Vervanging kanons LCF'n

Gestart door AadvdW, 22/12/2016 | 00:19 uur

AadvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/12/2016 | 13:45 uur
Zie je het voor je...   :silent:
Nou nee. Ik kom niet dagelijks in een LCF-magazijn  ;D

Ronald Elzenga

Citaat van: AadvdW op 22/12/2016 | 11:34 uur
Zou 127 mm te zwaar zijn om te dragen voor het personeel  :P
Bij de "Meiden op missie" dragen ook de dames gewoon hun steentje bij in deze. Zowel de hulzen/lading als de granaten. Ik kreeg de indruk dat die ter plekke werden samengevoegd vooraf het afvuren. Of was dat onjuiste indruk?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: AadvdW op 22/12/2016 | 13:39 uur
Met z'n tweeën dragen is blijkbaar geen optie.

Zie je het voor je...   :silent:

AadvdW

Citaat van: Harald op 22/12/2016 | 11:59 uur
idd, ik denk dat dat het probleem is
25 kg is tegenwoordig al de max

127mm munitie weegt ca. 29 a 31 kg

Met z'n tweeën dragen is blijkbaar geen optie.

Harald

Citaat van: AadvdW op 22/12/2016 | 11:34 uur
Zou 127 mm te zwaar zijn om te dragen voor het personeel  :P

idd, ik denk dat dat het probleem is
25 kg is tegenwoordig al de max

127mm munitie weegt ca. 29 a 31 kg

http://www.navweaps.com/Weapons/WNIT_5-64_LW.php

AadvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/12/2016 | 11:27 uur
Munitie is een ander onderwerp.

Mbt het budget:

"Bovendien voldoen het kanon, het bijbehorende munitie-opvoersysteem en de munitiebergplaats niet meer aan de huidige Arbo-maatstaven"

Zou 127 mm te zwaar zijn om te dragen voor het personeel  :P

AadvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/12/2016 | 10:18 uur
Ik vrees dat dit 76mm exemplaren zullen worden, al laat ik me graag positief anders verrassen.

Daar heb je ook Vulcano-munitie voor, al heeft die natuurlijk minder effect op de tegenstander. En nog niet de helft van het bereik van zijn grote broer.

Zie http://defense-update.com/20110928_oto-melara-introduces-a-76mm-version-of-vulcano-multi-mission-long-range-naval-projectile-technology.html

Een argument voor 76 mm zou kunnen zijn dat het (met DART-munitie) een CIWS is met een groter bereik dan Goalkeeper. Dat is handig met die snelle antischipraketten van tegenwoordig.

Daarvoor moet het kanon wel in de Strales-uitvoering zijn, of met de uitbreiding die Thales ervoor ontwikkeld heeft. Die laatste zie je ook op het jongste ontwerp voor de opvolger van de M-fregatten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: AadvdW op 22/12/2016 | 11:22 uur
Van de gewone 127 mm-granaten zullen er nog wel een paar op voorraad zijn, maar Vulcano-munitie is niet goedkoop.

Munitie is een ander onderwerp.

Mbt het budget:

"Bovendien voldoen het kanon, het bijbehorende munitie-opvoersysteem en de munitiebergplaats niet meer aan de huidige Arbo-maatstaven"

AadvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/12/2016 | 10:17 uur
Het zijn immers niet alleen de kanons.

Van de gewone 127 mm-granaten zullen er nog wel een paar op voorraad zijn, maar Vulcano-munitie is niet goedkoop.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Micheltje op 22/12/2016 | 10:16 uur
Als je dit zo leest dan zou je zeggen meer ervan aanschaffen ook voor de nieuwe M-Fregatten

Ik vrees dat dit 76mm exemplaren zullen worden, al laat ik me graag positief anders verrassen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 22/12/2016 | 10:02 uur
Nederland kennende... reken er maar niet op  :angel:

Het zijn immers niet alleen de kanons.

Micheltje

Citaat van: Mourning op 22/12/2016 | 10:02 uur
Nederland kennende... reken er maar niet op  :angel:

Als je dit zo leest dan zou je zeggen meer ervan aanschaffen ook voor de nieuwe M-Fregatten

Mourning

Citaat van: Micheltje op 22/12/2016 | 09:42 uur
Dus het bedrag zou lager kunnen uitvallen als ik dit zo lees?

Nederland kennende... reken er maar niet op  :angel:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Micheltje

Citaat van: AadvdW op 22/12/2016 | 00:28 uur
Dan zal ik het rap weghalen.
Oh nee, dat gaat niet.

Dan dit maar ter inspiratie van de minister: wat kun je kopen voor 100 à 250 miljoen?

http://www.leonardocompany.com/en/-/127-64-lw

In 2007 betaalde Duitsland de fabrikant 70 miljoen euro voor vijf van deze kanons. Inclusief laad- en andere subsystemen, mogen we aannemen. En geschikt voor Vulcano-munitie.

Dus het bedrag zou lager kunnen uitvallen als ik dit zo lees?

Zeewier

Ligt het nou aan mij of hoeft voor een identieke of gelijkwaardige vervanging van een wapensysteem de minister helemaal geen verantwoording af te leggen. Wel een brief en financiële verantwoording achteraf. Zoals met kogels en mk82 JDAM bommen.