DBBO: de bewaking & beveiliging bij Defensie

Gestart door robst, 04/05/2009 | 19:51 uur

Mpeterss

Citaat van: robst op 26/08/2009 | 12:58 uur
Citaat van: Maxthor op 25/07/2009 | 05:35 uur
De lb bewaking verdwijnt niet.
Op volkel en op de peel blijft er gewoon militaire bewaking.
Ze willen op de andere velden uiteindelijk alles naar een defensie brede beveiligings organisatie overhevelen(incl. persooneel).

Ogrv word 2 peletons groter, en er komen meer search hondegeleiders die ogrv opgeleid gaan worden.
En worden ingedeeld bij de verschillende ogrv peletons.
Het ogrv peleton op volkel gaat naar alle waarschijnlijkheid naar gilze .. samen met de 2 nieuw te vormen peletons.



Hier snap ik iets niet. Want je zegt zelf net; andere velden willen ze defensie brede beveiligings organisatie overhevelen. En daaronder zet je Het OGVR peleton op volkel gaat naar alle waarschijnlijkheid naar Gilze?  De OGRV doet toch ook de beveiliging?

Groet,
Robbin

Ik ben gister door de keuring heengekomen voor onder officier object grondverdediging, en ik heb te horen gekregen dat ze het allemaal gaan uitbreiden, dus niks gaat verdwijnen.

robst

Citaat van: Maxthor op 25/07/2009 | 05:35 uur
De lb bewaking verdwijnt niet.
Op volkel en op de peel blijft er gewoon militaire bewaking.
Ze willen op de andere velden uiteindelijk alles naar een defensie brede beveiligings organisatie overhevelen(incl. persooneel).

Ogrv word 2 peletons groter, en er komen meer search hondegeleiders die ogrv opgeleid gaan worden.
En worden ingedeeld bij de verschillende ogrv peletons.
Het ogrv peleton op volkel gaat naar alle waarschijnlijkheid naar gilze .. samen met de 2 nieuw te vormen peletons.



Hier snap ik iets niet. Want je zegt zelf net; andere velden willen ze defensie brede beveiligings organisatie overhevelen. En daaronder zet je Het OGVR peleton op volkel gaat naar alle waarschijnlijkheid naar Gilze?  De OGRV doet toch ook de beveiliging?

Groet,
Robbin

Maxthor

De lb bewaking verdwijnt niet.
Op volkel en op de peel blijft er gewoon militaire bewaking.
Ze willen op de andere velden uiteindelijk alles naar een defensie brede beveiligings organisatie overhevelen(incl. persooneel).

Ogrv word 2 peletons groter, en er komen meer search hondegeleiders die ogrv opgeleid gaan worden.
En worden ingedeeld bij de verschillende ogrv peletons.
Het ogrv peleton op volkel gaat naar alle waarschijnlijkheid naar gilze .. samen met de 2 nieuw te vormen peletons.


KapiteinRob

Citaat van: Lex op 16/06/2009 | 19:28 uur
Ik kan mij uit het verleden nog herinneren dat o.a. op Jacksonville en Pensacola in de binnenring een extra controle was, waar je slechts met bepaald passen doorgelaten werd.

Zo ken ik er nog wel een paar. Als ik de Nieuwe Haven op wil, stat er MBK bij de brug. Vervolgens loop je nog niet zomaar bij de OPSCHOOL naar binnen.... Punt is dat niet overal militairen de bewaking doen.

Nikehercules

#16
Citaat van: Kapitein Rob op 16/06/2009 | 19:17 uur
Op de basissen waar ik ooit geweest ben, kwam ik na de gate geen verdere (toegangs)beveiliging meer tegen, behalve rijdende military police.

Ik ben toevallig een aantal weken geleden op de qra van volkel geweest, toen we van de qra shelters terugkwamen en weer het qra ''verblijf'' op wouden kwam een lb'er inc diemaco de poort open maken.
Dit was een standaard procedure, en met de neventaak van volkel in het achterhoofd zie ik het zeker niet gebeuren dat de beveiliging daar over zal gaan in burgerbeveiliging.
Tegenover de qra staan daar de laatst tijd netjes 2ypr's op de parkeerplaats, dit is schijnbaar ook onder druk van de amerikanen dit heb ik ook niet uit een officieel bron maar kortom, 100% burgerbeveiliging zie ik daar nog niet zo gauw gebeuren.
Zeker niet zolang 703 munss er zit.
Dan eerder een soort constructie die enforcer eerder al aangaf.

En voordat ik het vergeet, we hebben ook nog het Blue Ribbon Rapport, het rapport dat de problemen in de beveiliging van amerikaanse kernwapens in Europa aan de kaak stelde.
Ik denk dat ze achterover van dr stoel afvallen daar in de states als wij de plannen bekendmaken voor enkel burgerbeveiliging.

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 16/06/2009 | 19:17 uur
Op de basissen waar ik ooit geweest ben, kwam ik na de gate geen verdere (toegangs)beveiliging meer tegen, behalve rijdende military police.
Ik kan mij uit het verleden nog herinneren dat o.a. op Jacksonville en Pensacola in de binnenring een extra controle was, waar je slechts met bepaald passen doorgelaten werd.

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 16/06/2009 | 19:17 uur
Citaat van: Lex op 16/06/2009 | 19:11 uur
Maar je komt ze wel tegen als je verder de perimeter opgaat. Veel instellingen/bases hebben een beveiliging binnen een beveiliging.

Op de basissen waar ik ooit geweest ben, kwam ik na de gate geen verdere (toegangs)beveiliging meer tegen, behalve rijdende military police.

Wat verwacht jij dan, een post op elke kruising? Er wordt gewoon een plaatje geschetst met de mogelijke (schade) kosten en de mogelijke reactietijden vanuit één of enkele posten.

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 16/06/2009 | 19:11 uur
Maar je komt ze wel tegen als je verder de perimeter opgaat. Veel instellingen/bases hebben een beveiliging binnen een beveiliging.

Op de basissen waar ik ooit geweest ben, kwam ik na de gate geen verdere (toegangs)beveiliging meer tegen, behalve rijdende military police.

Enforcer

Citaat van: dudge op 16/06/2009 | 18:48 uur

Mocht de alertstate geweizigd worden moet er nog wat beschikbaar zijn, bijvoorbeeld GLR, OGRV of bewaking door de KLu zelf.

Welke KLu bewaking is er dan nog over?! Ja, GLR en OGRV. Het ene omdat er opgeschaald moet kunnen worden. Het andere omdat zij speciale beveiligingstaken hebben.

Securicor staat al af en toe aan de poort. Daar ben ik ook absoluut geen voorstander van. Als het dan burgers moeten zijn, dan wel eigen medewerkers van defensie die ook fatsoenlijk opgeleid zijn. Net zo als de reguliere bewaking en de GLR. (OGRV dat zijn nogal wat stapjes extra).

Lex

Citaat van: dudge op 16/06/2009 | 18:48 uur
Daarnaast is er de eigen beveiliging. Dit zijn wel medewerkers van defensie, maar geen militairen.
Als voorbeeld: het MBK bij de KM.  ::)

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 16/06/2009 | 18:52 uur
Vreemd dat er in de VS genoeg kazernes zijn waar geen militairen aan de poort staan.
Maar je komt ze wel tegen als je verder de perimeter opgaat. Veel instellingen/bases hebben een beveiliging binnen een beveiliging.

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 16/06/2009 | 18:11 uur
Want alleen burgers gaan die amerikanen daar niet blij van worden

Vreemd dat er in de VS genoeg kazernes zijn waar geen militairen aan de poort staan.....  :P

Nikehercules

Citaat van: Enforcer op 16/06/2009 | 10:22 uur
Dat is wel het plan, maar er is met name uit de KLu hoek heel veel verzet tegen. Ook een compromis is nog mogelijk met burgers aan de poort en militaire bewaking op de essentiële punten.

Alleen burgers moet ik in het geval van volkel nog maar zien, dan lijkt me het compromis waar jij het over hebt een stuk aannemelijker.
Want alleen burgers gaan die amerikanen daar niet blij van worden, en aangezien die nogal een dikke vinger in de pap hebben...

Enforcer

Citaat van: WarSoldier op 16/06/2009 | 04:22 uur
Wat ik heb begrepen word defensie breed, één beveiligingsorganisatie gemaakt.
Dus het zal niet meer uitmaken op welke kazerne / vliegbasis je komt, overal zal de zelfde bewakingsorganisatie aanwezig zijn.

Dat is wel het plan, maar er is met name uit de KLu hoek heel veel verzet tegen. Ook een compromis is nog mogelijk met burgers aan de poort en militaire bewaking op de essentiële punten.

WarSoldier

Wat ik heb begrepen word defensie breed, één beveiligingsorganisatie gemaakt.
Dus het zal niet meer uitmaken op welke kazerne / vliegbasis je komt, overal zal de zelfde bewakingsorganisatie aanwezig zijn.