Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur


Harald

Citaat van: Parera op 18/12/2022 | 09:24 uur
Ik verwacht dat de Duitsers met hun wiel keuze gaan voor een combinatie van Boxer, Fuchs & Dingo. Aangezien wij volledig onze 13e lichte brigade integreren met de Duitsers ben ik van mening dat we de exacte voertuig combinatie overnemen.
Ik snap de redenen, maar misschien moet NL wel investeren in eigen standaardisatie en kiezen voor  :
Optie 1, de bestaande oude CV90 toren te herplaatsen
Optie 2, de nieuwe CV90 toren te plaatsen

Parera

Citaat van: Thomasen op 18/12/2022 | 08:24 uur
Problemen met de Puma nog niet opgelost.
De onbemande torens zorgen voor enorme problemen. Opvallend, aangezien er nog steeds gesproken wordt over deze toren op de Boxer zetten.


https://www.n-tv.de/politik/Kommandeur-Totalausfall-von-Schuetzenpanzer-Puma-article23791627.html

De Puma is vanaf dag 1 al een probleemkindje van de BW, maar toch is er eerder dit jaar besloten om 229 extra Puma's aan te schaffen. En de toren op de Boxer plaatsen lijkt me de logische keuze voor de BW, dan hebben ze op alle platformen dezelfde toren. En ook Australi? heeft gekozen voor deze toren op de Boxers als CRV variant.

De Puma zal nooit een groot succes worden omdat er geen tot weinig export orders gaan volgen.

Ik ben wel benieuwd of de tracked boxer ooit orders gaat krijgen, ik ben bang dat als Duitsland dat niet doet er ook geen andere landen gaan volgen. Het idee is natuurlijk interessant maar je moet er als land wel achter staan. De Lynx die Rheinmetall nu heeft ontwikkeld en overal aanbied die kan nog wel eens succesvol gaan worden.

Ik verwacht dat de Duitsers met hun wiel keuze gaan voor een combinatie van Boxer, Fuchs & Dingo. Aangezien wij volledig onze 13e lichte brigade integreren met de Duitsers ben ik van mening dat we de exacte voertuig combinatie overnemen.


Harald

Specifications of Rheinmetall's KF41 Lynx offer for LAND 400 Phase 3.




Harald

Citaat van: pz op 12/12/2022 | 17:15 uur
John Hawkes via Twitter

Slovakia joining the #CV90 club, 152 CV9035 to the MkIV standard for EUR1.3 billion. Includes Iron Fist APS & Spike-LR ATGM.
122 in IFV, 12 in "anti-material rifles and grenade launcher squad" variant (sounds exciting), and then a mix of C2, Recce, & AEV/ARV versions. Very nice
.



CitaatThe Slovak CV90s will be equipped with the new state-of-the-art D-series turret with a 35 mm gun. The turret provides CV9035 crews with improved protection and amplified combat efficiency through the latest generation of sensors, artificial intelligence and augmented reality software, increasing the CV9035s multi-domain capabilities on the battlefield. The Slovak CV9035 will also be equipped with Elbit Systems? ?Iron Fist? active protection system (APS) solution and an integrated, Rafael Advanced Defense Systems? SPIKE-LR, an advanced anti-tank guided missile.
https://www.baesystems.com/en/article/slovakia-signs-deal-for-152-cv90s-under-government-to-government-agreement

Als ik dit zo lees dan is dit precies de MLU die de NL CV90-35 ondergaat en gelijke torenuitvoering.

pz

John Hawkes via Twitter

Slovakia joining the #CV90 club, 152 CV9035 to the MkIV standard for EUR1.3 billion. Includes Iron Fist APS & Spike-LR ATGM.
122 in IFV, 12 in "anti-material rifles and grenade launcher squad" variant (sounds exciting), and then a mix of C2, Recce, & AEV/ARV versions. Very nice
.


pz

Een doorbraak in het pantserprogramma van Ajax

Volgens de informatie in het onlangs uitgebrachte rapport van het Lagerhuis zijn problemen met de Ajax opgelost door General Dynamics United Kingdom.

Volgens Alex Chalk, staatssecretaris bij het ministerie van Defensie, is het niveau van trillingen en geluid dat tijdens het rijden wordt gegenereerd, gedaald tot veilige niveaus, waardoor het project kan doorgaan naar de volgende fase van betrouwbaarheidstests, die zal beginnen in januari 2023.



https://defence24.pl/przemysl/przelom-w-programie-pancernego-ajaxa

Het Ajax voertuig zal worden besteld in een hoeveelheid van 245 voertuigen, daarnaast voertuigen in de versie van de Ares gepantserde personendrager (93), Atena-commandovoertuigen (112), Argus technische verkenningsvoertuigen (51), Atlas-evacuatievoertuigen (38) en Apollo-reparatievoertuigen voertuigen (50) .

(vertaald via de google translate) 

ARM-WAP

Citaat van: Harald op 06/12/2022 | 12:34 uur
MoD receives final 40CT cannon
CTAI has delivered the final 40CT cannon meant for the Ajax and Warrior platforms, although, with the future of both platforms in question, their destination is uncertain.
As part of the 2021 UK Integrated Review, the MoD scrapped the Warrior Capability Sustainment Programme.
Misschien komt dit er nog van:


Harald

MoD receives final 40CT cannon   
( De Britten hebben hun laatste 40mm ontvangen van de bestelde 515 stuks en hebben nu totaal 270 stuks in reserve. Dit omdat het Warrior update programma gecanceld is. De Warriors worden varvangen door Boxers.
Of zullen ze verkocht worden ? of op een aantal van de nieuwe Boxers gemonteerd ?
Er zijn maar 2 ander landen welke de 40mmCT hebben, dat zijn Frankrijk en Belgie. Wat ik begrepen heb hebben de Britten een iets andere uitvoering dan BE/FR )


CTAI has delivered the final 40CT cannon meant for the Ajax and Warrior platforms, although, with the future of both platforms in question, their destination is uncertain.

CTA International (CTAI) has completed the handover of the final 40mm Cased Telescoped Armament System cannon to the UK MoD on 25 November.

This 515th 40 CT cannon was provided 7 months ahead of schedule.

CTAI delivered the first 40mm cannon to the MoD in 2016, they were intended to be equipped onto the Warrior and Ajax armoured vehicles.

However, now their destination is uncertain. As part of the 2021 UK Integrated Review, the MoD scrapped the Warrior Capability Sustainment Programme.

While the existing Warrior platforms will remain in service until replaced by the Boxer, the plans to upgrade the platform have been scrapped.

Meanwhile, the Ajax programme has been plagued by issues, in particular, the excessive vibrations inside the vehicle have resulted in more than 300 soldiers being assessed for hearing loss.

The platform was expected to reach IOC in mid-2021, however, these issues mean the future of the platform is uncertain.

Moreover, only 245 Ajax platforms will have the cannon, leaving 270 spares from the 515 ordered.

According to Shephard Defence Insight, the cannon fires 40 mm cased telescoped ammunition. The ammunition is contained in a straight tube and can deliver a charge that is four times more powerful than the 30 mm rounds it replaces.

https://www.shephardmedia.com/news/landwarfareintl/mod-receives-final-40ct-cannon/

Harald

A real-life Lego tank: BAE touts modular design for Army OMFV

A redesign already trimmed the troop compartment from nine passengers to six, BAE says. Want to upgrade the engine? Load new software? Add a drone-killing laser? Unlike on the old Bradley, there?s plenty of room.


BAE?s design for the Army?s future Optionally Manned Fighting Vehicle (OMFV) to replace M2 Bradley

BAE?s design to replace its Reagan-era M2 Bradley troop carrier looks an awful lot like a sexed-up Bradley. But inside, the company told reporters today, the company?s proposal for the Army?s future Optionally Manned Fighting Vehicle (OMFV) contract is radically different than its predecessor. For starters, you?d have a hard time finding the engine.

Like the other four competitors for OMFV, the BAE machine will use a hybrid-electric engine instead of a traditional internal combustion engine. While other companies haven?t divulged details, at least not yet, BAE?s James Miller, VP for business development, told reporters this morning the BAE design uses a ?serial? hybrid diesel-electric engine that?s ?distributed? throughout the armored hull.

What does that mean? Traditional troop carriers (Armored Personnel Carriers, APCs, and Infantry Fighting Vehicles, IFVs) have a single big engine, at the front, where it makes a big heat signature on enemy infrared sensors and can be taken out by the first shot to penetrate the armor. But the BAE OMFV replaces the one big engine with a series of smaller hybrid-electric modules along either side of the hull. (BAE actually pioneered this approach in the Future Combat Systems vehicles cancelled back in 2009.)

..../....

https://breakingdefense.com/2022/11/a-real-life-lego-tank-bae-touts-modular-design-for-army-omfv/

Zander

@Mourning
Mobilisabel en vervolgens voor afvloeiende militairen een na-dien verplichting van een jaar of 8 instellen. Zo heb je voldoende mobilisabele mensen achter de hand in een andere vorm van dienstplicht.
People are sheep

Harald

Citaat van: Parera op 17/11/2022 | 12:56 uur
Ik weet niet hoe de CV90 genie zich verhoud tov de huidige leopard genie tanks maar ik kan me voorstellen dat die elkaar goed kunnen vervangen.

Dat de cv90 genie in terrein beter is dan boxer genie mag duidelijk zijn.

CV90 zal in terrein denk ik idd beter presteren dan de Boxer, al is deze ook zeer mobiel.
Ook zal een recovery, repair CV90 (rups) makkelijker en stabieler zijn.

Maar in de praktijk zal denk ik de Leo2 Buffel toch wel een maatje beter zijn in den velde dan een CV90, dus wat mij betreft dit niet veranderen. 

Mourning

Citaat van: Zander op 17/11/2022 | 11:22 uur
@Mourning
Ik denk dat, gezien het feit er per brigade nog bataljons bij moeten, het derde bataljon op basis van de Boxer kan. Dan de basis van de brigades op rups, lees CV90.

Dan zou 43X bestaan uit 2 bataljons CV9035NL en 1 bataljon Boxer met uiteindelijk ook een toren en 35mm kanon. Plus er dan een tank/CV90120 bataljon aan vast en je bent redelijk waar de NAVO wilt.
Daarvoor zul je de Boxers van 17 of 42 painfbat naar 43 moeten overhevelen en ??n van beide weer op rups moeten zetten samen met een nieuw bataljon.
Ik zie niet zoveel in het complete 42BLJ naar Havelte schuiven gezien zij al eens vanuit Seedorf naar Oirschot zijn verplaatst.

Snap ik helemaal en die richting dacht ik ook uit ALS er extra infanterie bataljons aan 13 Licht en 43 Mech zouden worden toegevoegd om aan het NATO-verzoek tegemoet te komen, maarrrr... noem me een pessimist of een cynicus... ik zie dat niet gebeuren. 13 Licht met 4 infanterie bataljons? Alleen als ze dat NATRES-bataljon op de een of andere manier toch mee mogen berekenen. En dan ook nog een derde infanterie bataljon erbij voor 43 Mech. Dat zijn 2-3 gemechaniseerde infanterie bataljons op de 4 die we nu hebben.

Dan hebben we nog de vraag hoe we die extra eenheden gaan invullen en vormgeven. Gaan i.i.g. echt geen parate bataljons worden. Dus dat betekend weer optuigen van een mobilisabele component. Ben ik voor, maar is daar politiek draagvlak voor? Kan dat zonder een vorm van dienstplicht? Zo veel vragen en daarnaast heb ik nog niemand gehoord over die extra infanterie bataljons de afgelopen jaren en het is niet zo dat dit een nieuwe klacht van de NATO is ofzo.

Ik zie eerder dat men van bijv. 13 Licht een multi-nationale brigade maakt dan dat wij voorgaande allemaal gaan doorvoeren. En al helemaal niet met deze CDS! Dan zie ik er eerder nog meer Reapers bijkomen, vervanging transport heli's die naar voren wordt gehaald en dergelijke projecten...

Op zijn best zie ik op termijn iets van druk vanuit de NATO en evt. bepaalde politieke partijen en mogelijk de KL zelf ontstaan en wordt er een tweede multinationaal tankbataljon voor 43 Mech opgericht naast 414 met een Nederlands eskadron erin... Maar zeker niet met deze CDS.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Parera

Citaat van: Harald op 17/11/2022 | 08:34 uur
Misschien gezien ook ons te kortschieten volgens de NAVO rapportering, een extra investering is slagkracht door uitbreiding van ons CV90 bestand met extra CV90-35NL's , maar ook bijvoorbeeld de mortier variant.
En door het gebrek aan MBT's algemeen en ook de productie van nieuwe Leo's, (nu op dit moment en ook in de komende jaren) misschien moet NL dan wel investeringen in de CV90-120 variant als versterking van de infant. en mech. eenheden voor vuursteun, welke zowel de 13x als 43 kan ondersteunen.

NL heeft zich flink in de nesten gewerkt door de verkoop van de Leo2's en CV90's. NL heeft niet alleen zichzelf in de voet geschoten, maar eigenlijk zijn voet geamputeerd en kan nu maar beperkt en traag ingezet worden, en kan nu geen flinke schop/trap uitdelen.     

Ik weet niet hoe de CV90 genie zich verhoud tov de huidige leopard genie tanks maar ik kan me voorstellen dat die elkaar goed kunnen vervangen.

Dat de cv90 genie in terrein beter is dan boxer genie mag duidelijk zijn.