Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 09/12/2014 | 23:30 uur
Waren niet de torens, was de striker opzichzelf.

Moreover, the main gun fits inside a pod that rests atop the Stryker's hull. To save weight, the pod is unarmored. "The gun pod can be easily disabled," the military's testing agency reported. No MGS can expect to last long in a sustained firefight against a determined foe.

https://medium.com/war-is-boring/the-wheeled-cannon-that-everyone-hates-d5e6d22bdfcc

Het hierboven genoemde report :   (lees de recommondations en het stukje erboven op blad 2)
http://www.dote.osd.mil/pub/reports/FY2013/pdf/army/2013strykermgs.pdf


Harald

Citaat van: Huzaar1 op 09/12/2014 | 23:30 uur
Waren niet de torens, was de striker opzichzelf.

Neemt niet weg dat een toren ook gepantserd moet zijn, mijns inziens, rc of bemand. Als je dan geen tegenvuur kunt geven omdat je toren door een 0.5 geraakt is en hiervoor inmobiel is geworden.

Huzaar1

Citaat van: Harald op 09/12/2014 | 23:05 uur
Onvoldoende gepanzeerde torens op de strykers van de us army verminderde de inzetbaarheid van de stryker mgs in Afganistan voor de Amerikanen.
Voldoende bepanzering is zeer belangrijk.

Waren niet de torens, was de striker opzichzelf.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Onvoldoende gepanzeerde torens op de strykers van de us army verminderde de inzetbaarheid van de stryker mgs in Afganistan voor de Amerikanen.
Voldoende bepanzering is zeer belangrijk.

Elzenga

#182
Citaat van: Huzaar1 op 09/12/2014 | 14:09 uur
Het heet een toren, geen koepel.
En volgens mij is de toren van een CV90 veel te zwaar voor de CV90 en ook te breed. Daarnaast is er op de toren van een CV90 geen plek voor een AT wapen.
je hebt ook een 1-mans of zelfs unmanned versie (foto). Scheelt veel in gewicht en dan ook meer kilo's aan bepantsering. Al heeft het ook weer zijn nadelen. Upgraden en standaardiseren op 40mm lijkt me daarbij wenselijk.


TOUTATIS RC turret


Huzaar1

Het heet een toren, geen koepel.
En volgens mij is de toren van een CV90 veel te zwaar voor de CV90 en ook te breed. Daarnaast is er op de toren van een CV90 geen plek voor een AT wapen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Zet op de boxer een CTA40 achtige turret, maar dan wel de 35 mm. Om gelijk te blijven met de CV90-35. eventueel koepel van de CV90-35 upgraden met ATGW missiles, zoals bijvoorbeeld Spike ER



Dan krijg je iets zoals deze AMX10RCR met T40 turret.



Met de gepanzeerde koepel (3,8 ton) heb je een bescherming van STANAG 4569  level 4

Ace1


Ace1

Citaat van: Harald op 18/11/2014 | 15:57 uur
Zo ja .. dan pleit ik voor verzwaring van de bewapening op de gemotoriseerde voertuigen, zoals de Boxer, ook bij de NL eenheden.
Dus zoals uitvoeringen van de Boxer met Lance turret (35 mm) , SPAAG- uitvoering en een Boxer 120 mm Hitfact of XC-8 turret, net zoiets als de Japanse MCV

Dit bedoel jij met de Spaag uitvoering?


http://www.rheinmetall-defence.com/en/rheinmetall_defence/public_relations/news/detail_1602.php





Huzaar1

Citaat van: Harald op 18/11/2014 | 16:26 uur
ik had zelf eigenlijk eerder een versnelde invoering van de Puma verwacht en verhoging in aan te schaffen aantallen, gezien de recente uitspraken in Duitsland omtrent hun aantallen "panzers" 

te duur.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: Harald op 18/11/2014 | 16:26 uur
ik had zelf eigenlijk eerder een versnelde invoering van de Puma verwacht en verhoging in aan te schaffen aantallen, gezien de recente uitspraken in Duitsland omtrent hun aantallen "panzers" 

Kan nog Komen. Voorlopig maakt het weinig uit, de backlog voor Pumas is aanzienlijk. Eventuele extra's hoeven pas over paar jaar, en betekend reorganisatie.

Harald

ik had zelf eigenlijk eerder een versnelde invoering van de Puma verwacht en verhoging in aan te schaffen aantallen, gezien de recente uitspraken in Duitsland omtrent hun aantallen "panzers" 

dudge

Citaat van: Harald op 18/11/2014 | 15:57 uur
Wordt dat de trend ?? ... gemotoriseerde voertuigen en afbouw van de (zware) gemechaniseerde voertuigen en eenheden.

Zo ja .. dan pleit ik voor verzwaring van de bewapening op de gemotoriseerde voertuigen, zoals de Boxer, ook bij de NL eenheden.
Dus zoals uitvoeringen van de Boxer met Lance turret (35 mm) , SPAAG- uitvoering en een Boxer 120 mm Hitfact of XC-8 turret, net zoiets als de Japanse MCV

Dat bedoelde ik niet.
De Duitsers hebben een bepaalde behoefte aan Boxers. Hoe groot die precies zou zijn is altijd de vraag geweest, maar oorspronkelijk werd gedacht aan 600 stuks, in 2012 schreven ze hier (http://www.fkhev.de/fileadmin/user_upload/daten/infobriefheer/InfoBriefHeer_03-2012.pdf) over minimaal 684 Boxers. De eerste serie van 272 voertuigen was minimaal, grotere aantallen waren ook pas later nodig. Die latere datum is nu mogelijk iets naar voren geschoven. Mogelijk, want eerst moeten de 272 geleverd worden, en dan sluiten deze 131 aan in de lijn, waardoor levering alsnog minimaal 2e helft van dit decennium zal zijn. In die zin geen verassing. Daarbij is het voor de Duitser niet altijd een 'verlichting'. De boxers vervangen daar vooral de Fuchs. Zoals de Boxer bij ons ook alleen in de (gev)ost rol bedoeld was.

Harald

Citaat van: Thomasen op 18/11/2014 | 15:01 uur
Het was ook wel te verwachten, is nu in feite alleen iets versneld.

Wordt dat de trend ?? ... gemotoriseerde voertuigen en afbouw van de (zware) gemechaniseerde voertuigen en eenheden.

Zo ja .. dan pleit ik voor verzwaring van de bewapening op de gemotoriseerde voertuigen, zoals de Boxer, ook bij de NL eenheden.
Dus zoals uitvoeringen van de Boxer met Lance turret (35 mm) , SPAAG- uitvoering en een Boxer 120 mm Hitfact of XC-8 turret, net zoiets als de Japanse MCV