Militairen krijgen eigen WikiLeaks

Gestart door KapiteinRob, 11/12/2010 | 16:45 uur

onderofficier

#11
Citaat van: boekje_pienter op 22/12/2010 | 19:51 uur
Ik vraag me af of de gemiddelde loyale militair of burger die bij Defensie werkt blij is met het buiten hangen van de vuile was...


ik ben ook niet blij met de kapotte dingen op de werkvloer of in mijn kamer...........................

maar ik dat  mag ik maar niet aan de burger vertellen anders ben ik niet loyaal aan de werkgever??  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Lekker belangrijk, de baas heeft schijt aan jou.
Ik zou dus lekker schijt aan de baas hebben, die kan lekker mijn pijp opblazen......

:mad:

boekje_pienter

Ik vraag me af of de gemiddelde loyale militair of burger die bij Defensie werkt blij is met het buiten hangen van de vuile was...


Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 11/12/2010 | 17:41 uur
Citaat van: Ace1 op 11/12/2010 | 17:39 uur
Alle info over Beheerders en leden van Defensieforum is al reeds bekend bij WikiLeaks :devil:

Idem dito v.w.b. aandeelhouders Daamen Shipyards.....  :P

Rob ik heb geen aandelen in de Damen Shipyards Group en ik zou het ook niet erg vinden als IHC Merwede de volgende keer Fregatten mag bouwen ;)

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 11/12/2010 | 17:39 uur
Alle info over Beheerders en leden van Defensieforum is al reeds bekend bij WikiLeaks :devil:

Idem dito v.w.b. aandeelhouders Daamen Shipyards.....  :P

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 11/12/2010 | 17:08 uur
Citaat van: A.J. op 11/12/2010 | 16:59 uur
Ze kunnen ook op dit forum meelezen.

En dus zal ik ook hier niet specifieke informatie geven die te herleiden is naar het relatief kleine groepje mensen die omgaan met hetgeen ik eerlijk gezegd het liefst van de daken af zou willen schreeuwen.

Alle info over Beheerders en leden van Defensieforum is al reeds bekend bij WikiLeaks :devil:

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 11/12/2010 | 16:59 uur
Ze kunnen ook op dit forum meelezen.

En dus zal ik ook hier niet specifieke informatie geven die te herleiden is naar het relatief kleine groepje mensen die omgaan met hetgeen ik eerlijk gezegd het liefst van de daken af zou willen schreeuwen.

A.J.

Ze kunnen ook op dit forum meelezen.

KapiteinRob

Ik realiseer me nu pas dat "ongemakken openbaar maken" niet hetzelfde is als "aangeven waar en/of hoe er geld over de balk gegooid wordt". Als ik "de vakbonden" was, zou ik dus de doelstelling met dat laatste uitbreiden!

KapiteinRob

Citaat van: vice-voorzitter Ed Lugthart van de Algemene Federatie van Militair Personeel op de AD-site op 11/12/2010 | 16:45 uur
Hij verzekert anonimiteit voor militairen die iets op de site plaatsen.

Het probleem is dat ik best enkele zaken (waar we aantoonbaar geld over de balk aan het gooien zijn) aan wil geven, maar door de aard van de zaken die ik dan naar voren zou brengen, is mijn anonimiteit dan wel degelijk in het geding. En dus is n.m.m. die verzekering van anonimiteit door Lugthart niet (in alle gevallen) hard te maken.

KapiteinRob

ROTTERDAM - Militairen in Nederland krijgen een eigen 'WikiLeaks' om ongemakken door geldgebrek bij de krijgsmacht openbaar te maken. Dat heeft vice-voorzitter Ed Lugthart van de Algemene Federatie van Militair Personeel, FNV-bond van militair en burgerpersoneel Defensie vandaag gezegd.

De variant, MisstandenLeaks genaamd, wordt volgende week door de militaire vakbonden online gezet.

"Militairen kunnen op de site melden dat er bijvoorbeeld ergens geen schoenen meer zijn, of dat de toiletten niet gemaakt worden", aldus de vice-voorzitter. Hij verzekert anonimiteit voor militairen die iets op de site plaatsen. Ook zullen documenten door de vakbonden gescreend worden op geheimen die niet gepubliceerd mogen worden. "We willen de krijgsmacht niet in gevaar brengen."

MisstandenLeaks is een onderdeel van de acties die tegen de bezuinigingen op Defensie zijn gericht.

Bron: AD-site 111210