Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

dudge

Citaat van: Jellington op 08/01/2014 | 17:33 uur
Of het geld gebruiken voor een of twee extra M-fregatten.

Mwa.....

Zelfs als het om dezelfde schepen zou gaan, moet je wel bedenken dat er nog wat jaren aan prijsverhoging aan voorafgaan. Ook is het niet ondenkbaar dat de prijs verder oploopt door ontwikkelingen in de materiaalkosten (staal).

Dan is het de vraag of dit geclaimde budget er wel echt komt. Voor de F35 stond ooit ook iets van 8 miljard, is er (gelukkig) ook niet gekomen.
En tot slot is het de vraag wat er allemaal uit die pot betaald moet worden, en wanneer de contracten getekend worden. De prijs vaststellen in 2020 zal een stuk goedkoper uitpakken dan in 2028.

Oh ja, en de BTW niet vergeten. Dan houd je ook nog maar 3,3 miljard over....

Jellington


StrataNL

Citaat van: Jellington op 08/01/2014 | 17:33 uur
Of het geld gebruiken voor een of twee extra M-fregatten.

Twee?  :mad:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Jellington

Citaat van: Lynxian op 08/01/2014 | 17:27 uur
Gezien het feit dat het vermeende budget voor de Walrus vervanger €4 miljard is, kun je er dan dus 5 kopen. Nou, doen!

Of het geld gebruiken voor een of twee extra M-fregatten.

Lynxian

Gezien het feit dat het vermeende budget voor de Walrus vervanger €4 miljard is, kun je er dan dus 5 kopen. Nou, doen!

(Eerst maar eens zien dat er natuurlijk echt opeens ergens €4 miljard vandaan wordt getoverd net zo na de doorgehakte JSF knoop, maar we moeten de realiteit van Nederlandse defensiepolitiek natuurlijk even negeren.)

Harald

Super Subs: The German Defense Industry Discovers Asia   (interressante info omtrent de 218SG)

The German defense industry is increasingly looking to Asia as a growing market for its products. Conflicts in the Far East have led to a demand for the kind of giant -- and expensive -- submarines that come from shipyards in northern Germany.


The special fascination of ThyssenKrupp's new Type 218SG submarine is not immediately apparent. It only becomes clear at the sight of the delicate, detailed engineering at its stern. That's where the "air independent propulsion system" is installed, connected directly with a gearless Permasyn motor. Built to glide through the sea almost noiselessly, the submarine is quieter and more durable than any other conventional model.

With fuel-cell drive and lithium-ion batteries, such a submarine can stay deployed at sea for more than 80 days and spend four weeks at a time under the surface.

These are ideal capabilities for a war machine built to function in the depths of seemingly endless waters, over routes that can be navigated without interruption for longer than ever before. It is a design suitable for the largest of all oceans: the Pacific.

At the end of November, Singapore, an authoritarian city-state on the edge of the crisis regions of the West Pacific, ordered the first two Type 218SG submarines to be released by German firm ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS). The custom-designed machines are to be delivered to the Singapore Navy by 2020. The deal cost the country €1.6 billion ($2.18 billion), which will go directly into the German economy.

German specialists will offer training for the crew and logistical support as part of the deal, in accord with industry standards. Thanks to German engineering, the Singapore Navy will become the most modern in the region.

the full story, on the SpiegelOnline website :
http://www.spiegel.de/international/business/germany-s-defense-industry-turns-to-asia-for-business-a-942287.html#ref=nl-international


http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/150681/german-arms-makers-discover-asia.html

Fuse71

En vreemd genoeg houden we ons verder aan ALLE Euro normen, vooral die ons jaarlijks veel geld kosten .....
Defensie is simpelweg gewoon het roodharige stiefkind van de staat, verders niks.

Mourning

Citaat van: DvdW op 08/01/2014 | 09:36 uur
Daar heb ik het niet over... Het gaat mij om de redenatie. Alsof NL zich ook maar iets aantrekt van de wat de NAVO zegt over onze defensie.... Als Nederland nieuwe subs koopt/bouwt (wat ik verwacht (zie je wel, zo negatief ben ik niet eens) en hoop!) dan doen wij dat omdat wij daar zelf het belang van inzien, niet omdat het van de NAVO moet. Want als wij echt zouden luisteren naar de NAVO zag onze krijgsmacht er wel iets beter uit, denk alleen maar aan de 2% norm van de NAVO!!!!

Volledig mee eens.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 08/01/2014 | 09:36 uur
Daar heb ik het niet over... Het gaat mij om de redenatie. Alsof NL zich ook maar iets aantrekt van de wat de NAVO zegt over onze defensie.... Als Nederland nieuwe subs koopt/bouwt (wat ik verwacht (zie je wel, zo negatief ben ik niet eens) en hoop!) dan doen wij dat omdat wij daar zelf het belang van inzien, niet omdat het van de NAVO moet. Want als wij echt zouden luisteren naar de NAVO zag onze krijgsmacht er wel iets beter uit, denk alleen maar aan de 2% norm van de NAVO!!!!

Hier heb jij helaas gelijk in!

DvdW

Citaat van: jurrien visser op 08/01/2014 | 07:35 uur
Kijk eens verder in dit topic, dan zie je dat er een volwaardige intentie is om met o.a. Noorwegen te komen tot een vervanger van de Walrussen waar in de investeringsplannen een bedrag van bijna 4 miljard euro is opgenomen.

Je kan alles in het negatieve trekken, ervaringen uit het heden en verleden stemmen tot voorzichtigheid, maar zet eens ander petje op!
Daar heb ik het niet over... Het gaat mij om de redenatie. Alsof NL zich ook maar iets aantrekt van de wat de NAVO zegt over onze defensie.... Als Nederland nieuwe subs koopt/bouwt (wat ik verwacht (zie je wel, zo negatief ben ik niet eens) en hoop!) dan doen wij dat omdat wij daar zelf het belang van inzien, niet omdat het van de NAVO moet. Want als wij echt zouden luisteren naar de NAVO zag onze krijgsmacht er wel iets beter uit, denk alleen maar aan de 2% norm van de NAVO!!!!
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#511
Citaat van: DvdW op 08/01/2014 | 00:01 uur
Kom op, wees reeël. Kijk naar de Nederlandse Krijgsmacht! Jaar naar jaar wordt er van alles bij het grofvuil gezet. Onze bestedingen lopen al jaren achter op de 2% norm van de NAVO, NL loopt op alle mogelijke manier internationaal gezien de kantjes eraf en wanneer hebben wij van de de NAVO op "ons dak gekregen"...? Juist...  :angel:

Kijk eens verder in dit topic, dan zie je dat er een volwaardige intentie is om met o.a. Noorwegen te komen tot een vervanger van de Walrussen waar in de investeringsplannen een bedrag van bijna 4 miljard euro is opgenomen.

Je kan alles in het negatieve trekken, ervaringen uit het heden en verleden stemmen tot voorzichtigheid, maar zet eens ander petje op!

DvdW

#510
Citaat van: Zeewier op 07/01/2014 | 23:41 uur
De OZD verdwijnt niet. Simpelweg om het feit dat de bezuinigingen in heel Europa tot schaarste in materieel heeft geleid. De politicus die de Nederlandse onderzeebootkennis, de bouw, niveau van de operaties en opleidingstraject wegbezuinigd krijgt de NAVO op zijn dak.
Kom op, wees reeël. Kijk naar de Nederlandse Krijgsmacht! Jaar naar jaar wordt er van alles bij het grofvuil gezet. Onze bestedingen lopen al jaren achter op de 2% norm van de NAVO, NL loopt op alle mogelijke manier internationaal gezien de kantjes eraf en wanneer hebben wij van de de NAVO op "ons dak gekregen"...? Juist...  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

Citaat van: DvdW op 07/01/2014 | 23:26 uur
Ummm... Ik denk dat Huzaar1 bedoelt dat sommigen hier nu hoop voor de OZD gaan putten uit het feit dat er één advertentie staat waarin gesproken wordt over nieuwe subs....  :angel:
De OZD verdwijnt niet. Simpelweg om het feit dat de bezuinigingen in heel Europa tot schaarste in materieel heeft geleid. De politicus die de Nederlandse onderzeebootkennis, de bouw, niveau van de operaties en opleidingstraject wegbezuinigd krijgt de NAVO op zijn dak.

DvdW

Citaat van: Zeewier op 07/01/2014 | 23:19 uur
Ik snap het punt niet. Via de website van Nevesbu kom je op iv-groep.nl daar vindt je dezelfde vacatures. Er is gewoon enorme schaarste aan hoogopgeleid personeel in de gehele scheepsbouw. Mammoet betaald simpelweg meer. Dit soort banen in de marine scheepsbouw zijn echt voor technische nerds.
Ummm... Ik denk dat Huzaar1 bedoelt dat sommigen hier nu hoop voor de OZD gaan putten uit het feit dat er één advertentie staat waarin gesproken wordt over nieuwe subs....  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

Citaat van: Huzaar1 op 06/01/2014 | 22:54 uur
haha ik herken dit stadium.
Als je je nog aan vacatures op internet moet vastklampen is de situatie kritiek :P

been there,  

;)
Ik snap het punt niet. Via de website van Nevesbu kom je op iv-groep.nl daar vindt je dezelfde vacatures. Er is gewoon enorme schaarste aan hoogopgeleid personeel in de gehele scheepsbouw. Mammoet betaald simpelweg meer. Dit soort banen in de marine scheepsbouw zijn echt voor technische nerds.