Auteur Topic: OKM vs. OLM  (gelezen 19244 keer)

McEwan

• Gast
OKM vs. OLM
« Reactie #56 Gepost op: 29/05/2006 | 19:20 uur »
Beste allemaal,

Ik zit met een dilemma ???; allereerst zal ik jullie de situatie voorschetsen waarin ik mij op het moment in bevindt:

Citaat
Ik ben 20 april jl. goedgekeurd voor PO. Op die dag kreeg ik als advies fysieke belastbaarheid een cluster 1, helaas te weinig voor Officier Veldartillerie :-\.

Ik moest daarom over drie maanden terugkomen. De drie maanden eindigen dus 20 juli. Helaas ga ik op die dag voor twee weken op vakantie, waardoor de herkeuring en overige keuringen pas in augustus en later zullen plaatsvinden. Hierdoor zal ik de augustus-2006-lichting niet meer halen.

Ter extra info: Ik doe nu het examenjaar vwo en denk dat ik wel zal slagen.

Nu begint de eerst volgende lichting OLM pas in augustus 2007 :o. Wat natuurlijk zeer jammer is, want dat is weer een jaar langer wachten.

Het OKM begint daarentegen februari 2007 wat natuurlijk een stuk sneller is.

Nu wilde ik eigenlijk voor OLM gaan, maar ikzoekwerk.com raadde mij via een mail aan om nog eens goed te kiezen tussen OLM en OKM:

Citaat
Denk nog eens na over het Kort Model, scheelt tijd. Als je na 12 jaar de Landmacht verlaat heeft LM niet een echte meerwaarde gehad.
M.a.w. ben je voornemens om een militaire cariere op de bouwen dan kun je het beste kiezen voor LM, anders is KM een goed alternatief. Succes !

Mijn argumenten voor OLM;
- Betere mogelijkheden binnen de KL.
- Betere mogelijkheden binnen de burgermaatschappij *is dat wel zo?*
- Met vwo-diploma het hoogst haalbare wat mogelijk is aanpakken (nee geen discussie voeren over of het als burger slim is gelijk voor de KMA te gaan).

Mijn argumenten voor OKM;
- Begint februari 2007 al.
- Genoeg mogelijkheden binnen KL.
- Genoeg mogelijkheden als burger.
- Als je na 12 jaar de Landmacht verlaat heeft OLM niet een echte meerwaarde gehad.

Kortom echt goede argumenten heb ik niet voor beide, waardoor de keuze nogal moeilijk wordt. Daarom vraag ik jullie hulp  :angel:.

- Misschien kunnen jullie mij meerdere verschillen opnoemen tussen OKM en OLM.
- Misschien kunnen jullie extra argumenten geven door te vertellen waarom jij perse OKM of juist perse OLM wilde.

Op dit moment neig ik nog naar OLM, maar door het mailtje van ikzoekwerk ben ik gaan twijfelen. Dus, barst los, wat lijkt jou beter, discussieer, misschien kan ik dan beter mijn conclusies trekken.

Alvast bedankt,
mvg. Ewan Mol

Hallo Gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 55 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.