De marine van morgen

Gestart door Parera, 03/04/2018 | 12:38 uur

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 03/04/2022 | 20:48 uur
Als je Tomahawk op het huidige LCF wil plaatsen moeten ze dan tussen de schoorstenen en de hangar komen.?
Daar past geen VLS benedendeks.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Master Mack


Ace1

Citaat van: Master Mack op 03/04/2022 | 20:48 uur
Als je Tomahawk op het huidige LCF wil plaatsen moeten ze dan tussen de schoorstenen en de hangar komen.?

Er is nog ruimte voor 8 extra cellen op elke LCF.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 03/04/2022 | 20:48 uur
Als je Tomahawk op het huidige LCF wil plaatsen moeten ze dan tussen de schoorstenen en de hangar komen.?

Die kunnen in het VLS (40 cellen a/b LÇF's kunnen daarnaast redelijk simpel uitgebreid worden naar 48, de voorzieningen zijn aanwezig).

Master Mack

Als je Tomahawk op het huidige LCF wil plaatsen moeten ze dan tussen de schoorstenen en de hangar komen.?

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 03/04/2022 | 11:57 uur
Ja, voor ons.
De Spanjaarden hebben wat meer eilanden, wat grotere lijnen. Ik zie geen reden om te stellen dat wij weer super veel fantastisch super slim zijn.

Andere situatie geeft een ander resultaat.

Dit forum gaat, en de discussie, over ons? Ik was wel in die veronderstelling. Voor ons is het inboeken van die capaciteit op de huidige wijze perfect. Snap dat Spanje andere behoeften heeft.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 03/04/2022 | 09:03 uur
Ik weet niet of het slimmer is. Onze situatie is gewoon anders.

Gezien het feit dat we dit niet dagelijks met onze club aan het doen zijn en we al heel wat transport hebben is het bere-slim.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: silvester herc op 01/04/2022 | 16:30 uur
Wat ik al eerder opmerkte kijk eens wat Spanje doet meestal zegt men dat de Zuid Europese Landen traag en erg lang over iets doen maar de Spaanse MARINE heeft naast hun LHD en LPD's gewoon effe in korte tijd een Roll on Roll off ship in dienst genomen en nog compleet in het grijs ook ;)!


NL ook maar dan slimmer. Hoeven we het niet zelf voor te besturen. Deal met finse uitbater.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack


silvester herc

Maar ik bedoel met mijn voorbeeld ook eigenlijk dat hier alle aanschaf voor nieuwe Marine schepen en onderzeeboten enzovoort jaren moet duren voordat de order geplaatst wordt en maar volhouden dat Defensie belangrijk is :'(
Citaat van: Parera op 01/04/2022 | 16:39 uur
Daar moet wel een kleine kant tekening bij gezet worden:

Dit schip vervangt de twee oude RoRo's s El Camino Español (A-05) & Martín Posadillo (A-04), een geheel nieuwe capaciteit is dit dus niet. Dat gezegd is het wel een goede capaciteit voor de Spanjaarden die dit schip voornamelijk inzetten voor het transporteren van materieel tussen het vaste land en de verschillende eilanden. De vorige twee schepen waren officieel onderdeel van de Spaanse landmacht.





Master Mack

Spanjaarden zijn eigenlijk altijd wel goed bezig geweest. Ik zie ook Leo 2a4's ook al zijn het A4's zij hebben nog wel eigen tanks.

Parera

#1676
Citaat van: silvester herc op 01/04/2022 | 16:30 uur
Wat ik al eerder opmerkte kijk eens wat Spanje doet meestal zegt men dat de Zuid Europese Landen traag en erg lang over iets doen maar de Spaanse MARINE heeft naast hun LHD en LPD's gewoon effe in korte tijd een Roll on Roll off ship in dienst genomen en nog compleet in het grijs ook ;)!

Daar moet wel een kleine kant tekening bij gezet worden:

Dit schip vervangt de twee oude RoRo's s El Camino Español (A-05) & Martín Posadillo (A-04), een geheel nieuwe capaciteit is dit dus niet. Dat gezegd is het wel een goede capaciteit voor de Spanjaarden die dit schip voornamelijk inzetten voor het transporteren van materieel tussen het vaste land en de verschillende eilanden. De vorige twee schepen waren officieel onderdeel van de Spaanse landmacht.




silvester herc

Wat ik al eerder opmerkte kijk eens wat Spanje doet meestal zegt men dat de Zuid Europese Landen traag en erg lang over iets doen maar de Spaanse MARINE heeft naast hun LHD en LPD's gewoon effe in korte tijd een Roll on Roll off ship in dienst genomen en nog compleet in het grijs ook ;)!

Huzaar1

Citaat van: Ros op 29/03/2022 | 14:48 uur
Er zijn legio factoren aan te voeren waarom het later kan worden.

Och god. Vertel ros. Wel rampscenario heb je voor ons in petto.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

#1673
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/03/2022 | 14:34 uur
Voor de zomer is een rekbaar begrip...

Er zijn legio factoren aan te voeren waarom het later kan worden.