De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

Elzenga

Citaat van: Diesel op 22/10/2012 | 11:41 uur
Kwam deze tegen;
http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vj2tn5ki6lx1

45 extra pantserpakketten tegen 'holle lading' munitie.
er wordt ook gesproken over een actief systeem.

Diesel

Kwam deze tegen;
http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vj2tn5ki6lx1

45 extra pantserpakketten tegen 'holle lading' munitie.

Huzaar1

Citaat van: Elzenga op 05/10/2012 | 22:56 uur
Zo'n constructie ook niet mogelijk met Duitsland en Duitse producent van de Leopard 2? Zodat we die goedkoper weer in de sterkte kunnen opnemen? Minimaal 60....

De kosten zijn niet het aankopen, maar het onderhouden van tanks.
dat kost gewoon een hoop poen.

Dat moet er maar ovoor over zijn.. nu heb je infanterie die bij elk pantser contact als enige optie heeft terugtrekken.
Ik wens ze heel veel succes.

Conflicten in het hoogste geweldsspectrum zijn nu definitief niet meer mogelijk. 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Elzenga

Zo'n constructie ook niet mogelijk met Duitsland en Duitse producent van de Leopard 2? Zodat we die goedkoper weer in de sterkte kunnen opnemen? Minimaal 60....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Defensie en industrie intensiveren samenwerking gevechtsvoertuig

05-10-2012

AMERSFOORT - Nieuwe CV90's, gevechtsvoertuigen, staan bij het Opleidings- en Trainingscommando in Amersfoort klaar om in gebruik te worden genomen. Defensie en BAE Systems, de producent van de CV90, gaan nauwer samenwerken bij het onderhoud van het infanteriegevechtsvoertuig. Dit moet onder meer de beschikbaarheid van reserveonderdelen verbeteren.
BAE Systems Vehicle Support Services, De Defensie Materieel Organisatie en de landmachtafdeling Materieel & Diensten, tekenden hiervoor deze week een intentieverklaring in Leusden. De partijen gaan onderling informatie uitwisselen zodat het kennisniveau van alle betrokkenen verbeterd en ze afzonderlijk beter actie kunnen ondernemen bij onderhoudskwesties. Defensie doet als afnemer specifieke gebruikerservaring op. Deze kennis wordt gecombineerd met de ervaring en kennis van producent BAE Systems.
De kennisuitwisseling moet er voor zorgen dat Defensie het kenniscentrum blijft voor landsystemen. Daarnaast moet dit samen met de verbeterde beschikbaarheid van reservedelen zorgen voor de optimale inzetbaarheid van het gevechtsvoertuig.

http://www.destadamersfoort.nl/_incs/defensie_en_industrie_intensiveren_samenwerking_gevechtsvoertuig_29357793.html

onderofficier

Citaat van: A.J. op 30/09/2012 | 10:22 uur
Citaat van: Diesel op 29/09/2012 | 20:05 uur
Met die PRTL was niet zo gemakkelijk als gedacht. Bleek toch allemaal niet lekker te werken en volgens mij is het kort daarna ook verboden om met die munitie te schieten.

Of het verboden is geworden weet ik niet, zou best kunnen. Bij mijn weten had het te maken met de huls, de 35mm PRTL munitie heeft een stalen huls en dat scheen hulsklemmingen te veroorzaken.

Misschien is het daardoor verboden  :angel:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

#90
Citaat van: Diesel op 29/09/2012 | 20:05 uur
Met die PRTL was niet zo gemakkelijk als gedacht. Bleek toch allemaal niet lekker te werken en volgens mij is het kort daarna ook verboden om met die munitie te schieten.

Of het verboden is geworden weet ik niet, zou best kunnen. Bij mijn weten had het te maken met de huls, de 35mm PRTL munitie heeft een stalen huls en dat scheen hulsklemmingen te veroorzaken.

Diesel

Met die PRTL was niet zo gemakkelijk als gedacht. Bleek toch allemaal niet lekker te werken en volgens mij is het kort daarna ook verboden om met die munitie te schieten.

IPA NG

Citaat van: Thomasen op 29/09/2012 | 15:15 uur
Gebruikt de millennium niet andere (kleinere) munitie t.o.v. de 35mm Bushmaster III?

Volgens het artikel komt de munitie van de CV90 van Oerlikon, die ook het Millenium systeem incl. de AHEAD munitie maakt. En de conventionele 35mm luchtdoelartillerie munitie van Oerlikon kan ook door de CV90 gebruikt worden, wat wij blijkbaar ook doen met de PRTL munitie.

Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

dudge

Citaat van: Elzenga op 27/09/2012 | 18:19 uur
Zie ik liever de upgrade van de Goalkeeper naar 35mm of aanschaf Millennium kanon (en terugkeer van de tanks!!...want die vervang je niet met upgrade naar 50mm)

Gebruikt de millennium niet andere (kleinere) munitie t.o.v. de 35mm Bushmaster III?

IPA NG

Citaat van: Tanker op 27/09/2012 | 19:30 uur
Ik zie geen meerwaarde in een upgrade van 35mm naar 50mm, weggegooid geld !

120mm moet terug !  :'(

:big-smile:
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Tanker

Ik zie geen meerwaarde in een upgrade van 35mm naar 50mm, weggegooid geld !

120mm moet terug !  :'(

Elzenga

Citaat van: Strata op 27/09/2012 | 19:23 uurDat de CV90 naar 50mm omgebouwd kan worden was al bekend en dat dat niet doorging ook.... relatie tot goalkeeper en millenium snap ik niet...we hebben het toch over de KL dacht ik?
op andere manier uitgeven bedrag dat wordt bepleit voor upgrade naar 50mm. Dan liever GK standaardiseren op 35mm. Of tanks terug.

StrataNL

Citaat van: Elzenga op 27/09/2012 | 18:19 uur
Zie ik liever de upgrade van de Goalkeeper naar 35mm of aanschaf Millennium kanon (en terugkeer van de tanks!!...want die vervang je niet met upgrade naar 50mm)

Dat de CV90 naar 50mm omgebouwd kan worden was al bekend en dat dat niet doorging ook.... relatie tot goalkeeper en millenium snap ik niet...we hebben het toch over de KL dacht ik?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Elzenga

Citaat van: Mourning op 27/09/2012 | 18:12 uur
Upgrade kost geld = gaat niet door.
Zie ik liever de upgrade van de Goalkeeper naar 35mm of aanschaf Millennium kanon (en terugkeer van de tanks!!...want die vervang je niet met upgrade naar 50mm)