Internationale Helicopter ontwikkelingen

Gestart door Harald, 01/03/2017 | 13:48 uur

Huzaar1

Als ik het zo zie dan vraag ik me af waarom dit niet is geimplementeerd, ik weet dat het al even geleden is 'uitgevonden' maar het lijkt zo logisch, er gaat tenslotte een hele transmissie al naar die kant van de staart. Bijna logisch om er een propellor aan te bevestigen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

MasterChief1971

Kun je nagaan dat de AH56 Cheyenne dit veertigplus jaar geleden ook al had.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Sparkplug

Citaat van: Parera op 28/10/2018 | 13:39 uur
50% meer snelheid komt toch neer op +/- 215 knopen bij de cruise speed, een krappe 400 km/h. Met ook het (combat) bereik verhoogd met 50% kom je op 390 zeemijl (+/- 720 km) een mooie verbetering als je het mij vraagt. Als het dan ook nog eens brandstof bespaard is dat helemaal mooi.

En dan te bedenken dat de huidige Apache in AH-64E vorm op topsnelheid pas eindelijk de CH-47F Chinook kan bijhouden.

AH-64D: 145 knopen, AH-64E: 164 knopen
CH-47F: 160 knopen
https://asc.army.mil/web/portfolio-item/aviation_apache-ah-64e/
https://asc.army.mil/web/portfolio-item/aviation_ch47f-chinook/
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Hier de foto nog wat ingezoomed / vergroot via twitter.com @Intellipus



50% meer snelheid komt toch neer op +/- 215 knopen bij de cruise speed, een krappe 400 km/h. Met ook het (combat) bereik verhoogd met 50% kom je op 390 zeemijl (+/- 720 km) een mooie verbetering als je het mij vraagt. Als het dan ook nog eens brandstof bespaard is dat helemaal mooi.

Parera

Boeing testing high-speed Apache concept

Boeing is testing possible modifications to its AH-64E Apache attack helicopter that could provide increased speed and less drag.

These modifications, known as AH-64E Block 2 Compound, feature a large fixed-wing, rearward-pointing exhaust, a downward-pointing vertical fin, and a pusher propeller in the rear. The aircraft keeps the tail rotor for anti-torque. These modifications are being tested at Boeing's wind tunnel in Philadelphia, Pennsylvania, at 30% scale. The tests are expected to wrap up by January.



Boeing believes these modifications would provide 50% more speed and range, twice the lifespan, and 24% better fuel efficiency for a 20% increase in price.

[Source: Janes.com]

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 23/10/2018 | 13:11 uur
Daarin heb je gelijk, maar echt moeilijk te vinden is het ook niet. Heeft alles te maken met interesse van de ontvangende partij, ik ga er met mijn ervaring van uit dat het gros der mensheid "dom" is, niet in de zin van "dom dom" maar in de zin "kennis van/over iets".  Dus eenvoudige voorlichting is soms voldoende om te zorgen dat kleine dingen niet groter worden dan ze zijn..
Om een voorbeeld te noemen, jij en ik weten dat een CV90 een IFV is, maar het gros der Nederlanders incluis politiek ziet echter geen IFV maar een tank, en die zijn eng, en zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen.

je snapt niet wat ik wil zeggen. Ik zeg JUIST dat je er niet zo maar vanuit mag gaan dat iedereen dat snapt.
Je denkt dat ik met termen als AIFV of DFP ga strooien op een creatief met kurk forum?

Daarnaast heb ik het over de naam van de ANWB welke op een of andere vage manier de Royal Dutch Touring club wordt genoemd, met de fantastische afkorting erachter tussen haakjes ( ANWB).
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 23/10/2018 | 12:33 uur
Dat is echt totaal geen algemeen bekende informatie en het is vreemd als je ervanuit gaat dat dit wel het geval zou moeten zijn.

Daarin heb je gelijk, maar echt moeilijk te vinden is het ook niet. Heeft alles te maken met interesse van de ontvangende partij, ik ga er met mijn ervaring van uit dat het gros der mensheid "dom" is, niet in de zin van "dom dom" maar in de zin "kennis van/over iets".  Dus eenvoudige voorlichting is soms voldoende om te zorgen dat kleine dingen niet groter worden dan ze zijn..
Om een voorbeeld te noemen, jij en ik weten dat een CV90 een IFV is, maar het gros der Nederlanders incluis politiek ziet echter geen IFV maar een tank, en die zijn eng, en zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen.

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 23/10/2018 | 12:17 uur
Niet zo onduidelijk ANWB Medical Air Assistance doet in Nederland het merendeel van het medisch luchttransport veelal in opdracht met de 4 MMT airborne teams die Nederland kent met Airbus H135, en de luchtambulance voor RAV Fryslan op de wadden, de laatste in opvolging 303 sqn RNLAF, met Airbus H145, heeft dus minder te maken met de ANWB die jij aanhaalt. Dit doen ze in samenwerking met ADAC luftrettung, m.a.w. ANWB is groter als het deel wat jij aanhaalt.En de heli's voor de MMT's worden schijnbaar vervangen.
Dat is echt totaal geen algemeen bekende informatie en het is vreemd als je ervanuit gaat dat dit wel het geval zou moeten zijn.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 23/10/2018 | 11:30 uur
Tip voor de ANWB, ook al ga je de grens over om zaken te doen, je bedrijf heet nog steeds ANWB, en anderen noemen het nog steeds de ANWB, dat verandert niet omdat je ineens in een ander land bent. Onmogelijk onduidelijk artikel zo. Was ook wel fijn geweest als ze dit even wat hadden verdiept, de ANWB maakt mijn auto namelijk als ik pech krijg.  Ik lees een heel verhaal wat niet aansluit bij mijn beleving, heb een Ros moment.
Niet zo onduidelijk ANWB Medical Air Assistance doet in Nederland het merendeel van het medisch luchttransport veelal in opdracht met de 4 MMT airborne teams die Nederland kent met Airbus H135, en de luchtambulance voor RAV Fryslan op de wadden, de laatste in opvolging 303 sqn RNLAF, met Airbus H145, heeft dus minder te maken met de ANWB die jij aanhaalt. Dit doen ze in samenwerking met ADAC luftrettung, m.a.w. ANWB is groter als het deel wat jij aanhaalt.En de heli's voor de MMT's worden schijnbaar vervangen.

Huzaar1

Tip voor de ANWB, ook al ga je de grens over om zaken te doen, je bedrijf heet nog steeds ANWB, en anderen noemen het nog steeds de ANWB, dat verandert niet omdat je ineens in een ander land bent. Onmogelijk onduidelijk artikel zo. Was ook wel fijn geweest als ze dit even wat hadden verdiept, de ANWB maakt mijn auto namelijk als ik pech krijg.  Ik lees een heel verhaal wat niet aansluit bij mijn beleving, heb een Ros moment.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Airbus signs H135 framework contract with ANWB

Airbus Helicopters has signed a framework contract with air rescue operator Royal Dutch Touring Club (ANWB) for the supply of up to six H135 helicopters with Helionix digital avionics suite, the company announced on 16 October.

A batch of three aircraft have been ordered under the contract, to be delivered in 2019 and 2020.

ANWB-owned ANWB Medical Air Assistance is the sole helicopter emergency medical service (HEMS) operator in the Netherlands, serving four trauma centres across the country 24/7. The new H135s will renew the ANWB fleet.

Petra van Saaze, director of ANWB Medical Air Assistance, said: 'The people in the Netherlands rely on the HEMS services we provide in cooperation with four university hospitals and we are confident that the H135 is the best helicopter available for our missions. Helionix will especially help us to enhance our 24/7 operations.'

[Source: Shepard Media ]

Huzaar1

De halve britse marine is in 5 jaar tijd verkocht, het britse leger draait op oude zooi. maar gelukkig krijgen de SOF clubs nieuwe helis t.w.v 3.5 miljard.

Echt ..
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Sparkplug op 22/10/2018 | 12:59 uur
De MH-47G heeft de M134 en M240 als bewapening. Wapens die de RAF zelf ook heeft. Er valt natuurlijk wat te zeggen voor .50 gebruik, maar houdt de RAF toch liever aan wat zij al hebben.

De Royal Navy test de refueling rod op hun Merlin HC4. de Italianen gebruiken deze al op hun HH-101. Misschien dat de RAF in de toekomst toch air refueling op een aantal Chinooks toepast.

Ja het probleem voor de RAF zit het niet in de helikopters maar juist in het contract rond de A330's op een of andere manier is daar afgesproken dat ze geen andere tanker capaciteit mogen aankopen. Doen ze dat wel moeten ze een boete betalen aan de commerciƫle partij die nu de Voyager A330's onderhoud/ondersteund. De A400 was juist aangekocht zodat ze ook die capaciteit hadden met tanken maar die mogen ze nu dus niet gebruiken, erg vaag.

Ik vermoed ook wel dat de Britten het willen die refueling op de nieuwe Chinooks maar het nu niet kunnen omdat ze de tankers niet hebben en het dus een nutteloze uitgave is (tenzij je samenwerkt met partners).

Sparkplug

Citaat van: Parera op 22/10/2018 | 12:35 uur
Niks mis mee als je het mij vraagt voor de SOF operaties, een beetje vuurkracht kan voor die missies geen kwaad. Ik moet zeggen dat ik 2x M134D en 2 M240H's niet zo veel vind, ik had toch echt een .50 cal verwacht i.p.v. de MAG's.

Wel vreemd dat de Britten ze kopen zonder de refueling rod maar wel de provisions ervoor. Misschien denken ze het niet nodig te hebben  :glare: Aan de andere kant logisch want ze hebben geen tankers die heli's kunnen bij tanken geen KC-130 en ook de A400M's zullen niet worden omgebouwd voor tanker functie is al bekend gemaakt i.v.m. het contract dat loopt met AirTanker rondom de A330's heel vreemd contract als je het mij vraagt.

https://ukdefencejournal.org.uk/mod-rule-out-a400m-atlas-being-given-in-flight-refuelling-capability-due-to-airtanker-contract/

De MH-47G heeft de M134 en M240 als bewapening. Wapens die de RAF zelf ook heeft. Er valt natuurlijk wat te zeggen voor .50 gebruik, maar houdt de RAF toch liever aan wat zij al hebben.

De Royal Navy test de refueling rod op hun Merlin HC4. de Italianen gebruiken deze al op hun HH-101. Misschien dat de RAF in de toekomst toch air refueling op een aantal Chinooks toepast.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#192
Citaat van: Sparkplug op 22/10/2018 | 12:27 uur
Deze CH-47 Extended Range variant krijgt volgens het DSCA bericht een flinke bewapening: 2 maal M134D Miniguns en 2 maal M240H mitrailleurs.

Niks mis mee als je het mij vraagt voor de SOF operaties, een beetje vuurkracht kan voor die missies geen kwaad. Ik moet zeggen dat ik 2x M134D en 2 M240H's niet zo veel vind, ik had toch echt een .50 cal verwacht i.p.v. de MAG's.

Wel vreemd dat de Britten ze kopen zonder de refueling rod maar wel de provisions ervoor. Misschien denken ze het niet nodig te hebben  :glare: Aan de andere kant logisch want ze hebben geen tankers die heli's kunnen bij tanken geen KC-130 en ook de A400M's zullen niet worden omgebouwd voor tanker functie is al bekend gemaakt i.v.m. het contract dat loopt met AirTanker rondom de A330's heel vreemd contract als je het mij vraagt.

https://ukdefencejournal.org.uk/mod-rule-out-a400m-atlas-being-given-in-flight-refuelling-capability-due-to-airtanker-contract/

De Kisten zijn ook niet goedkoop met 3,5 miljard dollar voor 16 CH-47 ER's inclusief alle ondersteuning toch een kleine 220 miljoen dollar per kist. Een stuk duurder dan de 62 miljoen dollar die wij voor onze 17 CH-47F's betalen. Die 4 die ik voorstelde kosten dan snel 900 miljoen  :silent: :cute-smile: