Saamhorigheidsdag van de Koninklijke Marine van 20 juni

Gestart door Lex, 26/02/2013 | 23:51 uur

Lex


Ros

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 12:47 uur
525 jaar voor het land vechten, gewond raken en sterven.

Ja, Nederland is al 525 jaar aan het vechten  8)

onderofficier

Citaat van: Lex op 27/02/2013 | 21:38 uur
Ter verduidelijking: er is in de berichtgeving nergens op te maken, of de organisatie ook maar enige kosten zal maken, of dat op zich zal nemen.

Het zal gesponseerd worden.... Koninklijke marine feestje gesponseerd door...... Lockheed Martin en Pratt & Whitney. 
Een overheidsfeestje betaald door bedrijven.....  mompelt iets over belangenverstrengeling


@tentara71 als je een andere mening de kont in de kribben gooit noemt; een andere mening "oorlog aan zoeken is" is een forum voor jou niet de beste plek om je mening neer te zetten. Je wilt blijkbaar je eigen mening neerzetten zonder dat daar een andere mening tegen wordt gezet.
Dan moet je je mening op een eigen gemaakte website zetten waar anderen niet op kunnen en mogen reageren. 
Nee, ik word niet moe van mezelf en tijdens het typen adem ik ook.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 27/02/2013 | 21:38 uur
Ter verduidelijking: er is in de berichtgeving nergens op te maken, of de organisatie ook maar enige kosten zal maken, of dat op zich zal nemen.

Duidelijk, al is het opvallend hoe het in vrijwel elk topic over €uro's moet gaan en dat elke uitgave, hoe klein of hoe groot dan ook, structureel of adhoc wordt gewogen op het budget gehalte (hoe begrijpelijk ook in het huidig economisch tij)

"Zonder dal geen piek"

Lex

Citaat van: jurrien visser op 27/02/2013 | 21:29 uur
Typisch.... er wordt alweer op bekrompen manier gerageerd op geld en in het bijzonder "wat kost dat'"  en dan natuurrlijk aandacht voor "het is weer veel te veel etc".
Dit is nu precies (een van de redenen) waarom het in Nederland economsch slechter gaat dan in bijvoorbeeld Duisland, het alom aanwezige negativistme gecombineerd met Zeeuwsmeisje gedrag, gevoed door een onbetrouwbare overheid die velen anstig maakt.
Dat kan ik ook van bovenstaande reactie zeggen/vinden.
Er is simpelweg een vraag gesteld in antwoord op een opmerking.
Ter verduidelijking: er is in de berichtgeving nergens op te maken, of de organisatie ook maar enige kosten zal maken, of dat op zich zal nemen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 27/02/2013 | 21:16 uur
Citaat van: onderofficier op 27/02/2013 | 17:09 uur
Defensie moet bezuinigen; ik heb liever materieel/materiaal voor dat geld wat het feestje gaat kosten.
Wat gaat dat "feestje" volgens u kosten?

Typisch.... er wordt alweer op bekrompen manier gerageerd op geld en in het bijzonder "wat kost dat'"  en dan natuurrlijk aandacht voor "het is weer veel te veel etc".

Dit is nu precies (een van de redenen) waarom het in Nederland economsch slechter gaat dan in bijvoorbeeld Duisland, het alom aanwezige negativistme gecombineerd met Zeeuwsmeisje gedrag, gevoed door een onbetrouwbare overheid die velen anstig maakt.


Lex

Citaat van: onderofficier op 27/02/2013 | 17:09 uur
Defensie moet bezuinigen; ik heb liever materieel/materiaal voor dat geld wat het feestje gaat kosten.
Wat gaat dat "feestje" volgens u kosten?

Tanker

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 12:47 uur
Ja. Dit is ten alle tijden gepast. 525jaar voor het land vechten, gewond raken en sterven.
Daar dient de belastingbetaler gewoon lekker voor te betalen.
Ik betaal ook belasting. Dus ik betaal graag voor mijn eigen feestje.

Net zoals ik meebetaal aan de subsidie voor het Kwakoe-festival, de experimentele balletuitvoering van het Meindert Tjoelker-drama en de kinderopvang van de bijstandsmoeder die op breiles gaat.

Ik chargeer hier maar mijn punt blijft staan.

En de pacifistiche uitvreetprofiteurs die hier moeite mee hebben: Draag eerst zelf maar eens wat bij aan deze samenleving.
Maar ja, daar moeten ze eerst hun kraakpand voor uit komen. Niet echt haalbaar, denk ik.

Eens, als er geld beschikbaar is voor breiclubjes voor allochtone vrouwen die geen geen Nederlands spreken. Het inrichten en huisvesten van asielzoekers / generaal pardonners die de rest van hun leven gedoemd zijn tot steun trekken dan moet er zeker geld zijn voor wat ontspanning / saamhorigheid bij defensie !

MasterChief1971

Als Onderofficier wat minder selectief (als in: hier kan ik iemand mee onderuit halen) zou citeren en haar eigen berichten tot nu toe leest, zou ze toch eens moeten begrijpen dat ze een probleem heeft. Je lijkt wel een politicus: Selecteren zonder context om een sneer te kunnen geven.

Ik zal het gewoon zeggen: In deze topic maar ook in vele andere, zoek je een reden om de kont in de krib te gooien.
Dat heeft niet eens met gezonde discussie te maken, dat is gewoon oorlog zoeken onder het excuus dat je wat nuance aan wilt brengen.

Om Ed Byrne te citeren: "...always making shite up to start a row."

Om Ronnie Reagan en Diederik Samson te citeren: "Nu doet u het weer."

Mijn antwoord op jou post:
En het gaat niet om elke marineman of marinevrouw die vecht, gewond raakt of sterft.
Jou antwoord:
Waarom haal je het dan aan???

Je had moeten reageren op het argument van "...het Instituut." Maar dat had je minder gelegenheid tot caviteren gegeven, natuurlijk.

Of de opmerking dat het zo ERG is dat de enige leuke kant van ons werk is dat wij eens in de 525 jaar een feestje hebben.

Dat je niet moe wordt van jezelf, joh.

Van bijna al je posten is het maar goed dat ze getikt zijn (pun intended) want als je ze uitgesproken had was het zonde van de zuurstof geweest.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

dudge

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 19:25 uur
Daarbij zijn die kosten van zo'n belachelijk laag niveau, daar zou menig vertrekkend burgemeester (relatief) een voorbeeld aan kunnen nemen.

uhu, of een heidag in Italië, om maar eens wat te noemen.
Nee, Defensie moet zeker op de centen letten, maar een dergelijke festiviteit moet toch ook zeker kunnen.

onderofficier

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 19:25 uur
Oh, daar hebben we de advocaat van de duivel weer.
En daar is natuurlijk van alles mis mee..............want men moet mee praten......  

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 19:25 uur
Wie zegt dat werken bij Defensie nooit zijn leuke kanten mag hebben?    
Wat leuk: verhalen van de oudjes aanhoren.................. :devil:...   mijn werk op zich heeft al leuke kanten..... ERG zeg als z'on feestje het enige leuke kant is van je werk: eens in de 525 jaar een feestje.........................

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 19:25 uur
En het gaat niet om elke marineman of marinevrouw die vecht, gewond raakt of sterft.
Waarom haal je het dan aan???



Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 19:25 uur
Zullen we de Veteranendag (de donderdag voor de Vloot, herstel, Marinedagen) dan ook maar gewoon schrappen?
Goed idee!!

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 19:25 uur
Oh, en pacifistische uitvreetprofiteurs betalen geen belasting. Dat is een wezenlijk vereiste om uberhaupt profiteur te zijn.

Zij kopen nooit wat??  Bij alles wat je koopt betaal je belasting....      Ook als je een uitkering hebt betaal je belasting......

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 19:25 uur
Je komt niet vaak buiten, of wel?

Meer dan jou en dan hou ik mijn oren en ogen ook open en staar me niet blind op vooroordelen....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

MasterChief1971

Oh, daar hebben we de advocaat van de duivel weer.

We (belastingbetalers) betalen voor wel meer feestjes. Doen ze dus ook maar voor dit feestje.
Wie zegt dat werken bij Defensie nooit zijn leuke kanten mag hebben?
En het gaat niet om elke marineman of marinevrouw die vecht, gewond raakt of sterft.
Het gaat om het instituut dat er altijd voor Nederland was, is en zal zijn.
En dat weet jij ook.

Daarbij zijn die kosten van zo'n belachelijk laag niveau, daar zou menig vertrekkend burgemeester (relatief) een voorbeeld aan kunnen nemen.
Zullen we de Veteranendag (de donderdag voor de Vloot, herstel, Marinedagen) dan ook maar gewoon schrappen?

Oh, en pacifistische uitvreetprofiteurs betalen geen belasting. Dat is een wezenlijk vereiste om uberhaupt profiteur te zijn.
En vrijwilligerswerk? Bedoel je café Vrankrijk, of zo?

Je komt niet vaak buiten, of wel?
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

onderofficier

#4
Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 12:47 uur
Ja. Dit is ten alle tijden gepast. 525jaar voor het land vechten, gewond raken en sterven.
Daar dient de belastingbetaler gewoon lekker voor te betalen.

Voor 525 jaar voor het land vechten, gewond raken en sterven  (alsof elke marine man/vrouw dit ooit gedaan heeft......)
daar betaald de belastingbetaler gewoon "lekker" voor.    Feestjes e.d. is eigenlijk niet voor de belastingbetaler, zeker niet in deze tijd.

Defensie moet bezuinigen; ik heb liever materieel/materiaal voor dat geld wat het feestje gaat kosten.

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 12:47 uur
En de pacifistiche uitvreetprofiteurs die hier moeite mee hebben: Draag eerst zelf maar eens wat bij aan deze samenleving.

Deze betalen ook belasting: dus zij zijn welkom op het feestje?

Waarom zouden het alleen de pacifistische uitvreetprofiteurs die in een kraakpand zitten hier moeite mee hebben?

Is alleen bij defensie werken iets bijdragen aan de maatschappij?  
Wie zegt dat zij (depacifistische uitvreetprofiteurs die in een kraakpand zitten)geen vrijwilligerswerk doen?  

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

MasterChief1971

Ja. Dit is ten alle tijden gepast. 525jaar voor het land vechten, gewond raken en sterven.
Daar dient de belastingbetaler gewoon lekker voor te betalen.
Ik betaal ook belasting. Dus ik betaal graag voor mijn eigen feestje.

Net zoals ik meebetaal aan de subsidie voor het Kwakoe-festival, de experimentele balletuitvoering van het Meindert Tjoelker-drama en de kinderopvang van de bijstandsmoeder die op breiles gaat.

Ik chargeer hier maar mijn punt blijft staan.

En de pacifistiche uitvreetprofiteurs die hier moeite mee hebben: Draag eerst zelf maar eens wat bij aan deze samenleving.
Maar ja, daar moeten ze eerst hun kraakpand voor uit komen. Niet echt haalbaar, denk ik.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Ros

Is het wel gepast om in deze tijd een dergelijk feest te organiseren ?.