Internationale MPA ontwikkelingen

Gestart door Harald, 27/06/2018 | 09:36 uur

Poleme

#280
Citaat van: Parera op 03/05/2021 | 18:58 uur
Misschien kan Ank eens een gesprek aangaan in Brussel met haar Duitse collega als we dan toch over meer samenwerken moeten praten  :angel:
Zeg, 'Brussel ligt toch niet in Duitsland ?' Als wij willen samenwerken met Duitsland vanwege hun MARPATS-en.  Dan lijkt het mij praktischer om gelijk met Berlijn te gaan praten.  Volgens mijn bescheiden mening is de NAVO het juiste 'loket' ten aanzien van bondgenootschappelijk veiligheid / verdediging.
De EU is een waarden-organisatie, het is een vehikel voor vrijhandel op Europese schaal.  Dus absoluut geen geo-politiek instrument.

  En hoezo moeten praten over meer samenwerken ?  Is dat Europees samenwerken een doel op zich ?  Sinds eind jaren 60 zijn er vele Europese militaire samenwerking projecten geweest.  Velen strandden voortijdig door annulering, doordat ze vastliepen in Europees bureaucratisch / politiek drijfzand.  De meesten van de wel overlevende programma's liepen door dat politiek gesteggel (o.a. industriele belangen) jaren vertraging en / of flinke budget overschrijdingen op.

Ennuh, bij internationale samenwerking geldt altijd: geven en nemen / voort wat, hoort wat.  Wat hebben wij in te brengen ?   Pff, 17 van onze 19 NATO Frigate Heli-90ziger Jahre, beter gezegd NATO Fucked-up Heli 2007, staan door personeelsgebrek in de 'schuur'.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ace1

Citaat van: A.J. op 03/05/2021 | 21:56 uur
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Jurrien en ik krijgen commentaar dat wij Elzenga hier benoemen. Ik zie daar verder geen probleem in aangezien dat andersom ook gebeurt.

Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren, zo kijk ik tegen de situatie aan. No hard feelings verder.

A.J.

#278
Citaat van: Ace1 op 03/05/2021 | 21:41 uur
Oke en heb je daar dan een trauma van overgehouden? Nederlanders roddelen nu eenmaal, dat gebeurt op je werk of de buren of iemand van de vereniging waar je lid van bent. Je denk toch niet dat ik er nog wakker van lig als iemand mij een eikel of een ...  vindt, 12 jaar geleden nog wel maar je wordt ouder en leert relativeren.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Jurrien en ik krijgen commentaar dat wij Elzenga hier benoemen. Ik zie daar verder geen probleem in aangezien dat andersom ook gebeurt.

Dus ik weet niet waar al je onzin op gebaseerd is of je hebt maar de helft gelezen.

Lex

Citaat van: A.J. op 03/05/2021 | 21:33 uur
Is in het verleden meerdere malen gebeurd dat meneer zijn gal ging spuwen over het Def forum, Rob, mij en anderen hier...
Waarbij ik dus mag constateren dat het toegestaan is om leden, welke vertrokken zijn vrijwillig of via een ban, alsnog te betrekken in op-/aanmerkingen, ondanks dat zij geen reactie kunnen geven?

Ace1

Citaat van: A.J. op 03/05/2021 | 21:33 uur
Is in het verleden meerdere malen gebeurd dat meneer zijn gal ging spuwen over het Def forum, Rob, mij en anderen hier...

Oke en heb je daar dan een trauma van overgehouden? Nederlanders roddelen nu eenmaal, dat gebeurt op je werk of de buren of iemand van de vereniging waar je lid van bent. Je denk toch niet dat ik er nog wakker van lig als iemand mij een eikel of een ...  vindt, 12 jaar geleden nog wel maar je wordt ouder en leert relativeren.

Huzaar1

#275
Citaat van: Ace1 op 03/05/2021 | 21:33 uur
Je bedoelt dat Elzenga een nieuwe kans hier op defensieforum van jou kan krijgen of begrijp ik jou nu verkeerd?

Nja wat dat betreft dat visie gedeelte sluit het aan bij anderen hier :p
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 03/05/2021 | 21:15 uur
Els heeft veel vrije tijd en de militaire operationele visie van een strijkijzer. Laat hem toch. Kerel is totaal niet relevant.

Je bedoelt dat Elzenga een nieuwe kans hier op defensieforum van jou kan krijgen of begrijp ik jou nu verkeerd?

A.J.

Citaat van: Lex op 03/05/2021 | 21:06 uur
Maar is er dan een reactie geplaatst waarop geen reactie gegeven kan worden, anders dan waar hier sprake van is?

Is in het verleden meerdere malen gebeurd dat meneer zijn gal ging spuwen over het Def forum, Rob, mij en anderen hier...

Huzaar1

Els heeft veel vrije tijd en de militaire operationele visie van een strijkijzer. Laat hem toch. Kerel is totaal niet relevant.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: A.J. op 03/05/2021 | 20:52 uur
Eerlijk gezegd heb ik er absoluut geen moeite mee aangezien dat andersom ook niet kan vanwege een block.
Maar is er dan een reactie geplaatst waarop geen reactie gegeven kan worden, anders dan waar hier sprake van is?

A.J.

Citaat van: Lex op 03/05/2021 | 20:42 uur
Geachte leden,

Vindt U het terecht om verwijzingen te doen naar een voormalig DF-lid, zonder dat deze een weerwoord kan plaatsen?

Eerlijk gezegd heb ik er absoluut geen moeite mee aangezien dat andersom ook niet kan vanwege een block.

Lex

Geachte leden,

Vindt U het terecht om verwijzingen te doen naar een voormalig DF-lid, zonder dat deze een weerwoord kan plaatsen?

Nikehercules

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 03/05/2021 | 18:02 uur
Een voormalig forumlid kan weer los (op Twitter)  ;D

Germany Seemingly Selects P-8A Poseidon over ATL2 as 'Interim' Replacement for P-3C MPA

Zou het een moeilijke keuze geweest zijn? Mijn god zeg...

A.J.

#267
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 03/05/2021 | 18:02 uur
Een voormalig forumlid kan weer los (op Twitter)  ;D

Germany Seemingly Selects P-8A Poseidon over ATL2 as 'Interim' Replacement for P-3C MPA

https://www.navalnews.com/naval-news/2021/05/germany-seemingly-selects-p-8a-poseidon-over-atl2-as-interim-replacement-for-p-3c-mpa/ via @navalnewscom

;D ;D

Edit: Hij gaat helemaal los... https://twitter.com/RonaldJHElzenga/with_replies

Ace1

Citaat van: Parera op 03/05/2021 | 18:58 uur
Misschien kan Ank eens een gesprek aangaan in Brussel met haar Duitse collega als we dan toch over meer samenwerken moeten praten  :angel:

;D ;D ;D