De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Parera

Citaat van: Poleme op 10/09/2017 | 19:09 uur
18 x Multi Launch Rocket Systems (MLRS) op truck onderstel voor lucht mobiel ?

Is toch echt te zwaar voor hen en ook voor het Korps Mariniers.

De US Marines en US Army gebruiken een lichtere 6-schot MLRS op een 5 tons FMTV truck, welke door het leven gaat als HiMARS.
HiMARS staat voor M142 High Mobility Artillery Rocket System.  Dit apparaat is te vervoeren per C-130 hercules en haalt op de weg een snelheid van 85 km/u.

Echter, men gaat de focus van expeditionair naar het traditionelere manoeuvre opereren verleggen.
Niet vreemd dat er daarom toenemende kritiek is op het HiMARS, want niet geschikt voor in het terrein.

P.S. Waar haal je de info vandaan waar gekeken zou worden naar raket artillerie systemen op een WLS vrachtwagen ? 
Ons MinDef heeft totaal geen plannen in die richting.

Eerst zorgen dat de pzh batterijen weer compleet worden gemaakt en daarna kunnen we beter kijken naar wiel artillerie van 155 mm of 120 mm mortier NEMO voor de lmb en/of mariniers.

Poleme

Citaat van: Master Mack op 09/09/2017 | 00:10 uur
Niet te vergeten Pzh's op 36 operationele stukken brengen en 18 mlrs achtige op truck onderstel aanschaffen voor lumob
18 x Multi Launch Rocket Systems (MLRS) op truck onderstel voor lucht mobiel ?

Is toch echt te zwaar voor hen en ook voor het Korps Mariniers.

De US Marines en US Army gebruiken een lichtere 6-schot MLRS op een 5 tons FMTV truck, welke door het leven gaat als HiMARS.
HiMARS staat voor M142 High Mobility Artillery Rocket System.  Dit apparaat is te vervoeren per C-130 hercules en haalt op de weg een snelheid van 85 km/u.

Echter, men gaat de focus van expeditionair naar het traditionelere manoeuvre opereren verleggen.
Niet vreemd dat er daarom toenemende kritiek is op het HiMARS, want niet geschikt voor in het terrein.

P.S. Waar haal je de info vandaan waar gekeken zou worden naar raket artillerie systemen op een WLS vrachtwagen ? 
Ons MinDef heeft totaal geen plannen in die richting.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 10/09/2017 | 16:42 uur
Dit is compleet nieuw voor mij

Ik heb er ook niks over gehoord...

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 09/09/2017 | 10:05 uur
Ik weet dat er gekeken word naar een raket artillerie systeem op een wls vrachtwagen combinatie om grotere afstanden te kunnen aangrijpen.
Dit is compleet nieuw voor mij
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 09/09/2017 | 01:40 uur
whut??? :cute-smile:
Misschien is dit iets voor de KL :silent:;

jobaria MLRS van de UAE met 240 rounds van 107 of 122mm, er is ook een variant met 2x 4 300 mm

Nee MLRS is geen optie voor Nederland als er voor LMB artillerie moet komen moet dit inzetbaar zijn samen met de LMB en dat kan alleen in de vorm van mortieren, towed howitzers of hooguit de Franse Ceasar 155mm vervoerd in een C-130. Laten we ons vooral richten op de Mech. Brigade op gebied van zware artillerie, de LMB kan het prima aan met 120 mm mortieren lijkt mij.

Master Mack

Jaja Huzaar 1 iets met klok en klepel :confused:Ik weet dat er gekeken word naar een raket artillerie systeem op een wls vrachtwagen combinatie om grotere afstanden te kunnen aangrijpen maar ik had de namen gisteravond niet meer scherp. Ik denk dat het bij de KL vooral zal gaan om behoud terug halen en vers aanmaken van personeel om de gaten te dichten en mensen weer toekomst te bieden. Maar dat vind de politiek niet sexy kan je niet mee scoren bij de burger dus het zal een mix moeten worden. Ook de 44 gestalde CV 90 s weer inzetten zou goed zijn.

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 09/09/2017 | 00:10 uur
en 18 mlrs achtige op truck onderstel aanschaffen voor lumob

whut??? :cute-smile:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Niet te vergeten Pzh's op 36 operationele stukken brengen en 18 mlrs achtige op truck onderstel aanschaffen voor lumob

Master Mack

Nou 54 Boxer modules bouwen met lance turret 35mm en 36 complete Boxers met 120mm kanon zodat 13 Motbrig (lichtbrig is dom) weer slagkracht krijgt en veel belangrijker een 3de bat kan vullen. Een aantal boxers naar de antillen 2 pelotons voor power projectie richting Venezuela. En 414 Tbat bij 43 mechbrig uitrusten met een 2de cie van 18 NLD leo2A7V

Parera

#453
Een kleine update over de ''Ooster buren'' en hun mogelijke toekomstige landmacht.
Rheinmetall unveils new Infantry System concept


Rheinmetall has unveiled a new Infantry System designed to bring its Future Soldier–Expanded System (IdZ-ES) and other sensors and effectors together into the networked-enabled operations loop.

Rheinmetall has displayed its new "Infantry System" for the first time. It substantially enhances the combat performance of dismounted troops in connection with unmanned systems and fire support elements.

The centrepiece of the system is the infantryman, who continues to play a central part in the new operational scenarios of today's ground forces. Infantry forces have to be able to move, shoot and communicate in fast-paced, mainly dismounted operations in difficult, complex, mainly urban terrain – sometimes in extreme weather conditions. Faced with multiple symmetric and asymmetric threats, they have to be able to engage opponents with scalable, proportionate intensity.

Rheinmetall's "Infantry System" welds soldiers, their sensors and effectors, including unmanned systems and vehices, into a highly effective fighting machine, creating a uniform picture of the tatical situation and bringing individual components into the networked-enabled operations loop. The system is specifically designed for infantry operations in difficult terrain, including towns and cities.

Among other things, the "Infantry System" encompasses the following systems and components:

The IdZ-ES soldier system
"Future Soldier – Expanded System" (IdZ-ES) is the most advanced system of its kind anywhere. This modular combat equipment kit has been in active service since 2013. Paired with the Group's TacNet command and control technology, the IdZ-ES forms the backbone of the Rheinmetall Infantry System. Flexible inclusion of other assets, sensors, effectors and platforms is possible at all times.

The RS556* modular assault rifle and RS40* add-on grenade launcher
A state-of-the-art, 5.56mm x 45 cal. assault rifle, the RS556 is designed for maximum modularity, ease of use and reliability. The 40mm RS40 grenade launcher can operate as an add-on component or in standalone mode. Rheinmetall also supplies laser light modules and fire control unit/aiming devices for small arms.

Boxer* multimission wheeled armoured vehicle with Lance turret
The two-man LANCE turret turns this high-mobility, highly protected, battle-tested 8×8 vehicle into a versatile, high-performance combat platform. Its state-of-the-art sensors and airburst-capable 30mm MK30-2/ABM automatic cannon make it a suberb battlefield all-rounder with an excellent hunter/killer capability. The vehicle commander can directly observe the unfolding situation and issue orders from the open hatch. Particularly in difficult terrain, moreover, the manned turret facilitates operation of the vehicle as well as communication with dismounted troops. Importantly, it is also possible to correct weapon malfunctions without leaving the safety of the armoured turret.

The Multi Mission Unmanned Ground Vehicle (MM UGV)
Unmanned systems in combination with infantry components enable rapid reconnassance and action, facilitating combat operations in difficult terrain, e.g. in built-up areas, woods and mountains.


Finally, Rheinmetall has a proven ability to integrate other components and systems into its "Infantry System" and "Mechanized Infantry System", resulting in comprehensive, flexible, made-to-measure solutions geared to current and future military requirements

[Source: defence-blog.com@ Article


Citaat
Rheinmetall unveils its new Multi Mission Unmanned Ground Vehicle


Rheinmetall has developed a new modular unmanned ground vehicle called Multi Mission Unmanned Ground Vehicle (MM UGV), which the firm revealed as part of "Infantry System".

The MM UGV is a wheeled modular unmanned platform with optional equipment. The new unmanned system provides the ultimate in capability and protection by removing UGV operators from hazardous environments.

According to the Rheinmetall, the new Unmanned systems in combination with infantry components enable rapid reconnaissance and action, facilitating combat operations in difficult terrain, e.g. in built-up areas, woods and mountains.

In places where the threat to infantry forces is especially acute, unmanned systems can efficiently perform the tasks of their human counterparts. Rheinmetall's unmanned multimission wheeled vehicle features a modern modular design.

Different mission kits enable it to carry out a wide variety of missions, including reconnaissance and surveillance. It is also able to serve as a weapon platform or in a transport role and can be remotely controlled or operate autonomously.
[Source: defence-blog.com@ Article


Lex

Citaat van: Ronald Elzenga op 18/06/2017 | 16:34 uur
Dank! ;D Ik wacht even tot het naar dit topic is verplaatst voor ik reageer. Denk dat de beheerders dat graag zo zien gebeuren.
http://www.defensieforum.nl/Forum/index.php/topic,17514.msg401179.html#new
Het bericht is verplaatst.

Lex
Algeheel beheerder

A.J.

#451
Citaat van: Ros op 18/06/2017 | 16:20 uur
Kleine bijkomstigheid hoe we het gaan betalen.....maar dat is peanuts, volgens de kenners.

Het is vergeleken met de rest van de geldverbranderij (zorg/ sociale zekerheid) binnen bv Nederland ook peanuts... Hell, als defensie de verspilling van beide departementen op de rekening gestort zou krijgen waren we al binnen geweest.

Citaat
Zo...mijn stukje positieve bijdrage van de week weer gedaan. En nu, helaas, weer terug naar beide benen op de grond en de realiteit onder ogen zien.

Echt Ros, jij slaat structureel de plank wel zo mis op dit forum. Misschien is er een beheerdersfunctie vrij bij de Joop, daar zitten allemaal lui van jouw allooi. Daar pas je een stuk beter tussen dan hier.

Zelfs Mient Jan Faber is minder pacifistisch ingesteld dan jou.


Ronald Elzenga

Citaat van: Master Mack op 18/06/2017 | 15:51 uur
Ik heb eens op mijn gemak het alternatief voor de krijgsmacht van morgen Van Ronald Elzenga doorgelezen. En ik moet zeggen dat ik het niet verkeerd vind maar wel een aantal kanttekening. De gehele krijgsmacht meer maritiem orienteren zie ik geen  noodzaak voor. En het wensenlijstje is alleen realiseerbaar bij 2.1% bruto nat product voor Defensie. Ik snap de gedachten van een spec ops OPCO maar nog een apart OPCO lijkt mij niet wenselijk ik zou dit in het CLAS integreren en het geheel een nieuwe naam geven.voor de rest een mooi stuk om verder over te discusseren.
Dank! ;D Ik wacht even tot het naar dit topic is verplaatst voor ik reageer. Denk dat de beheerders dat graag zo zien gebeuren.
http://www.defensieforum.nl/Forum/index.php/topic,17514.msg401179.html#new

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 13/04/2017 | 21:53 uur
onze politici zijn eigenlijk een stelletje landverraders met een roze bril op. :devil:

Dat zie je verkeerd want het roer is al om, de politici zijn overtuigd dat de Russen er aan komen en binnen no-time zitten we op minimaal 2% of nog iets meer van het BNP. Er komt een massa aan F-35 toestellen bij, schepen waar je niet om heen kan en een OZD met een aantal subs van de bovenste plank.

Kleine bijkomstigheid hoe we het gaan betalen.....maar dat is peanuts, volgens de kenners.

Zo...mijn stukje positieve bijdrage van de week weer gedaan. En nu, helaas, weer terug naar beide benen op de grond en de realiteit onder ogen zien.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 13/04/2017 | 21:53 uur
Er staat in ...dat ze op die oefening alle kanonnen van de landmacht hadden meegenomen 10 stuks ! de andere 8 die we hebben werken niet want die zijn stuk .. :devil:

Dit is toch te gek voor woorden...we hebben maar 10 kanonnen die werken 10 pantserhouwitsers..te zielig voor woorden, en we hebben geen tanks meer en maar 110 CV90'S

Het is zo triest allemaal.....en nog wil dat Groenlinks bijvoorbeeld niet inversteren in Defensie en D66 ook maar heel weinig en de VVD maar 1 miljard...

onze politici zijn eigenlijk een stelletje landverraders met een roze bril op. :devil:

En bedenk dan dat de KL het grootste deel van het defensiebudget verbruikt... en waarom eigenlijk? iets van 1.2 miljard per jaar voor 10 kanonnen, een handjevol lease tanks en een paar dozijn CV90.

We moeten ons als een van de rijkste landen ter wereld diep, diep schamen.