Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

Viking31B

Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 17:20 uur
Citaat van: Tanker op 27/10/2011 | 17:14 uur
Dat denk ik ook, Doorn ligt vrij centraal, als je in de noordelijke provincies woont is het geen optie om naar Vlissingen te rijden......

Hoezo niet; maar 329 km van Leeuwarden naar Vlissingen, Groningen is maar 30 kilometer verder.

Hoeveel vlootbalen denk je dat er wekelijks vanuit Limburg naar Den Helder rijden? Ook bijna 300 kilometer. Of vanuit Vlissingen naar Den Helder, 293 kilometer?

En aangezien mariniers redelijk vaak op uitzending/oefening zijn en dus ook nog redelijk wat te compenseren hebben, is het niet zo dat ze elke week dat traject af zouden moeten leggen.

Ben bang dat Tanker het bij het juiste eind heeft, want ik heb idd diverse collega marn's gesproken die aangeven bij een verhuizing richting Vlissingen de dienst te verlaten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Hans87 op 28/10/2011 | 15:44 uur
Citaat van: Enforcer op 28/10/2011 | 15:07 uur
Citaat van: jurrien visser op 28/10/2011 | 14:43 uur
Citaat van: cabez op 28/10/2011 | 14:24 uur
Het snijdt ook geen hout,maar het is weer een reden om de dienst te gaan verlaten.

Als advocaat van de duivel: misschien is dat deels de opzet van de baas... en stelt het de baas in de gelegenheid om nieuwe en daarmee jongere en goedkopere mariniers aan te nemen.

Ik heb begrepen dat het al een knelpuntcatagorie is, dus dat zou erg dom zijn.

Klopt, voor volgend jaar zijn ze op zoek naar 500 mariniers en 40 officieren. De Majoor die ik hierover heb gesproken was niet helemaal overtuigd dat ze dit gaan halen...

Oké, duidelijk verhaal.

Hans87

Citaat van: Enforcer op 28/10/2011 | 15:07 uur
Citaat van: jurrien visser op 28/10/2011 | 14:43 uur
Citaat van: cabez op 28/10/2011 | 14:24 uur
Het snijdt ook geen hout,maar het is weer een reden om de dienst te gaan verlaten.

Als advocaat van de duivel: misschien is dat deels de opzet van de baas... en stelt het de baas in de gelegenheid om nieuwe en daarmee jongere en goedkopere mariniers aan te nemen.

Ik heb begrepen dat het al een knelpuntcatagorie is, dus dat zou erg dom zijn.

Klopt, voor volgend jaar zijn ze op zoek naar 500 mariniers en 40 officieren. De Majoor die ik hierover heb gesproken was niet helemaal overtuigd dat ze dit gaan halen...

Enforcer

Citaat van: jurrien visser op 28/10/2011 | 14:43 uur
Citaat van: cabez op 28/10/2011 | 14:24 uur
Het snijdt ook geen hout,maar het is weer een reden om de dienst te gaan verlaten.

Als advocaat van de duivel: misschien is dat deels de opzet van de baas... en stelt het de baas in de gelegenheid om nieuwe en daarmee jongere en goedkopere mariniers aan te nemen.

Ik heb begrepen dat het al een knelpuntcatagorie is, dus dat zou erg dom zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: cabez op 28/10/2011 | 14:24 uur
Het snijdt ook geen hout,maar het is weer een reden om de dienst te gaan verlaten.

Als advocaat van de duivel: misschien is dat deels de opzet van de baas... en stelt het de baas in de gelegenheid om nieuwe en daarmee jongere en goedkopere mariniers aan te nemen.

cabez

Het snijdt ook geen hout,maar het is weer een reden om de dienst te gaan verlaten.

A.J.

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 12:12 uur
Lol, die reacties van jou altijd. Volgens mij hangt je laatste argument onlosmakelijk samen met het feit dat het in de middle of nowhere ligt. Daarnaast denk ik dat het personeel zich voor een gedeelte ook in de regio rond Doorn heeft gevestigd. Lijkt me behoorlijk klote als je net een huisje hebt gekocht en voortaan bijna 3 uur in de trein mag zitten om op je kazerne terecht te komen.
Om dan te gaan zitten janken over de reiskosten is wel heel erg vanuit het bedrijf gedacht en niet vanuit het personeel.

Is inherent aan het vak militair, als KL'er kun je er op rekenen dat je ongeveer rond de drie jaar overgeplaatst wordt. En dat kan maar zo van noord naar zuid zijn. Je kunt dan meeverhuizen of je wordt binnenslaper. Op een gegeven ogenblk ben je het verhuizen wel zat en ben je gewoon voor een paar jaar binnenslaper.

De KL werd ook niets gevraagd toen ze besloten om allerlei kazernes op te doeken. In mijn geval, Steenwijk, Seedorf, Den Helder (Maaskamp) en Ede. Waarna ik na de sluiting van Ede prima werd verplaatst naar de Peel. (als we het dan toch over een uithoek hebben....)

Het argument "ze wonen in de buurt" vind ik geen hout snijden.

Lex


KapiteinRob

Citaat van: Lex op 27/10/2011 | 17:25 uur
als jong matroosje werd ik verplaatst van CMBFLOT1 naar de "Zeeuwse marine". Was geen plezier dat reizen met de trein op en naar naar Vlissingen.

Stoomtrein?  :devil:

Lex

Daarbij moet je ook in beschouwing nemen dat MKVLIS in de jaren '90 is aangehouden vanwege de nieuwbouw eenheden van de KM. In die periode is zelfs een deel van de legering afgekeurd en nam de KM haar intrek in Middelburg, zijnde een oude Landmacht legering. Ook die legering was nou niet echt van deze tijd.

KapiteinRob

Begrijp me goed; ik pleit ook niet voor een verhuizing van de mariniers naar Zeeland maar wil gewoon even het ach en wee nuanceren. Er zijn genoeg collega's bij defensie die wekelijks van huis zijn en daarvan is er ook nog een behoorlijk deel dat ook nog een takke-eind weg woont.

Dat de opheffing van de Zeeuwse marine is gedaan uit kostenbesparing zegt genoeg over het schijnbare gebrek aan hersencellen dat nu wordt geëtaleerd door Vlissingen nu te noemen als legeringsplaats voor het korps.

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 15:43 uur
waarom is dan ooit de halve mijnendienst (was het niet MBFLOT3 of zoiets?) van Vlissingen overgeheveld naar Den Helder?
In een ver verleden ..... als jong matroosje werd ik verplaatst van CMBFLOT1 naar de "Zeeuwse marine". Was geen plezier dat reizen met de trein op en naar naar Vlissingen. En dan moest je op de late zondagavond of met een taxi of lopend naar de Kazerne. Enige voordeel was dat je vrijdag om 13:00 uur met weekend mocht en door een KM bus naar het station gebracht werd. Dit zolang je niet aan het varen was. Het opheffen van de "Zeeuwse marine" is gedaan vanuit kostenbesparing.

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 27/10/2011 | 17:14 uur
Dat denk ik ook, Doorn ligt vrij centraal, als je in de noordelijke provincies woont is het geen optie om naar Vlissingen te rijden......

Hoezo niet; maar 329 km van Leeuwarden naar Vlissingen, Groningen is maar 30 kilometer verder.

Hoeveel vlootbalen denk je dat er wekelijks vanuit Limburg naar Den Helder rijden? Ook bijna 300 kilometer. Of vanuit Vlissingen naar Den Helder, 293 kilometer?

En aangezien mariniers redelijk vaak op uitzending/oefening zijn en dus ook nog redelijk wat te compenseren hebben, is het niet zo dat ze elke week dat traject af zouden moeten leggen.

Tanker

Citaat van: cabez op 27/10/2011 | 16:39 uur
Bij een verhuizing van Doorn naar Vlissingen,zullen er weer meer marns de overweging gaan maken om de dienst te gaan verlaten.


Dat denk ik ook, Doorn ligt vrij centraal, als je in de noordelijke provincies woont is het geen optie om naar Vlissingen te rijden......

Je zou bijna buitenlandtoelage moeten aanvragen....... :devil:

Enforcer

En het is al een knelpunt catagorie....