Opvolging Gulfstream IV

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/01/2019 | 07:43 uur

Lex

Citaat van: Parera op 14/01/2019 | 22:16 uur
Lijkt me een prima oplossing, wel uitgerust met defensieve middelen zoal onder de A330's komen te hangen.
En dat zou een uitdaging kunnen zijn bij een civiele registratie.

Parera

Citaat van: StrataNL op 14/01/2019 | 21:51 uur
BBJ met civiele registratie zodat je twee BBJ regeringstoestellen hebt lijkt mij prima. Twee toestellen kunnen prima koninklijk huis + regering en krijgsmacht bedienen, alsof defensie zoveel vips heeft, ja, zelfbenoemde misschien.
-Onderhoud uitbesteden samen met andere regeringstoestel, scheelt defensie weer aan techneuten en kosten die we voor defensiezaken kunnen gebruiken.
-Vluchten kunnen over de twee toestellen verdeeld worden.
-Voldoende bereik, dus geen/minder tussenstops nodig,

Lijkt me een prima oplossing, wel uitgerust met defensieve middelen zoal onder de A330's komen te hangen.

StrataNL

BBJ met civiele registratie zodat je twee BBJ regeringstoestellen hebt lijkt mij prima. Twee toestellen kunnen prima koninklijk huis + regering en krijgsmacht bedienen, alsof defensie zoveel vips heeft, ja, zelfbenoemde misschien.
-Onderhoud uitbesteden samen met andere regeringstoestel, scheelt defensie weer aan techneuten en kosten die we voor defensiezaken kunnen gebruiken.
-Vluchten kunnen over de twee toestellen verdeeld worden.
-Voldoende bereik, dus geen/minder tussenstops nodig,
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 14/01/2019 | 21:04 uur
Zoals ik reeds eerder schreef, zal het afhangen van de eisen/specs die aan de [mogelijke] vervanging worden opgehangen.

Mee eens.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/01/2019 | 20:50 uur
Een Boeing 737 is dus in meerdere opzichten een interessante optie als Gulfstream IV  vervanger.
Zoals ik reeds eerder schreef, zal het afhangen van de eisen/specs die aan de [mogelijke] vervanging worden opgehangen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 14/01/2019 | 20:44 uur
En zelfs bij reizen naar de VS is er een stop in Bangkor (Maine).

Een Boeing 737 is dus in meerdere opzichten een interessante optie als Gulfstream IV  vervanger.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/01/2019 | 20:37 uur
Duidelijk.... zou anders zouden ze op dampen moeten vliegen zie ik net, of het net niet halen.
En zelfs bij reizen naar de VS is er een stop in Bangkor (Maine).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#26
Citaat van: Lex op 14/01/2019 | 20:34 uur
De V11 maakte altijd een tussenstop op Lajes bij reizen naar de Caribische vv.

Duidelijk.... anders zouden ze op dampen moeten vliegen zie ik net, of het net niet halen.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/01/2019 | 20:28 uur
Als ik mij niet vergis dan kan de huidige Gulfstream IV  dit ook in een non-stop vlucht.
De V11 maakte altijd een tussenstop op Lajes bij reizen naar de Caribische vv.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/01/2019 | 20:28 uur
Als ik mij niet vergis dan kan de huidige Gulfstream IV  dit ook in een non-stop vlucht.

Volgens de info die ik vind vliegt de Gulfstream krap 8000 km, Defensie zelf houd vast aan 7770 km.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/01/2019 | 20:28 uur
Als ik mij niet vergis dan kan de huidige Gulfstream IV  dit ook in een non-stop vlucht.

Dat staat ook in het Telegraaf artikel dat je hebt geplaatst.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 14/01/2019 | 20:25 uur
Ik heb het opgezocht voor mijn vorige bericht maar waarschijnlijk klopte die info niet dan. Ik zie nu inderdaad dat een 737 BBJ met 50 man + 4 crew 5360 zeemijl kan vliegen bijna 10.000 km. :silent:

Als ik mij niet vergis dan kan de huidige Gulfstream IV  dit ook in een non-stop vlucht.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/01/2019 | 20:18 uur
Dutch to replace Royal transport with 737 BBJ

"One of the requirements for the new aircraft is that it should be able to reach all parts of the Kingdom of the Netherlands non-stop, including the Dutch Antilles in the Caribbean".

https://www.flightglobal.com/news/articles/dutch-to-replace-royal-transport-with-737-bbj-436119/

Ik heb het opgezocht voor mijn vorige bericht maar waarschijnlijk klopte die info niet dan. Ik zie nu inderdaad dat een 737 BBJ met 50 man + 4 crew 5360 zeemijl kan vliegen bijna 10.000 km. :silent:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 14/01/2019 | 19:57 uur
Dat word dan +/- 8000 km vlieg bereik. Dat is voor een 737 (zonder stops ) niet haalbaar die stort net halverwege de zee in.
Voor die A330 geen probleem die kan zonder tanken bijna nog de terug vlucht maken.

Ik twijfel er aan of dat de eis gaat worden, het is wel een hele grote stap van Gulfstream naar A330 of Boeing 747 / 787.

Dutch to replace Royal transport with 737 BBJ

"One of the requirements for the new aircraft is that it should be able to reach all parts of the Kingdom of the Netherlands non-stop, including the Dutch Antilles in the Caribbean".

https://www.flightglobal.com/news/articles/dutch-to-replace-royal-transport-with-737-bbj-436119/

andré herc

Citaat van: Ace1 op 14/01/2019 | 19:32 uur
Dat doet de koning al door regelmatig een KLM B 737 te vliegen.
Is mij bekend maar als de KLU voor het zelfde type gaat  kan je ervan uitgaan dat de koning ook zijn broodnodige vlieguurtje voor zijn brevet bij de Luchtmacht zal maken is ook makkkelijker voor de beveiliging lijkt mij.
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.