Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

Huzaar1

Overigens bewapening van de Australische boxers

Toren: Lance bemand
kanon :30mm 
Coax: 7,62mm
RCWS: 12.7mm
Anti tank: Spike antitank wapen


Dit is denk ik een voorbode van de NL boxers minus de RCWS.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2018 | 15:44 uur
Australie ziet niet Rusland als peer competitor he. Dat snap je, dus er zullen hele andere eisen zijn. Wellicht Chinese standaard en dat is met 30mm vast te behappen. Daarnaast vind ik die Lynx heel erg mooi en bevalt mij de opzet van dit apparaat.

-geen complexe zooi
-bewezen technologie
-nieuwe vormen van comfort en bruikbaarheid op bewezen ideeen
-en modern in vuurkracht, motor, betrouwbaarheid
-Duits

Had me een heel wat beter en goedkoper idee geleken dan de Cv90, maargoed. We hebben dat apparaat nu.

De Lynx is vrij recent, toen wij de CV90 aankochten bestond dit product nog niet. Maar Misschien iets voor de Medium brigade in genie / recovery versies?

Poleme

Citaat van: Harald op 12/03/2018 | 15:11 uur
Hoogte van Boxer IFV met Lance = 3250 mm, dan zou er nog 700 mm zijn voor dieplader .... dat zal krap worden denk ik
Standaard Boxer heeft een hoogte van 2400 mm

Foto's Boxer op dieplader ;
https://magazines.defensie.nl/defensiekrant/2016/02/boxer

Zie voor extra info diepladers ;
https://www.broshuis.com/home/Oplossingen/Defensie.html
https://www.broshuis.com/home/producten/Semi-dieplader-hydraulisch-gestuurd.html

Doorrijhoogte van viaducten met geen markering is 4,2 meter.
Doorrijhoogte van viaducten bij de snelwegen is 5,6 meter.
Dat zal krap worden volgens Harald, denkt hij.

De hoogte van de Boxer + Lance = 3,24 meter,  dit is gemeten tot bovenkant toren-dak !

Kijk eens wat er op dat toren-dak staat.  Een torentje met optiek, een kabel-vanger en in de toekomst wellicht een APS.

Zoals Zander al aangeeft: volgens onze wetten mag een vrachtwagen maximaal 4,00 meter hoog zijn.  Punt uit.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Huzaar1

#992
Citaat van: Stoonbrace op 13/03/2018 | 15:44 uur
Ze gaan er verkenningsvoertuigen met een bemanning van 3 mee vervangen...

Neen, 3 mensen zijn de bemanning en 4 zijn voor uitgestegen werk.
En verkenningsvoertuig klinkt leuk maar dat betekent alsnog gewoon een infanterie taak.
Het is namelijk een beetje absurd om in je voorste sector te gaan ' verkennen' met een Boxer van bijna 4 meter hoog.
Geef het een naam.


"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2018 | 15:36 uur
ik begrijp, maar het verminderen van de aantallen in infanterie groepen heeft heel erg veel gevolgen voor doctrines. Dat is niet even van: 'oh, ja tjah maar er zijn auto's die er wel 8 kunnen versturen en daar hebben ze deze voor'.

Je hebt geen idee hoeveel er moet worden herschreven en uitgevogeld wil je met 6 man gaan werken waar je het normal altijd met 8 deed. Dat heeft gevolgen tot in de stomste details, O.A daarom is er zoveel gesteggel intern in NL omtrent de boxer toren keuze.

Het is helemaal verwarrend aangezien zowel het 17e/42e als de infanterie clubs van 43Mchbrig PAINF zijn, maar nu dus blijkbaar total andere manieren van optreden in infanterie groepen gaan krijgen.

De ene brigade met 6 en de andere met 8. Heerlijk voor de adjudanten die de handleidingen Mogen gaan schrijven, hebben ze weer wat te doen. Maar als de voorganger ook plaats aan 6 bood, verandert er niets en dan moet ik m'n mond houden ;)

Ze gaan er verkenningsvoertuigen met een bemanning van 3 mee vervangen...

Huzaar1

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 15:17 uur
Goed nieuws! Weer een grote gebruiker erbij voor de Boxer met totaal van 225 voertuigen. Die kleine orders zoals 48 stuks voor Slovenie schiet ook niet echt op.
Waarschijnlijk is gewoon gekozen voor de ''van de plank'' toren dus een LANCE toren.De huidige ASLAV gebruikt een 25 mm kanon, dus een overstap naar 30 mm zoals standaard op de Boxer geleverd word is al een stap voorruit. Al verwacht ik dat als ze nu 30 mm kiezen dat niets veranderd voor de IFV variant die er aan zit te komen, misschien extra AT missiles of iets maar het kanon verwacht ik hetzelfde en als ze een 1 op 1 vervanging (APC) zoeken van de M113's zal er hooguit een .50 cal op komen net zoals bij ons.
Daar heeft Rheinmetall de Lynx IFV voor ontwikkeld.


Australie ziet niet Rusland als peer competitor he. Dat snap je, dus er zullen hele andere eisen zijn. Wellicht Chinese standaard en dat is met 30mm vast te behappen. Daarnaast vind ik die Lynx heel erg mooi en bevalt mij de opzet van dit apparaat.

-geen complexe zooi
-bewezen technologie
-nieuwe vormen van comfort en bruikbaarheid op bewezen ideeen
-en modern in vuurkracht, motor, betrouwbaarheid
-Duits

Had me een heel wat beter en goedkoper idee geleken dan de Cv90, maargoed. We hebben dat apparaat nu.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

#989
Citaat van: Sparkplug op 13/03/2018 | 15:10 uur
Voor LAND 400 Phase 3 is een RFI verzonden voor een gemechaniseerd voertuig met ruimte voor groep van 8.

ik begrijp, maar het verminderen van de aantallen in infanterie groepen heeft heel erg veel gevolgen voor doctrines. Dat is niet even van: 'oh, ja tjah maar er zijn auto's die er wel 8 kunnen versturen en daar hebben ze deze voor'.

Je hebt geen idee hoeveel er moet worden herschreven en uitgevogeld wil je met 6 man gaan werken waar je het normal altijd met 8 deed. Dat heeft gevolgen tot in de stomste details, O.A daarom is er zoveel gesteggel intern in NL omtrent de boxer toren keuze.

Het is helemaal verwarrend aangezien zowel het 17e/42e als de infanterie clubs van 43Mchbrig PAINF zijn, maar nu dus blijkbaar total andere manieren van optreden in infanterie groepen gaan krijgen.

De ene brigade met 6 en de andere met 8. Heerlijk voor de adjudanten die de handleidingen Mogen gaan schrijven, hebben ze weer wat te doen. Maar als de voorganger ook plaats aan 6 bood, verandert er niets en dan moet ik m'n mond houden ;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#988
Citaat van: Stoonbrace op 13/03/2018 | 13:56 uur
https://gallery.mailchimp.com/ebe687fe800f7d0f2f28fa168/files/d8ef5d77-b761-42d7-8ba7-e2e0de30308b/DTR_Special_Bulletin_Land_400_CRV_winner.pdf

Het wordt de Boxer Down Under.

Goed nieuws! Weer een grote gebruiker erbij voor de Boxer met totaal van 225 voertuigen. Die kleine orders zoals 48 stuks voor Slovenie schiet ook niet echt op.
Waarschijnlijk is gewoon gekozen voor de ''van de plank'' toren dus een LANCE toren.De huidige ASLAV gebruikt een 25 mm kanon, dus een overstap naar 30 mm zoals standaard op de Boxer geleverd word is al een stap voorruit. Al verwacht ik dat als ze nu 30 mm kiezen dat niets veranderd voor de IFV variant die er aan zit te komen, misschien extra AT missiles of iets maar het kanon verwacht ik hetzelfde en als ze een 1 op 1 vervanging (APC) zoeken van de M113's zal er hooguit een .50 cal op komen net zoals bij ons.

Citaat van: Sparkplug op 13/03/2018 | 15:10 uur
Voor LAND 400 Phase 3 is een RFI verzonden voor een gemechaniseerd voertuig met ruimte voor groep van 8.
Daar heeft Rheinmetall de Lynx IFV voor ontwikkeld.

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2018 | 15:00 uur
Oh, werkt dat zo.


:cute-smile:

Denk het niet amigo, maar wat jij wil.

Voor LAND 400 Phase 3 is een RFI verzonden voor een gemechaniseerd voertuig met ruimte voor groep van 8.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 13/03/2018 | 14:26 uur
Grootte van de infanterie groep gaat pas een rol spelen bij de winnaar van LAND 400 Phase 3 (IFV). De Boxer is de winaar van LAND 400 Phase 2 (combat reconnaissance vehicle, vervanger van ASLAV).

De Boxer is niet automatisch de vervanger van de M113.

http://www.defence.gov.au/dmo/equippingdefence/land400

Edit. De ASLAV heeft naast een crew van 3 ruimte voor 6 inzittenden.

Oh, werkt dat zo.


:cute-smile:

Denk het niet amigo, maar wat jij wil.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Goed nieuws voor de Boxer, de laatste tijd veel in het nieuws.
En nu ook door diverse landen aangeschaft ...  :big-smile:

Sparkplug

#984
Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2018 | 14:04 uur
Veel belangrijker is welke toren ze hebben aangeschaft.
Dit betekent max infanterie groepen van 6, kun je het halve optreden van de Painf aldaar gaan herschrijven.
Hoe groot waren die groepen met de YPR? 8?

In ieder geval is de romp nog zwaarder bepantserd dan de toren nu en dat is gek voor dergelijke voertuigen aangezien de toren het meest wordt blootgesteld aan de dreiging. Ik ken de details niet maar de Duitsers gaan ook de Aussies geen toestemming geven nu met zwaardere banden te gaan rijden waardoor de max lading op assen kan toenemen en dus ook de bepantsering van de toren in orden kan worden gemaakt. Dus ik denk dat dat een consessie is geworden en Aus wacht op het punt dat de Duitsers hierin groen licht gaan geven.

Interessant is dat Aus het werken en waarnemen boven pantser veel belangrijker vindt dan de infanterie groep grootte, of lagere profiel en verkleinde intern volume van de module. Dat betekent dat de resultaten van de onbemande toren tegenvielen of te veel concessies zouden doen. MK1 oogbal is heel belangrijk.

Jammer dat dit een 30mm kanon is geworden, geen slimme zet maargoed

Grootte van de infanterie groep gaat pas een rol spelen bij de winnaar van LAND 400 Phase 3 (IFV). De Boxer is de winaar van LAND 400 Phase 2 (combat reconnaissance vehicle, vervanger van ASLAV).

De Boxer is niet automatisch de vervanger van de M113.

http://www.defence.gov.au/dmo/equippingdefence/land400

Edit. De ASLAV heeft naast een crew van 3 ruimte voor 6 inzittenden.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 13/03/2018 | 13:56 uur
https://gallery.mailchimp.com/ebe687fe800f7d0f2f28fa168/files/d8ef5d77-b761-42d7-8ba7-e2e0de30308b/DTR_Special_Bulletin_Land_400_CRV_winner.pdf

Het wordt de Boxer Down Under.

Veel belangrijker is welke toren ze hebben aangeschaft.
Dit betekent max infanterie groepen van 6, kun je het halve optreden van de Painf aldaar gaan herschrijven.
Hoe groot waren die groepen met de YPR? 8?

In ieder geval is de romp nog zwaarder bepantserd dan de toren nu en dat is gek voor dergelijke voertuigen aangezien de toren het meest wordt blootgesteld aan de dreiging. Ik ken de details niet maar de Duitsers gaan ook de Aussies geen toestemming geven nu met zwaardere banden te gaan rijden waardoor de max lading op assen kan toenemen en dus ook de bepantsering van de toren in orden kan worden gemaakt. Dus ik denk dat dat een consessie is geworden en Aus wacht op het punt dat de Duitsers hierin groen licht gaan geven.

Interessant is dat Aus het werken en waarnemen boven pantser veel belangrijker vindt dan de infanterie groep grootte, of lagere profiel en verkleinde intern volume van de module. Dat betekent dat de resultaten van de onbemande toren tegenvielen of te veel concessies zouden doen. MK1 oogbal is heel belangrijk.

Jammer dat dit een 30mm kanon is geworden, geen slimme zet maargoed,

1. de Aussies zitten niet in de Navo dus fuck inter-operabiliteit t.o.v o.a munitie
2. De aussies zitten niet aan de hoogte en wegtransport restricties die we hier in de EU ( en VS automatisch dus ook ) wel hebben.
3. De aussies gaan er voornamelijk mee op safari en zijn zich niet aan het voorbereiden op een Fulda of een Duitse laagvlakte.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Harald

#981
Citaat van: Zander op 12/03/2018 | 14:37 uur
De maximale hoogte van (beladen)vrachtauto's is in Europa op 4.00m gesteld.

Hoogte van Boxer IFV met Lance = 3250 mm, dan zou er nog 700 mm zijn voor dieplader .... dat zal krap worden denk ik
Standaard Boxer heeft een hoogte van 2400 mm

Foto's Boxer op dieplader ;
https://magazines.defensie.nl/defensiekrant/2016/02/boxer

Zie voor extra info diepladers ;
https://www.broshuis.com/home/Oplossingen/Defensie.html
https://www.broshuis.com/home/producten/Semi-dieplader-hydraulisch-gestuurd.html

Doorrijhoogte van viaducten met geen markering is 4,2 meter.
Doorrijhoogte van viaducten bij de snelwegen is 5,6 meter.