Internationale ontwikkelingen op onderzeebootgebied.

Gestart door Zeewier, 21/04/2017 | 10:51 uur

Parera

Via: https://twitter.com/MarisePayne
CitaatBriefings at the Future Submarine Program Office on early design decisions that ensure key capability requirements are delivered.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Zeewier

De Filipijnen hebben ook een defensief en economisch probleem. Ze kunnen hun wateren niet verdedigen tegen Chinese marineschepen en de Chinese vissersvloot. Vandaar dat Duterte plots zaken doet met Rusland en ook China diplomatiek te vriend houdt. En Trump miskent dat het zijn achtertuin is!
Indonesië heeft ook een magere marine ten opzichte van haar buurlanden. Het eilandenrijk is eigenlijk te groot om het voldoende te verdedigen.

Harald



Het wordt steeds drukker daar onderwater in het Oosten ..  :hrmph:
en dan krijg je de subs nog van China zelf en de Filipijnen zitten nog na te denken over een eventuele aanschaf van onderzeeboten. Ook landen als India, Taiwan, Zuid-Korea zullen in die wateren varen. 



Zeewier

De 2500 tons S26T (2600 Ton?) is duidelijk een improved Kilo concurrent.
En verder valt op dat qua uiterlijkheden de Europese haute couture uit Zweden en Duitsland ook een Chinese Alibaba-kopie heeft gekregen.


Zeewier

Jaha, ook Rusland zal dit tandenknarsend aanzien.



D&S 2017: Chinese floats whole submarine family for export
6th November 2017 - 12:11 GMT | by Gordon Arthur in Bangkok RSS
Chinese companies were out in force at Defense & Security 2017 in Bangkok, including the China Shipbuilding and Offshore International Company (CSOC). Most prominent on its stand was a new family of submarines displacing 1,100t, 600t and 200t.
Scale models of these submarines were displayed alongside a model of the 2,550t S26T (pictured above) currently being built for the Royal Thai Navy (RTN) under a $385 million order lodged in May.

Perhaps the most interesting aspect was a video indicating countries currently interested in procuring Chinese submarines. In addition to Bangladesh and Pakistan that have already ordered Chinese platforms, those named by CSOC as interested parties are Algeria, Cuba, Egypt, Libya, Myanmar, Saudi Arabia, the UAE and Venezuela.

In a rare move from a state-owned Chinese corporation, a lot of specifications about this family of submarines were available. This relative openness, as well as the revelation of a family range spanning 200t to more than 2,500t, shows China is serious about gaining greater export clients for its underwater technology.

The S26T, it was revealed, is customised for the RTN though based on the Yuan class (Type 041) designed for the People's Liberation Army Navy. It measures 77.7m long, has an 8.6m beam, height of 9.2m and can dive 300m deep.
The type's maximum speed is 17kt and it can swim submerged for 260nm at 80% battery capacity. Its range using air-independent propulsion (AIP) is 768nm or 20 days. Meanwhile, its maximum range for mixed AIP and diesel-electric travel is 2,000nm or 65 days.

The teardrop-shaped hull accommodates 38 crew in 46 available berths. The boat is divided into six compartments, and employs a cross-stern rudder and bow hydroplanes. An optronic mast is fitted on the sail, while the type can launch anti-ship missiles.
It will still take some time for China to construct the submarine for Thailand, with delivery expected in 2023. The RTN will eventually receive three submarines, with the budget allowing only one to be ordered at a time.

Continuing down in scale, the 1,100t submarine is 60m long, 5.6m wide and 6.8m high. Its speed is listed as 15kt, with a submerged AIP range of 800nm and mixed range of 3,000nm. It can dive 200m deep and carry 18 crew for up to 30 days. It carries ten torpedoes.

Moving further down in scale, the 600t conventional submarine is 50m long, 4.5m wide and 5.6m high. It travels at a top speed of 15kt with an AIP range of 400nm and submerged mixed range of 2,000nm. The 600t boat has a crew of 15 and can sustain a 20-day journey.

Finally, the MS200 is a mini-submarine of 200t displacement. Measuring 30m long, 3.6m wide and 4.4m high, it is designed for covert missions. It operates with a crew of six and can carry eight special forces operatives.

This small submarine moves at a maximum 8kt speed and submerged range of 120nm. Its endurance is 15 days and it can travel for up to 1,500nm submerged. It has two launching devices for torpedoes or mines.

https://www.shephardmedia.com/news/imps-news/ds-2017-chinese-floats-whole-submarine-family-expo/

https://mobile.twitter.com/ShephardNews/status/927517916609773568


Zeewier

Citaat van: Poleme op 22/10/2017 | 17:47 uur
Dat deze 'discovery sub' heel erg stil gaat worden, is nog maar af te wachten ?

Tijdens de Koude Oorlog stonden Sovjet onderzeeboten bekend als luidruchtig t.o.v. NAVO boten.
De Ruski's slaagden er in de tweede helft van de jaren 80 uiteindelijk in om hun sub's stiller te krijgen dankzij hulp van ... het Noorse Kongsberg Vapennfabrik en het Japanse Toshiba.  Kostte ons weer zeer veel miljoenen dollars om onze ASW sensoren te verbeteren.

In de jaren 90 stonden in het chaotische Rusland de technologische ontwikkelingen bijna stil tot volledig stil.
Onder Putin is het ondernemingsklimaat weer verbeterd en heb je bijvoorbeeld vergeleken met Nederland meer mogelijkheden om iets op te starten.
Dat houdt ook wetenschappers meer in eigen land.  Daarnaast zijn de Russen net als de Chinezen zeer actief in (industriële) spionage.
Zo, daar gaat de Duitse tech. Noord-Korea zal niet zoveel aan de blauwdrukken hebben maar het is wel grof geld waard bij doorverkoop aan China.

http://www.businessinsider.com/north-korea-stole-submarines-technology-south-korea-2017-10

Zeewier

Citaat van: Huzaar1 op 23/10/2017 | 15:50 uur
Ach, de Russen zullen zich nog bedonderd hebben gevoeld i.v.m hun leverantie van titanium aan de Amerikanen voor de blackbird  :cute-smile:
De Amerikanen hadden als dekmantel een fabrikant in titanium pannen en messen voor opgericht. Fantastisch verhaal!

Huzaar1

Citaat van: Poleme op 22/10/2017 | 17:47 uur

In de jaren 90 stonden in het chaotische Rusland de technologische ontwikkelingen bijna stil tot volledig stil.
Onder Putin is het ondernemingsklimaat weer verbeterd en heb je bijvoorbeeld vergeleken met Nederland meer mogelijkheden om iets op te starten.
Dat houdt ook wetenschappers meer in eigen land.  Daarnaast zijn de Russen net als de Chinezen zeer actief in (industriële) spionage.

Ach, de Russen zullen zich nog bedonderd hebben gevoeld i.v.m hun leverantie van titanium aan de Amerikanen voor de blackbird  :cute-smile:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zeewier

Citaat van: Parera op 22/10/2017 | 13:30 uur
Bij dit soort landen is niets logica. Er word gewoon gekeken welk ''speeltje'' men wil hebben en waar politiek en persoonlijk het meeste uitgehaald kan worden.
Dit zie je ook bij Egypte en Indonesië (en vele anderen). Egypte heeft tussen 2012 zowel 20 F-16's,24 Su-35's als 24 Rafale's gekocht.

De originele kandidaten voor het project waren
- Type 214 / Duitsland
- Amur / Rusland
- S-80 / Spanje (heeft geen bod uitgebracht)
- A-26 / Zweden
- Sōryū / Japan (heeft geen bod uitgebracht)
- Scorpene / Frankrijk

Van deze landen zijn de Spaanse en Japanse al afgevallen, India is nu weer in een ''fase'' dat ze geen Russisch materiaal willen dus die valt waarschijnlijk binnenkort ook af al kan dit volgend jaar weer veranderen. Het leveren aan dit soort landen zal geen pretje zijn als leverancier, pas als de boten geleverd zijn kan je gerust zijn dat het goedkomt maar zelfs dan kunnen ze ze opeens afwijzen en dus niet betalen. Daar sta je dan met je onderzeeboten die je nergens kwijtraakt.
Snap daar ook niks van. Vind dat ze een dierentuin hebben gecreëerd met zo veel scheeps- en onderzeebootklasses. Volkomen onwerkbaar, ieder onderhoudsproject zal lang duren, en daar krijg je er geen goed getrainde bemanningen van. Dus nog gevaarlijk ook voor eigen lijf en leden.

Zeewier

Germany to sign deal on 3 new submarines for Israel

The Associated Press OCTOBER 23, 2017 7:18 AM

The German government says it's ready to sign an agreement on three new submarines for Israel that would go into service starting in 2027. Israel already ordered six submarines from Germany over the past two decades. Chancellor Angela Merkel's spokesman, Steffen Seibert, said the government plans to sign on Monday an agreement on German participation in financing three new vessels, as in previous deals. Seibert, who noted "our historical responsibility toward the state of Israel," said the two sides agreed not to disclose details. The signing comes amid an Israeli investigation of a possible conflict of interest involving purchases of German submarines. Prime Minister Benjamin Netanyahu's personal attorney represented the German firm involved and is suspected of trading his influence over the premier for a hefty cut of a deal.

http://www.macon.com/news/business/article180354696.html

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 06/09/2017 | 13:24 uur
Ik denk dat je iets te veel geloof hecht aan de informatie die de Russen omtrent deze onderzeeër verstrekken.
Ding (de 'onderzoeksonderzeeboot') gaat vast heel heel erg stil worden.
Dat deze 'discovery sub' heel erg stil gaat worden, is nog maar af te wachten ?

Tijdens de Koude Oorlog stonden Sovjet onderzeeboten bekend als luidruchtig t.o.v. NAVO boten.
De Ruski's slaagden er in de tweede helft van de jaren 80 uiteindelijk in om hun sub's stiller te krijgen dankzij hulp van ... het Noorse Kongsberg Vapennfabrik en het Japanse Toshiba.  Kostte ons weer zeer veel miljoenen dollars om onze ASW sensoren te verbeteren.

In de jaren 90 stonden in het chaotische Rusland de technologische ontwikkelingen bijna stil tot volledig stil.
Onder Putin is het ondernemingsklimaat weer verbeterd en heb je bijvoorbeeld vergeleken met Nederland meer mogelijkheden om iets op te starten.
Dat houdt ook wetenschappers meer in eigen land.  Daarnaast zijn de Russen net als de Chinezen zeer actief in (industriële) spionage.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 21/10/2017 | 15:33 uur

Aangezien ze al Scorpenes in dienst hebben zou logica dicteren om deze serie uit te breiden, wellicht een interessante package deal met additionele Rafale.

Bij dit soort landen is niets logica. Er word gewoon gekeken welk ''speeltje'' men wil hebben en waar politiek en persoonlijk het meeste uitgehaald kan worden.
Dit zie je ook bij Egypte en Indonesië (en vele anderen). Egypte heeft tussen 2012 zowel 20 F-16's,24 Su-35's als 24 Rafale's gekocht.

De originele kandidaten voor het project waren
- Type 214 / Duitsland
- Amur / Rusland
- S-80 / Spanje (heeft geen bod uitgebracht)
- A-26 / Zweden
- Sōryū / Japan (heeft geen bod uitgebracht)
- Scorpene / Frankrijk

Van deze landen zijn de Spaanse en Japanse al afgevallen, India is nu weer in een ''fase'' dat ze geen Russisch materiaal willen dus die valt waarschijnlijk binnenkort ook af al kan dit volgend jaar weer veranderen. Het leveren aan dit soort landen zal geen pretje zijn als leverancier, pas als de boten geleverd zijn kan je gerust zijn dat het goedkomt maar zelfs dan kunnen ze ze opeens afwijzen en dus niet betalen. Daar sta je dan met je onderzeeboten die je nergens kwijtraakt.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 21/10/2017 | 15:18 uur
Mijn gevoel zegt me dat India voor een onderzeeër uit Frankrijk of Rusland kiest gezien de ervaringen die ze daarmee hebben.

Aangezien ze al Scorpenes in dienst hebben zou logica dicteren om deze serie uit te breiden, wellicht een interessante package deal met additionele Rafale.