Recente berichten

#1
Citaat van: Zander op Vandaag om 21:38Als het allemaal echt zo doordrongen van urgentie zou zijn, dan zouden we inmiddels allang een oorlogseconomie hebben en zouden de productielijnen allang zijn uitgebreid door financiële input vanuit de politiek.

Die vrijmarkt eindigt wanneer Ivan op de Dam staat.

Je weet niet wat er allemaal gebeurt en er zijn gewoon regels.
#2
KM / Re: LPX
Last post by Master Mack - Vandaag om 21:55
1 ding is zeker drones voegen een compleet nieuwe dimensie toe aan het oorlogvoeren. Dus lijkt het me meer dan logisch dat we voor de ATS kiezen voor een mini flattop 6 zou kunnen maar dan moeten ze zoals we hieronder hebben beschreven wel een stevige eigen bewapening hebben om zelfstandig een deel van de taken te kunnen uitvoeren. We moeten nog even geduld hebben nou even dan
#3
Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 19:19Zo werkt een vrije markt nu eenmaal. Je oordeelt zonder enige wetenschap of kennis van wat er speelt en zou beter moeten weten.
Als het allemaal echt zo doordrongen van urgentie zou zijn, dan zouden we inmiddels allang een oorlogseconomie hebben en zouden de productielijnen allang zijn uitgebreid door financiële input vanuit de politiek.

Die vrijmarkt eindigt wanneer Ivan op de Dam staat.
#4
KM / Re: LPX
Last post by Parera - Vandaag om 21:27
Citaat van: Master Mack op Vandaag om 13:21Wanneer we iets soortgelijk als hieronder voor de brug hebben, met uitzondering van de lift. Deze dien je bij het NLD MRSS naast de brug te leggen. Om de heli's naar het achterdek en de drone's naar het voordek te kunnen dirigeren.

Op een flattop van 150 m lengte kun je zonder al te veel problemen een 3 tal helikopters kwijt (2x CH-47  + 1x NH-90) die tegelijkertijd kunnen opstijgen en/of landen.  Dit is inclusief 2 dekliften voor (opgevouwen) NH-90's waarvan 1 achter de opbouw en 1 naast de opbouw. Dit betekend dat je onder het vliegdek de hangaar kan plaatsen waarbij genoeg ruimte is voor 4 a 6 NH-90's in de Hangaar, dit kan eventueel gecombineerd worden met de mogelijkheid voor RoRo van lichte voertuigen (4x4 ect.)


Citaat van: Master Mack op Vandaag om 13:21Dan kan er in de opbouw een RAM op het dak een 76mm onder de brug op een bordes en een VLS in het dek. Een 40mm op een balkon voor en 1 achter met hier op het dak een tweede RAM en op een tweede bordes een tweede 76mm. Nog 2x 40mm aan de andere zijde voor en achter en top schip

Dit zelfde schip kan zonder problemen een 76 mm op de boeg kwijt, een 8 of 16 cells VLS voor de opbouw en een RAM achterop. Dit gecombineerd met 2 of 4x 40 mm & meerdere 12,7mm RCWS's.
#5
Omdat het voor ons nog niet zichtbaar is wil niet zeggen dat er geen beweging is. We gaan de goede kant op met onze krijgsmacht en laten we niet vergeten dat we nog niet zolang geleden mensen hadden die graag de landmacht wilde opheffen de onderzeedienst afstoten enz enz enz. Het gaat steeds beter maar of het genoeg is tijd zal het leren.
#6
KLu / Re: MLU AH-64's
Last post by Ace1 - Vandaag om 19:53
Citaat van: StrataNL op Vandaag om 19:01Ho even, van elke heli kunnen de bladen handmatig gevouwen worden.
Ik denk dat Ace doelt op het automatisch vouwen van de bladen, wat van pas komt bij operaties op schepen. In dat geval is het antwoord toch echt NEE.

Nee voor het transporten van de Apache per C-17, AN-124. Past de Apache trouwens ook in de toekomstige C-390?
#7
Citaat van: Zander op Vandaag om 19:12Het feit dat we het ruim twee jaar na de inval in Oekraïne nog altijd over gesprekken hebben zegt al genoeg.
Er beweegt te weinig en te langzaam.
Zo werkt een vrije markt nu eenmaal. Je oordeelt zonder enige wetenschap of kennis van wat er speelt en zou beter moeten weten.
#8
Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 11:44Dat doen ze wel, reken nou niet alles af op wat de media je verteld.

Dit soort gesprekken gaan nooit op de voorgrond, dat is logisch.
Het feit dat we het ruim twee jaar na de inval in Oekraïne nog altijd over gesprekken hebben zegt al genoeg.
Er beweegt te weinig en te langzaam.
#9
KLu / Re: MLU AH-64's
Last post by StrataNL - Vandaag om 19:01
Ho even, van elke heli kunnen de bladen handmatig gevouwen worden.
Ik denk dat Ace doelt op het automatisch vouwen van de bladen, wat van pas komt bij operaties op schepen. In dat geval is het antwoord toch echt NEE.

Die blade folding kit maakt het handmatig vouwen gewoon makkelijker, maar het is nog steeds geen werkje wat je op zee met een beetje deining en/of slecht weer op het dek van een fregat wilt doen.

De grotere dedicated maritieme helicopters hebben vrijwel allemaal een automatisch systeem, zoals de NH90, Merlin, CH-148 Cyclone, Sikorsky CH-53 etc. De Lynx en Allouette hebben een ander soort systeem wat een stuk lichter en makkelijker te hanteren is, maar niet geschikt voor zware helikopters.

Zie:
#10
Citaat van: Master Mack op Vandaag om 18:14Iemand bekend met de inhoud van een E brief? Ik dacht dat we alleen A t/m D hadden.
Niet mee bekend; wel met A t/m D indien het defensie betreft.