Internationale gunship ontwikkelingen

Gestart door andré herc, 20/02/2011 | 23:13 uur

Ace1

Citaat van: Lex op 23/02/2011 | 17:53 uur
Citaat van: Ace1 op 23/02/2011 | 17:45 uur
kunnen we de 2 Fokker F50 toestellen niet ombouwen tot gunship?
Ik heb het idee dat het frame dat niet kan verdragen.

Dan de 2 Fokker F50 toestellen verkopen en er een tweedehands C130 er voor terug kopen.

Lex

Citaat van: Ace1 op 23/02/2011 | 17:45 uur
kunnen we de 2 Fokker F50 toestellen niet ombouwen tot gunship?
Ik heb het idee dat het frame dat niet kan verdragen.

Ace1

#14
kunnen we de 2 Fokker F50 toestellen niet ombouwen tot gunship? Je plaats de wapens en sensoren van de Apache erop, mocht dat niet kunnen een Tweedehands C130 aanschaffen en deze dan ombouwen tot gunship. Mijn voorkeur gaat uit naar een module zodat je het 30mm kanon kunt verwijderen en het toestel ook voor andere taken kan inzetten

Ace1

Citaat van: IPA op 22/02/2011 | 22:40 uur
Want je gaat immers geen Harpoon op een skiff afvuren.

Je kunt op een skiff ook een rookbom gooien dat heeft een Spaanse PC3 weleens gedaan om te voorkomen dat er een schip werd gekaapt. je zou natuurlijk ook traangas of lachgas kunnen gebruiken : :angel:

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 23/02/2011 | 01:22 uur
Het ging mij niet om de praktische beperkingen/mogelijkheden.
Maar puur om jou uitspraak dat andere wapens de voorkeur genoten omdat je anders te dicht bij het piratenbootje moet komen.
Ik acht het aannemelijk, dat als piraten harder worden aangepakt zij zich ook zwaarder zullen bewapenen en verzetten...en zich niet als makke lammeren laten afslachten (dat lijkt bij de schijnbaar mislukte poging 4 Amerikaanse gijzelaars te redden al het geval...als ook wat je hoort over de verharding...). Het installeren van een zware mitrailleur of een licht kanon op een "moederschip" (als ook waarschuwingsapparatuur) lijkt me dan niet het meest moeilijke, als ook het aankopen op de zwarte markt van allerlei soorten MANPADS of voor luchtdoelen beter bruikbare RPGs. Ik zou dan met een C295 dus niet al te dichtbij willen komen om het 30mm kanon effectiever in te kunnen zetten....zeker niet als er dus ook een menselijk schild door de piraten wordt ingezet. In beide gevallen lijkt mij dus kleine munitie waarmee je meer precies doelen kunt raken van grotere afstand bruikbaarder...zeker dus als dit ook de benodigde aanpassingen aan je toestel beperkt.

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 23/02/2011 | 01:02 uur
Als er op die "piratenbootjes" ook nog de nodige gijzelaars zitten heb ik liever niet het spreidingspatroon van een 30mm kanon vanaf enkele km's afstand....maar liever een kleine raket die haarfijn de schroef/roerinrichting van zo'n moederschip vindt. Daarbij dan nog de moeite die je moet doen een 30mm kanon in een (ook door mij bepleitte) C295 MPA in te bouwen. Lijkt mij het onder de vleugels kunnen ophangen en gebruiken van deze compacte munitie een stukje eenvoudiger. Het zal daarbij ook de munitie zijn die COIN/les-toestellen, UCAVs, gevechts-helikopters en vliegtuigen kunnen (gaan) meevoeren. 

Het ging mij niet om de praktische beperkingen/mogelijkheden.
Maar puur om jou uitspraak dat andere wapens de voorkeur genoten omdat je anders te dicht bij het piratenbootje moet komen.

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 23/02/2011 | 00:54 uur
Citaat van: Elzenga op 23/02/2011 | 00:49 uur
Nee, maar er zijn meer bruikbare kleinere munities beschikbaar of in ontwikkeling/staat van invoering...hou je tenminste ook voldoende afstand om niet een doelwit te worden voor mogelijk tegenvuur van de piraten...en is de nauwkeurigheid groter.
Kom kom, als we al bang moeten zijn om vanuit een vliegtuig met een 30mm zo'n piratenbootje onder vuur te nemen kunnen  we de krijgsmacht beter opdoeken.
Niet dat ik het trouwens snel zie gebeuren dat NL piraten bootjes uit het water gaat blazen, maar dat terzijde.
Als er op die "piratenbootjes" ook nog de nodige gijzelaars zitten heb ik liever niet het spreidingspatroon van een 30mm kanon vanaf enkele km's afstand....maar liever een kleine raket die haarfijn de schroef/roerinrichting van zo'n moederschip vindt. Daarbij dan nog de moeite die je moet doen een 30mm kanon in een (ook door mij bepleitte) C295 MPA in te bouwen. Lijkt mij het onder de vleugels kunnen ophangen en gebruiken van deze compacte munitie een stukje eenvoudiger. Het zal daarbij ook de munitie zijn die COIN/les-toestellen, UCAVs, gevechts-helikopters en vliegtuigen kunnen (gaan) meevoeren. 

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 23/02/2011 | 00:49 uur
Nee, maar er zijn meer bruikbare kleinere munities beschikbaar of in ontwikkeling/staat van invoering...hou je tenminste ook voldoende afstand om niet een doelwit te worden voor mogelijk tegenvuur van de piraten...en is de nauwkeurigheid groter.

Kom kom, als we al bang moeten zijn om vanuit een vliegtuig met een 30mm zo'n piratenbootje onder vuur te nemen kunnen  we de krijgsmacht beter opdoeken.
Niet dat ik het trouwens snel zie gebeuren dat NL piraten bootjes uit het water gaat blazen, maar dat terzijde.

Elzenga

Citaat van: IPA op 22/02/2011 | 22:40 uur
.... Want je gaat immers geen Harpoon op een skiff afvuren.
Nee, maar er zijn meer bruikbare kleinere munities beschikbaar of in ontwikkeling/staat van invoering...hou je tenminste ook voldoende afstand om niet een doelwit te worden voor mogelijk tegenvuur van de piraten...en is de nauwkeurigheid groter.

IPA NG

#7
De Casa-295 Persuader MPA heeft niet alle ruimte nodig voor de bediening van de systemen die bij zijn MPA rol horen, er is nog een beetje ruimte over voor bijv. transport. Gebruik deze ruimte om een 30mm te plaatsen, dan heeft de MPA ook een wapen om met piraten en dergelijke af te rekenen. Want je gaat immers geen Harpoon op een skiff afvuren.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1

Citaat van: dudge op 22/02/2011 | 21:42 uur
Citaat van: Ace1 op 22/02/2011 | 21:32 uur
Citaat van: IPA op 22/02/2011 | 21:13 uur
*IPA droomt weg bij gedachtes over een Casa-295 Presuader MPA verbeterd met een 30mm kanon in KM kleuren die met piraten afrekent.*
Ace1 droomt weg bij de gedachte van een C130 van de KLU met 2 30mm kanonnen die afrekenen met de piraten 8)

Vooruit, dan droom ik weg bij een met 3! 30mm kanons bewapende A400M(aritiem) die afrekent met piraten  :devil: En een wat groter kaliber voor de nesten.

In dat geval droom ik weg van een AC-130U Spooky die prima geschikt is om piraten nesten uit te roken 8)

http://www.fas.org/programs/ssp/man/uswpns/air/attack/ac130.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_AC-130








Ace1

#5
Citaat van: IPA op 22/02/2011 | 21:13 uur
Interessant concept. Zou dit ook mogelijk zijn op de grotere Casa-295?

*IPA droomt weg bij gedachtes over een Casa-295 Presuader MPA verbeterd met een 30mm kanon in KM kleuren die met piraten afrekent.*

IPA tuurlijk is dat mogelijk ATK heeft ervaring met het ombouwen van diverse vliegtuigen waaronder een C130. Zolang je maar betaald dan is bijna alles mogelijk  :P

http://atk.mediaroom.com/index.php?s=118&item=1059

Ace1 droomt weg bij de gedachte van een C130 van de KLU met 2 30mm kanonnen die afrekenen met de piraten 8)

IPA NG

Interessant concept. Zou dit ook mogelijk zijn op de grotere Casa-295?

*IPA droomt weg bij gedachtes over een Casa-295 Presuader MPA verbeterd met een 30mm kanon in KM kleuren die met piraten afrekent.*
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1

Ik heb de afbeelding die op defensenews staat even uitvergroot en na het zien van de vergrote afbeelding, kom ik met het idee of het mogelijk is om dit als module toe te passen op een C130 van de Klu? Als men het niet nodig hebt dan kan de module verwijderd worden, zodat men de C130 voor transport taken kan gebruiken

Ace1

#2
Citaat van: andré herc op 20/02/2011 | 23:13 uur
ABU DHABI - The Jordanian military is turning two CASA-235 aircraft into heavily armed gunships and has contracted ATK to modify the transport aircraft, the U.S. firm announced Feb. 20 at IDEX 2011.

http://www.defensenews.com/story.php?i=5761112&c=AIR&s=TOP

Is deze aanpassing van de Casa-235 bedoeld voor binnenlandse of buitenlandse inzet :hrmph:

Beide denk ik, als ik de link goed lees is het King Abdullah II Design and Development Bureau   betrokken bij het ontwerp van deze versie  van de Casa-235.  Ik heb het vermoeden dat men spullen van de Apache op de  Casa-235 zet. Dit is een Low buget Gunschip als je het vergelijkt met een LM AC-130U Spooky . Volgens mij is deze Casa 235 Gunschip uitstekende geschikt als counterinsurgency toestel? het King Abdullah II Design and Development Bureau past bestaande wapens en systemen aan voor het gebruik in het Midden-Oosten, ik heb zo´n vermoeden dat Jordanie op deze versie best nog welleens geld kan verdienen?

http://www.kaddb.com/public/English.aspx?Page_Id=606&Menu_ID2=32&Menu_ID=31&lang=2