Ex Millitair, en nu?

Gestart door Vedat, 08/10/2011 | 14:18 uur

S2

Citaat van: Vedat op 30/11/2011 | 11:51 uur
Citaat van: Vedat op 19/10/2011 | 00:15 uur
@ wie ben je, wat ben je, wat is je doel en wat is je achtergrond ?

Okey jij hebt dus duidelijk in het Blauw rondgelopen:)

Haha mooi gezegd, maar Blauw is niet mijn kleur geweest. Ik ben werkzaam geweest bij het Logistieke stuk van Defensie.

Je quote jezelf met de mededeling dat je dat mooi hebt gezegd,    :crazy:

Tanker

Volgens mij als je overstapt, begin je daar qua salaris ook weer onderaan.

Vedat

Citaat van: ARM-WAP op 30/11/2011 | 11:53 uur
Citaat van: Vedat op 30/11/2011 | 11:38 uur
... Er is wel veel werk aanbod op het moment, maar probeer maar goed personeel te vinden dat is nu het probleem...
Er is idd "veel werk", maar werkgevers moeten ook serieus zijn.
Het kan niet dat deze vanalles (kennis, ervaring, skills, enz.) eisen en daartegenover dan een karig loontje en dito 'voordelen' bieden.
Zo kunnen werkgevers wel l*llen over "geen werkkrachten vinden"...

Naar mijn mening is er voldoende goed personeel, echter "if you pay peanuts, you get monkeys"...

Ook is het zo dat ze soms van je denken dat je te veel kennis en ervaring hebt (is zoiets überhaupt mogeljk?) en dat je bij de eerste beste kans overstapt naar een beter betalende werkgever en bijgevolg je de job dus niet aanbieden. Dit is me al enkele keren overkomen.

"if you pay peanuts, you get monkeys"...  Mooiste uitspraak, en deze is echt van toepassing bij veel bedrijven

ARM-WAP

Citaat van: Vedat op 30/11/2011 | 11:38 uur
... Er is wel veel werk aanbod op het moment, maar probeer maar goed personeel te vinden dat is nu het probleem...
Er is idd "veel werk", maar werkgevers moeten ook serieus zijn.
Het kan niet dat deze vanalles (kennis, ervaring, skills, enz.) eisen en daartegenover dan een karig loontje en dito 'voordelen' bieden.
Zo kunnen werkgevers wel l*llen over "geen werkkrachten vinden"...

Naar mijn mening is er voldoende goed personeel, echter "if you pay peanuts, you get monkeys"...

Ook is het zo dat ze soms van je denken dat je te veel kennis en ervaring hebt (is zoiets überhaupt mogeljk?) en dat je bij de eerste beste kans overstapt naar een beter betalende werkgever en bijgevolg je de job dus niet aanbieden. Dit is me al enkele keren overkomen.

Vedat

Citaat van: Vedat op 19/10/2011 | 00:15 uur
@ wie ben je, wat ben je, wat is je doel en wat is je achtergrond ?

Okey jij hebt dus duidelijk in het Blauw rondgelopen:)

Haha mooi gezegd, maar Blauw is niet mijn kleur geweest. Ik ben werkzaam geweest bij het Logistieke stuk van Defensie.

Vedat

die mening deel ik wat betreft de politie, sterker nog ik krijg de indruk dat een agent die 50.000 euro per jaar kost 300.000 moet binnen halen aan bonnen. Want het is niet normaal hoe hoog de boetes nu zijn. Ik heb een site gezien, ziet er niet mooi uit (volgens mij is die nog in de maak) maar daar worden die dingen besproken.

Vedat

Helemaal gelijk hoor, maar als je 10 jaar Commando bent geweest en dan de bewaking ingaat dan weet ik niet of dat leuk of vol te houden is. Eigenlijk zou er een specifieke uitzend bureau moeten zijn voor de militair. Niet wachten totdat het contract afloopt maar dat bedrijven al een aanbod kan doen op personeel wat nog onder contract staat. Nou zijn er voor veel militairen natuurlijk wel banen zoals bij particuliere beveiliging- bureaus of bij transport/ berging bedrijven. Het zou mooi zijn om het om te draaien. Net als bijv de voetbalwereld dat een bedrijf je graag wil zou die je contract moeten afkopen, als de medewerker dit natuurlijk wil dan. Er is wel veel werk aanbod op het moment, maar probeer maar goed personeel te vinden dat is nu het probleem.

Tanker

Citaat van: 434ibc op 30/11/2011 | 11:15 uur
Citaat van: SMI de Boer op 30/11/2011 | 11:03 uur
Ik denk dat je je eerst af moet vragen of een oud militair de voorkeur geniet (zoals bij Hemandat) boven een burger. In het dagelijkse leven blijft toch altijd een beetje de militair door het burgerpak heen schemeren.
Maakt het niks uit sta je net als alle andere burgers onder aan de sollixcitatieladder. En wat moet een cavalerist / Artjerist in de Burger? Een infantrist (KCT, marinier, LMB) kan -denk ik- misschien wel goed aarden in sport, bewaking, gevangeniswezen en een technisch opgeleide militair heeft altijd wel een voorsprong... als je dan maar weer geen wapentechnicus bent.

Heel divers, denk ik...

Bij de politie hebben militairen een voorkeurspositie omdat veel eigenschappen van een politieagent zijn terug te vinden in een militair. Op de politieacademie lopen heel veel ex/militairen rond die in opleiding zijn voor de politie of de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging, onderdeel KLPD.


Heb ook veel verhalen gehoord van ex-militairen die juist werden afgewezen voor de politie omdat de mindset heel anders is.
Een militair wordt in de basis opgeleid om de tegenstander uit te schakelen, van de agent wordt verwacht dat hij eindeloos lult en vooral geen wapen trekt......

434ibc

Citaat van: SMI de Boer op 30/11/2011 | 11:03 uur
Ik denk dat je je eerst af moet vragen of een oud militair de voorkeur geniet (zoals bij Hemandat) boven een burger. In het dagelijkse leven blijft toch altijd een beetje de militair door het burgerpak heen schemeren.
Maakt het niks uit sta je net als alle andere burgers onder aan de sollixcitatieladder. En wat moet een cavalerist / Artjerist in de Burger? Een infantrist (KCT, marinier, LMB) kan -denk ik- misschien wel goed aarden in sport, bewaking, gevangeniswezen en een technisch opgeleide militair heeft altijd wel een voorsprong... als je dan maar weer geen wapentechnicus bent.

Heel divers, denk ik...

Bij de politie hebben militairen een voorkeurspositie omdat veel eigenschappen van een politieagent zijn terug te vinden in een militair. Op de politieacademie lopen heel veel ex/militairen rond die in opleiding zijn voor de politie of de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging, onderdeel KLPD.

KapiteinRob

Citaat van: 434ibc op 30/11/2011 | 09:07 uur
De politie is op zoek naar oud-militairen.

Defensie wil voornamelijk af van "het waterhoofd"; een wat mij betreft wat denigrerende benaming van de groep (onder)officieren ruwweg in het ranggebied sergeant-majoor, adjudant, majoor/LTZ1 en luitenant-kolonel/KLTZ en in leeftijd "achter in de veertig en ouder". Daarbij moeten ook de staven van de OPCO's met een derde verkleind worden; niet toevallig naar mijn inschatting onevenredig veel gevuld met voornoemde groep militairen. Ik vraag me in rede af of de politie op zoek is naar deze categorie, maar laat me graag verbazen......

SMI de Boer

Ik denk dat je je eerst af moet vragen of een oud militair de voorkeur geniet (zoals bij Hemandat) boven een burger. In het dagelijkse leven blijft toch altijd een beetje de militair door het burgerpak heen schemeren.
Maakt het niks uit sta je net als alle andere burgers onder aan de sollixcitatieladder. En wat moet een cavalerist / Artjerist in de Burger? Een infantrist (KCT, marinier, LMB) kan -denk ik- misschien wel goed aarden in sport, bewaking, gevangeniswezen en een technisch opgeleide militair heeft altijd wel een voorsprong... als je dan maar weer geen wapentechnicus bent.

Heel divers, denk ik...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Vedat

Ik ben zelf helemaal niet opzoek naar maatschappelijk werk of een nieuwe baan, alleen ben ik gewoon benieuwd of er na Defensie voor iedereen standaard een baan te vinden is?

434ibc

De politie is op zoek naar oud-militairen. Opstelten moet zijn toezeggingen waarmaken en daarom is er een versnelde intake mogelijk. Al je ervaring op de schietbaan en je overige defensie ervaring komt dan goed van pas. Het is het overwegen waard

Cigarz

Citaat van: Vedat op 19/10/2011 | 00:14 uur...Nou als je 12 jaar lang op een schietbaan lekker met alle soorten wapens hebt geschoten, vertel mij dan maar welk bedrijf je graag in hun personeelsbestand wil hebben. Maar vertel wat doe jij heden daags. Ik heb deze vraag alleen uit interesse gesteld omdat we elkaar hierin een hand kunnen helpen als er een het moeilijk heeft. Of lees jij liever dat er weer een ex-militair zich ophangt???
Jij bent niet geïnteresseerd in werkmogelijkheden voor ex-militairen. Jij bent op zoek naar maatschappelijk werk. Als je als ex-militair klem zit, meld je dan gewoon bij het Veteraneninstituut. Die kunnen je veel beter helpen dan wij met z'n allen hier bij elkaar... ;)

Succes!

irma

Vedat, je hebt nog steeds geen antwoord op de vraag van Tanker gegeven wie/ wat je bent en wat het doel van je vraag is.
Ik ben daar ook wel erg nieuwsgierig naar.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)