De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden - 2

Gestart door bennovan, 17/10/2008 | 16:35 uur

ZitStuk

je bent wel goed voorgelicht/ingelezen of niet? Bezint eer ge begint....
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Spoel87

Ok bedankt en hoelang duurt de amo gemiddeld dan ik dacht dat mij toen werd verteldneen half jaar zit ik dan het hele half jaar op school noord

Er is mij toen verteld dat ik bij de rampen bestrijding kom dat is dan bij de oocl toch
Iemand hier nog tips over of info

Oldenhave

0800 met dien verstande dat de meesten die ochtend nog uit heel Nederland moeten komen natuurlijk. Normaal gesproken zet je de wekker tijdens de AMO om 5.45 zodat je genoeg tijd hebt voor tandenpoetsen/wassen ontbijten en de corvee. Tips? Zorg dat je de verschillende rangen al weet te herkennen voor je daar komt, vooral om verwarring tussen sergeant en wachtmeester te voorkomen (van die laatsten lopen er op School Noord best wat rond). Verder zou ik zeggen: zorg dat de vereiste zaklamp zo'n exemplaar is die je met een band op je hoofd of helm kunt plaatsen (en dat deze rood licht functie heeft). Ik weet niet of het de volledige AMO of AMO reservisten is (bij die laatste ga je maar 1 nacht op bivak naar De Haar) maar als je 's nachts iets onderuit je rugzak moet halen is het wel fijn als je beide handen vrij hebt. Een extra setje burgerkleren is ook wel lekker, dan kan je nog eens een avondje Assen in om wat te eten of drinken. En waarschijnlijk doe je tijdens de AMO ook de Defensie Conditie Proef, dus zorg dat je voor die tijd zeker weet dat je die eisen kunt halen (niet zo moeilijk, maar toch even doen).

Spoel87

0800 pas de andere dagen begin je toch wel eerder ik dacht dat hey altijd vroeg opstaan was
Maar bedankt voor je info verder nog goeie tips voor in de amo???

Oldenhave

Doorgaans is het 8.00 uur. Je kan zondagavond al blijven slapen, staat op je uitnodigingsbrief hoe je dat kan regelen. En nee, als je de opleiding nog niet hebt afgerond mag je niet in uniform naar buiten (tenzij je gaat verplaatsen onder begeleiding), dit mag pas als je een baret hebt. Dus pas de laatste dag, na de baretceremonie mag je in uniform de kazerne verlaten.  Tijdens je opleiding laat je in principe alle spullen daar, behalve de vuile was.

Spoel87

Hallo ik begin 11 augustus op school noord zijn hier nog meer mensen die dan beginnen

Nu had ik paar vraagjes:

Hoelaat moet je maandagochtend altijd aanwezig zijn of is zondag avond heen gaan ook een optie

En neem je vrijdag middag je defensie kleren mee na huis want zie weleens jongens lopen met defensie kleren en tas of ga je on je burgerkleren na huis

Marcel317

Nog mensen die 11 t/m 14 februari de KCT-Kennismakingsdagen (Burgerkandidaat) gaan doen?

asoos

Hallo, kan iemand mij vertellen welke eisen bij cluster 2 horen? Hoeveel min fietsen, opdrukken ect

SMI de Boer

Citaat van: ZitStuk op 11/08/2013 | 09:43 uur

En ik zie niet wat een verbindelaar of genezerik als vrouw kan wat een man niet kan.

Een verbindelaar is gèèn genezerik die drukverbandjes aanlegt, voor de onwetenden onder ons :)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

guest1400

Citaat van: avisser op 27/09/2013 | 18:06 uur
Dus uit jouw antwoord kan ik opmaken dat als ik de opleiding officier logistiek, bevoorrading en transport heb afgerond de voortgezette algemene kaderopleiding luchtmobiel (VAKOL) kan gaan volgen om vervolgens een logistieke functie bij de luchtmobiele brigade uit te kunnen voeren.

kan maar reken er maar niet op, zijn niet veel logistieke functies op officiersniveau dus daar zit bijna altijd iemand op die al ervaring heeft... het is nu eenmaal een spelletje van ons kent ons bij 11 BEVO. je kan het beter proberen via een van de staf compagnieën om binnen te komen, de meeste officieren bij 11 BEVO hebben het ook zo geprobeerd.

ZitStuk

Je kunt aan het einde van je vaktechnische opleiding een voorkeur aangeven waar je geplaatst zou willen worden. Of ze hier wat mee doen is de vraag. Op je startfunctie word je vaak gewoon geplaatst. Maar wat er gezegd wordt is waar. Als je een functie draait bij een luchtmobiele eenheid zul je ook de baret moeten behalen. Als je geplaatst word bij lmb zul je in de eerste fase van je functie een vakol sport traject moeten doorlopen. Dit is een sportlessencyclus die jou fysiek klaar stoomt om aan de vakol te beginnen. Als je dat met succes doorlopen hebt (er zitten een aantal momenten van toetsing in) mag je je vol goede moed gaan melden in schaarsbergen.
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

avisser

Je volgt de opleiding en daarna wordt je bij een landmachteenheid geplaatst, waarvan een de 11 luchtmobiele brigade is. Dit heb ik vandaag uitgevonden. Het is dus afhankelijk waar je geplaatst wordt na de officiersopleiding. In hoeverre je hier invloed op hebt weet ik niet.

dudge

Citaat van: avisser op 27/09/2013 | 18:06 uur
Dus uit jouw antwoord kan ik opmaken dat als ik de opleiding officier logistiek, bevoorrading en transport heb afgerond de voortgezette algemene kaderopleiding luchtmobiel (VAKOL) kan gaan volgen om vervolgens een logistieke functie bij de luchtmobiele brigade uit te kunnen voeren.

Dat weet ik niet, die vraag moet je bij voorlichting of 11 LMB stellen. Ik verwacht dat je gewoon op die specifieke functie kunt solliciteren en dan inderdaad dat traject moet volgen. Weet niet hoe dat gaat bij logistiek.

SMI de Boer

Citaat van: avisser op 27/09/2013 | 18:06 uur
Dus uit jouw antwoord kan ik opmaken dat als ik de opleiding officier logistiek, bevoorrading en transport heb afgerond de voortgezette algemene kaderopleiding luchtmobiel (VAKOL) kan gaan volgen om vervolgens een logistieke functie bij de luchtmobiele brigade uit te kunnen voeren.

't zal wat formuliertjes zijn maar als je het perse zo wilt moet je er voor gaan

Dit zijn carrierewegen die ik niet ken en ik denk ook niet dat er op deze manier een loopbaan voor uitgestippeld is.
Het lijkt alsof je sergeant-majoor chauffeur wilt worden met sterren op je schouders

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

avisser

Citaat van: Thomasen op 27/09/2013 | 17:17 uur
Op je vraag heb ik geen antwoord, maar luchtmobiel heeft ook gewoon logistieke functies, en daar moet je ook gewoon die rode baret hebben.

Dus uit jouw antwoord kan ik opmaken dat als ik de opleiding officier logistiek, bevoorrading en transport heb afgerond de voortgezette algemene kaderopleiding luchtmobiel (VAKOL) kan gaan volgen om vervolgens een logistieke functie bij de luchtmobiele brigade uit te kunnen voeren.