De Selectieprocedure: Wordt Talib of Al Qaida

Gestart door SMI de Boer, 22/04/2013 | 22:35 uur

SMI de Boer

Oo geeft weer wat ik miste...

Ik denk ook nog wel dat er een akkefietje uitgehaald wordt door individuen dat de "organisatie taliban" het helemaal niet erg vind dat hun naam daarbij genoemd wordt. al kennen ze die individuen niet.

OO haalt de verzetsbeweging aan, maar misstaat het om de vergelijking meer de kant op te trekken van de Studentenbeweging? Uiteindelijk staat "taliban" daar een beetje voor.

Als je bij ons in NL een bedrijf doorlicht hoor je er bij als je geregistreerd bent... Iets wat ik de talibs niet voor mekaar zie krijgen. Het blijven uiteindelijk guerillas
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 22/04/2013 | 23:37 uur
Ronselen is me bekend, maar hoe komt bijvoorbeeld een fragment in NL aan de status van Talib?
via via....bepaalde radicale imams....via het internet...contactpersonen...ronselaars...afreizen naar Pakistan en daar "opgeleid" worden en dan terug met missiedoel....

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 22/04/2013 | 22:35 uur
Ik vermoed ook dat als je vier mafkezen met een AK74 optrommelt en een winkelcentrum overhoop schiet met een briefje erachteraan met "Alla Akhbar" er op zo'n aanslag al automatisch bij de taliban terecht komt. En dat je zonder die actie geheel vrijblijvend bij een "echte" talibangroepering aan kan sluiten

Ik heb meer het vermoeden dat de media het talitubby er van maakt dan het er vier zijn.

Het is natuurlijk vergelijkbaar met het verzet in NL in 40-45, de opbouw (hopelijk is het duidelijk dat de opbouw het vergelijkingspunt is)
Dat was ook niet één organisatie maar bestond uit meerdere groepen terwijl men sprak en spreekt van "het verzet".

Men doet nu wel of het gehele verzet vanuit Engeland werd aangestuurd. Maar er waren verschillende verzetseenheden die geen of bijna geen contact hadden met Engeland.  Zij kwamen "via" de Duitsers aan wapens.  

Het kan best zijn dat onder de (gevluchtte) Afghanen en Pakistanen in Nederland mensen bevinden die gestuurd zijn door de Taliban / Al Qaida om hier mensen te ronselen. Niet alleen ronselen maar ook zich vestigen in de politiek e.d.  Of de partner worden van......  Waarbij de achtergrond niet geheel duidelijk is.  

De MIVD heeft niet voor niets de regel dat men (en de partner) natrekbaar moeten zijn. Zo niet dan wordt de geen bezwaar in getrokken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21464969/__Liefje_nekt_spionnen__.html

Het is heel toevallig dat een topambtenaar met een Jemenitische vrouw een relatie krijgt.....  


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Ronselen is me bekend, maar hoe komt bijvoorbeeld een fragment in NL aan de status van Talib?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

SMI de Boer toen je een paar geleden op missie in  Uruzgan was heb je daar dan niet geleerd hoe de Taliban mensen  ronselt?

SMI de Boer

Ik vraag me wel eens af hoe die procedure verloopt, want ik heb het idee dat die helemaal niet bestaat... ik heb eens naar het hoofdkantoor van Al Qaida gezocht, met geen resultaat.

Ik vermoed ook dat als je vier mafkezen met een AK74 optrommelt en een winkelcentrum overhoop schiet met een briefje erachteraan met "Alla Akhbar" er op zo'n aanslag al automatisch bij de taliban terecht komt. En dat je zonder die actie geheel vrijblijvend bij een "echte" talibangroepering aan kan sluiten

t mag ook uit de opleiding blijken, denk ik... Ze kunnen allemaal niet schieten en ze stinken... voldoe je ook gauw aan de eisen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend