De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

guest1400

Citaat van: rh op 26/04/2012 | 13:43 uur
Citaat van: guest1400 op 26/04/2012 | 11:38 uur
Welke eisen van zwemmen bedoel je dan precies? er is namelijk een groot verschil tussen gewoon zwemmen en militair zwemmen

Dit staat op de site van de Marine:

Tijdens deze zogenaamde vooropkomst krijg jij een zwemtest. Deze ziet er als volgt uit:

1e gedeelte, in gevechtskleding
startsprong te water gevolgd door 8 meter onderwater zwemmen, doorzwemmen naar overkant
aansluitend 125 meter schoolslag

aansluitend 75 meter enkelvoudige rugslag


2e gedeelte, in zwemkleding
hurksprong te water gevolgd 8 minuten onafgebroken (niet op de kant hangen) zwemmen, waarvan 4 minuten schoolslag gevolgd door 4 minuten enkelvoudige rugslag


zijn op zich wel een goede indicatie van wat je kan verwachten

yelloow

Zowel tijdens de POST als MAST wordt een zwemtest afgenomen.

KapiteinRob

Als je de link leest, kun je constateren dat de zwemproef een toelatingseis is die je af moet leggen bij een vooropkomst. Dan heb je zoals ik het lees het selectie- en keuringstraject al doorlopen.


KapiteinRob

Citaat van: Hans87 op 26/04/2012 | 16:33 uur
Tijdens de MAST is er ook een zwemtest die wel degelijk onderdeel is van het selectie- en keuringstraject. Vrij pittig heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

Wat is de MAST?

Hans87

Citaat van: Kapitein Rob op 26/04/2012 | 14:02 uur
Die test heeft niets met het selectie- en keuringstraject te maken.

Tijdens de MAST is er ook een zwemtest die wel degelijk onderdeel is van het selectie- en keuringstraject. Vrij pittig heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

KapiteinRob

Die test heeft niets met het selectie- en keuringstraject te maken.

rh

Citaat van: guest1400 op 26/04/2012 | 11:38 uur
Welke eisen van zwemmen bedoel je dan precies? er is namelijk een groot verschil tussen gewoon zwemmen en militair zwemmen

Dit staat op de site van de Marine:

Tijdens deze zogenaamde vooropkomst krijg jij een zwemtest. Deze ziet er als volgt uit:

1e gedeelte, in gevechtskleding
startsprong te water gevolgd door 8 meter onderwater zwemmen, doorzwemmen naar overkant
aansluitend 125 meter schoolslag
aansluitend 75 meter enkelvoudige rugslag


2e gedeelte, in zwemkleding
hurksprong te water gevolgd 8 minuten onafgebroken (niet op de kant hangen) zwemmen, waarvan 4 minuten schoolslag gevolgd door 4 minuten enkelvoudige rugslag

KapiteinRob

Sinds wanneer zit er een zwemtest in het keuringsproces?

guest1400

Citaat van: rh op 26/04/2012 | 08:19 uur
@guest1400

Bedankt voor je reactie!
Ik zat zelf ook al aan z'n soort schema te denken.
Wat betreft het zwemmen ik heb laatst gezwommem en toen heb ik alles gedaan (van de eisen).
Dit was best makkelijk te doen. Ik heb altijd al goed kunnen zwemmen.

RH

Welke eisen van zwemmen bedoel je dan precies? er is namelijk een groot verschil tussen gewoon zwemmen en militair zwemmen

rh

@guest1400

Bedankt voor je reactie!
Ik zat zelf ook al aan z'n soort schema te denken.
Wat betreft het zwemmen ik heb laatst gezwommem en toen heb ik alles gedaan (van de eisen).
Dit was best makkelijk te doen. Ik heb altijd al goed kunnen zwemmen.

RH

guest1400

@rh:

je voldoet aan de minimum eisen die het korps stelt aan haar kandidaten, er moet echter bijgezegd worden dat dit MINIMALE eisen zijn. Dat wil zeggen dat zodra anderen meer lopen en opdrukken jij achterop loopt en dat wil je niet. Ik raad je dan ook aan om te beginnen met trainen en voor jezelf een fysieke voorsprong te creeren. De beste trainingen die je kan doen zijn trainingen in kracht/uithoudingsvermogen (voorkeur geniet trainen op eigen lichaamsgewicht) , Marstrainingen waarbij je het tempo hooghoudt, Hardlopen (zowel sprinttrainingen als duurloop) om je conditie te trainen en zwemmen. Vooral bij dat laatste onderdeel vallen veel kandidaten door de mand omdat het vaak onderschat wordt. mocht je advies willen hebben over schema''s dan zullen de meeste forumleden je hierbij wel willen helpen.

rh

Beste allemaal

Ik wil na mijn school graag bij de mariniers. ik loop in 12 min 2700 m, ik doe ook 40 push-ups achter elkaar, 7 pull-ups en 50 sit-ups. dit allemaal zonder te trainen. denken jullie dat ik de fysieken eisen haal als ik vooraf nog goed train.

Alvast bedankt

rh

HenricoO


KapiteinRob

ARvL,

Ik wil je verzoeken niet in twee topics over eenzelfde onderwerp bezig te zijn. Je vragen over salarissen horen thuis in het topic "salaristabellen defensie"; dit topic betreft de selectieprocedure.

Rob
Forumbeheerder