Zr.Ms. Evertsen op wereldreis in 2021

Gestart door Harald, 24/09/2020 | 14:55 uur

Huzaar1

Citaat van: Lex op 29/06/2021 | 23:17 uur
Nee hoor. Beide zijden zullen druk doende zijn geweest met het vergaren van gegevens, waarbij het dzz gissen is wie het meest succesvol is geweest.

Ik denk toch echt dat de Evertsen dit allang aan zag komen en hierop is voorbereid. Er is voornamelijk geluisterd daar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Darkforce07 op 29/06/2021 | 22:53 uur
Domme vraag waarschijnlijk, maar wie vergaard in dit geval de intelligence, Rusland neem ik aan?
Nee hoor. Beide zijden zullen druk doende zijn geweest met het vergaren van gegevens, waarbij het dzz gissen is wie het meest succesvol is geweest.

Huzaar1

Citaat van: Darkforce07 op 29/06/2021 | 22:53 uur
Domme vraag waarschijnlijk, maar wie vergaard in dit geval de intelligence, Rusland neem ik aan?

Nee, NL juist. Ik kan je vertellen dat op die boot iedereen dat al wel zag aankomen. Met die radar van ze kunnen ze het luchtverkeer op de Krim regelen  :cute-smile:. Ik ben geen sigint/elint baas maar ik weet wel dat de doctrine zal zijn alle uitgaande signalen uit, alle inkomen signalen oppakken en later lekker analyseren. Je weet waarmee de Russen storen, hoe en weet ik wat voor details ik niet kan benoemen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sebas_m07

Citaat van: Huzaar1 op 29/06/2021 | 20:40 uur
Hartstikke waardevol voor ELINT. Prima dat ze dat doen. Lekker dom, geeft een schat aan info.

Domme vraag waarschijnlijk, maar wie vergaard in dit geval de intelligence, Rusland neem ik aan?

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 29/06/2021 | 20:40 uur
Hartstikke waardevol voor ELINT. Prima dat ze dat doen. Lekker dom, geeft een schat aan info.

Dit dus.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Rusland wijst kritiek over 'intimidatie' Nederlands fregat af

Gevechtsvliegtuigen hebben volgens het Russische ministerie van Defensie vorige week in de Zwarte Zee ingegrepen om te voorkomen dat het Nederlandse fregat Zr. Ms. Evertsen Russische wateren zou binnenvaren, meldt persbureau Interfax. Ze zouden daarbij op veilige afstand van het schip hebben gevlogen.

Het Nederlandse ministerie van Defensie zei eerder op dinsdag dat de Russische vliegtuigen voor "onveilige situaties" hadden gezorgd bij het marineschip Demissionair minister Ank Bijleveld (Defensie) noemde het optreden van de Russen "onverantwoord".

De bewapende vliegtuigen vlogen urenlang laag over het schip en voerden schijnaanvallen uit. Ook werd de elektronische apparatuur van het fregat verstoord. Het ministerie spreekt van "intimidatiepraktijken". Het incident had vorige week donderdag in de Zwarte Zee nabij de Krim plaats.

ANP, 29-06-2021, 20:25

Huzaar1

Hartstikke waardevol voor ELINT. Prima dat ze dat doen. Lekker dom, geeft een schat aan info.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#100
Citaat van: DvdW op 29/06/2021 | 16:44 uur
De Evertsen heeft vandaag haar Russische aandacht ook gekregen:

Zie https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2021/06/29/russische-gevechtsvliegen-veroorzaken-onveilige-situaties-bij-zr.ms.-evertsen

Goalkeeper engage!  :silent:

Ik vraag me toch af wat er precies gebeurd is rondom de verstoringen van elektronische systemen. Dit kan betekenen dat bijvoorbeeld de AIS verstoord is geweest of het GPS signaal maar het kan natuurlijk ook nog veel meer betekenen.

Alkmaar

Afgelopen donderdag blijkbaar. Opvallend dat dit nu pas naar buiten komt.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Huzaar1

Citaat van: Harald op 28/06/2021 | 14:52 uur
Bandieten ...  :hrmph: ? ... Ja
Net als in de Krim willen ze nu met Show of Force hun aanwezigheid extra duidelijk maken, zeker voor de propaganda intern voor Moederland Russa.
Maar jij weet ook dat de Russen het niet schuwen om net iets verder te gaan.

Willen ze niet. Wat ze willen is doen alsof we allemaal moeten erkennen dat de Krim van Rusland is. Want die plek is enkel 'nationaal' water indien je de Russische annexatie erkent..zo niet is dat internationaal danwel water zonder dispuut. De Britten proberen hier een punt te maken waar we met onze grote bek over vrijheid en het westen en blabla eigelijk allemaal achter zouden moeten staan.

Natuurlijk gaan de Russen alles uit de kast halen om het te doen lijken alsof het om beschermen en afweren van vijanden van moedertje Rusland gaat .
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 28/06/2021 | 14:38 uur
Geloof je het zelf. Volgens mij is en blijft de Russische marine een verzameling bandieten op een boot.
Bandieten ...  :hrmph: ? ... Ja
Net als in de Krim willen ze nu met Show of Force hun aanwezigheid extra duidelijk maken, zeker voor de propaganda intern voor Moederland Russa.
Maar jij weet ook dat de Russen het niet schuwen om net iets verder te gaan.

Huzaar1

Citaat van: Harald op 28/06/2021 | 13:53 uur
Russia Launches Mediterranean Drills With Hypersonic-Armed Jets At Moment UK Carrier Is In Area 
( battle stations battle stations ....  :hrmph:  de Russen zijn serieus bezig, de situatie naar een hoger niveau te brengen met hun "oefeningen". Wel zeer toevallig nu allemaal. Show of Force )

https://www.zerohedge.com/geopolitical/russia-launches-mediterranean-drills-featuring-hypersonic-armed-jets-moment-uk-carrier

Geloof je het zelf. Volgens mij is en blijft de Russische marine een verzameling bandieten op een boot.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Russia Launches Mediterranean Drills With Hypersonic-Armed Jets At Moment UK Carrier Is In Area 
( battle stations battle stations ....  :hrmph:  de Russen zijn serieus bezig, de situatie naar een hoger niveau te brengen met hun "oefeningen". Wel zeer toevallig nu allemaal. Show of Force )

https://www.zerohedge.com/geopolitical/russia-launches-mediterranean-drills-featuring-hypersonic-armed-jets-moment-uk-carrier