar hoe vaak wordt een JSS/ LPD ook niet aangeduid met een fregat.
Zal de gemiddelde burger ook worst zijn; "kost alleen maar bakken met geld omdat wij zo nodig het schoothondje van de VS willen zijn."

StrataNL

Citaat van: Flyguy op 15/04/2014 | 23:01 uur
Interessant Jurrien, want de kwestie OPV óf fregat is een belangrijke.

Tja, wij als "defensie hobbyisten" vinden dat een belangrijk punt. Ik denk dat we er over het algemeen iets meer van weten/geïnteresseerd in zijn dan het gemiddelde tweede kamerlid. Dus dan is dit een goed antwoord.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Flyguy

Interessant Jurrien, want de kwestie OPV óf fregat is een belangrijke.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: jurrien visser op 15/04/2014 | 19:25 uur
Beide tweets nogmaals verstuurd, het zal me benieuwen (de ervaring die ik tot nu toe heb met kamerleden, tot zelfs Jeanine Hennis aan toe, is dat er over het algemeen snel gereageerd wordt)

Gert Jan Segers (CU) heeft gereageerd maar geeft aan voor meer budget voor defensie te zijn zonder dit nader te specificeren, mijn vraag voor Kees vd Staaij (SGP) blijft voorlopig dus staan.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 15/04/2014 | 19:15 uur
Ik heb in het verleden al vaker mails naar  Gert-Jan Segers van de Christenunie  gestuurd en heb daar zelf nooit antwoord opgekregen.
Diverse forumleden weten dat ik dat regelmatig mails verstuur naar de kamerleden van diverse partijen die defensie in hun portefeuille hebben.
Deze mails gaan dan over Defensie of zaken die daarmee te maken hebben.

Beide tweets nogmaals verstuurd, het zal me benieuwen (de ervaring die ik tot nu toe heb met kamerleden, tot zelfs Jeanine Hennis aan toe, is dat er over het algemeen snel gereageerd wordt)

Ace1

Citaat van: Flyguy op 14/04/2014 | 17:27 uur
Al wat terug gehad Jurrien?

Ik heb in het verleden al vaker mails naar  Gert-Jan Segers van de Christenunie  gestuurd en heb daar zelf nooit antwoord opgekregen.
Diverse forumleden weten dat ik dat regelmatig mails verstuur naar de kamerleden van diverse partijen die defensie in hun portefeuille hebben.
Deze mails gaan dan over Defensie of zaken die daarmee te maken hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 15/04/2014 | 16:23 uur
precies...aanvulling waar mogelijk...naast nog een aantal volwaardige nieuwe mijnenjagers ter vervanging van de Alkmaar-klasse.

:angel: Doet u maar 4 als aanvulling op de KM. (niet ter vervanging van)

Elzenga

Citaat van: bergd op 15/04/2014 | 16:08 uur
Dus je zou het dus als een aanvulling kunnen zien op gebied van mijnenbestrijding, want hier is toch een tekort op? Wat dat betreft een mooi compromie die XO-klasse
precies...aanvulling waar mogelijk...naast nog een aantal volwaardige nieuwe mijnenjagers ter vervanging van de Alkmaar-klasse.

bergd

Citaat van: Strata op 15/04/2014 | 14:20 uur
Hmm, als moederschip voor USV/ROV's misschien wel, maar als directe opvolger als mijnenjager niet... geluidsproductie, voortstuwing, romp etc.

Dus je zou het dus als een aanvulling kunnen zien op gebied van mijnenbestrijding, want hier is toch een tekort op? Wat dat betreft een mooi compromie die XO-klasse

Elzenga

Citaat van: bergd op 14/04/2014 | 22:37 uur
Weet iemand of de Sigma Crossover - Xo ook de functie als mijnenjager te kunnen werken? Met het oog op vervanging Alkmaar klasse?
in de uiteenzetting wordt die optie ook genoemd ja. Als moederschip voor mijnenruim/jaag middelen. Zelf wel op veilige afstand.

StrataNL

Citaat van: bergd op 14/04/2014 | 22:37 uur
Weet iemand of de Sigma Crossover - Xo ook de functie als mijnenjager te kunnen werken? Met het oog op vervanging Alkmaar klasse?

Hmm, als moederschip voor USV/ROV's misschien wel, maar als directe opvolger als mijnenjager niet... geluidsproductie, voortstuwing, romp etc.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

bergd

Weet iemand of de Sigma Crossover - Xo ook de functie als mijnenjager te kunnen werken? Met het oog op vervanging Alkmaar klasse?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 14/04/2014 | 17:27 uur
Al wat terug gehad Jurrien?

In blijde afwachting.....

Flyguy

Al wat terug gehad Jurrien?