Grensbewaking nieuwe stijl ..........

Gestart door Ros, 14/05/2018 | 23:27 uur

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 17/05/2018 | 22:05 uur
Daarom door dit soort berichten.......zie je hoe schijnheilig landen zoals Israel en de US zijn in hun strijd tegen terrorisme.

Schijnheilig wel, maar de stroper jachtopziener maken is een bekend strategie. En als zij niets meer toevoegen...uitkotsen.

Ik heb meer kritiek op hoe beide landen bewust en afgewogen de situaties op de spits drijven. Israël met het toestaan van de verhuizing van de VS ambassade en de VS met het door laten gaan van de oefeningen samen met Zuid-Korea. Net nu de gesprekken met Noord-Korea de goede kant op leek te gaan. Lijkt er warempel op of deze twee landen gewoon uit zijn op militaire confrontaties met de door hen gehate tegenstanders.

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 17/05/2018 | 22:05 uur
Daarom door dit soort berichten.......zie je hoe schijnheilig landen zoals Israel en de US zijn in hun strijd tegen terrorisme.

Je snapt echt geen fuq hoe de wereld in elkaar zit, wel?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Daarom door dit soort berichten.......zie je hoe schijnheilig landen zoals Israel en de US zijn in hun strijd tegen terrorisme.

Oorlogsvis

Al Qaida....jullie zijn 9/11 nog niet vergeten toch ? ...dat AL QAIDA wordt door de Israeli's met mede weten van de Amerikanen geholpen en dit is echt geen fake news hoor.

typische geval van grensbewaking nieuwe stijl....laat je buitengrenzen bewaken door een terroristische groepering  :devil: :devil:

Oorlogsvis

Bron : Jeruzalem Post   >> NOG MAAR EENS ISRAEL HELPT AL QAIDA EN NUSRA FRONT !

Jerusalem Post  Middle East
REPORT: ISRAEL TREATING AL-QAIDA FIGHTERS WOUNDED IN SYRIA CIVIL WAR
Nusra Front is the Sunni Muslim al-Qaida offshoot which is currently fighting the Iranian-backed axis of Bashar Assad and Hezbollah in Syria.
BY JPOST.COM STAFF   MARCH 13, 2015 21:49 
2 minute read.





Israel has opened its borders with Syria in order to provide medical treatment to Nusra Front and al-Qaida fighters wounded in the ongoing civil war, according to The Wall Street Journal.

The prominent American newspaper reported that Nusra Front, the Sunni Muslim al-Qaida offshoot which is currently fighting the Iranian-backed axis of Bashar Assad and Hezbollah, "hasn't bothered Israel since seizing the border area last summer" along the Golan Heights.






While Israel views al-Qaida and its allies as enemies, it is far more disturbed by what it views as an even bigger menace – Iran and its proxies. According to The Wall Street Journal, this attitude has caused tension with the United States, which has also targeted al-Qaida and Nusra Front fighters in Syria.

Amos Yadlin, the former military intelligence chief who is currently in the running to be defense minister should the Zionist Union, led by Isaac Herzog, succeed in defeating incumbent Prime Minister Benjamin Netanyahu in the elections next week, told the Journal that Hezbollah and Iran "are the major threat to Israel, much more than the radical Sunni Islamists, who are also an enemy."

"Those Sunni elements who control some two-thirds to 90% of the border on the Golan aren't attacking Israel. This gives you some basis to think that they understand who is their real enemy - maybe it isn't Israel," Yadlin is quoted by The Wall Street Journal as saying.

The fact that the Israel-Syria border area along the Golan Heights has remained largely quiet has sparked accusations among supporters of embattled President Bashar Assad that the Sunni Islamist alliance, which includes al-Qaida, is backed by Israel.

"Some in Syria joke: 'How can you say that al-Qaida doesn't have an air force? They have the Israeli air force'," Assad told Foreign Affairs magazine earlier this year. "They are supporting the rebels in Syria. It is very clear."

Israel has denied actively aiding al-Qaida, though it makes no secret of its determination to thwart Hezbollah's attempts to establish a foothold near the Golan frontier from whence it could harass the North.

Defense Minister Moshe Ya'alon has stated repeatedly his contention that Iran is seeking to open a new front against Israel from the Syrian Golan Heights.

Earlier this year, an air strike attributed by international media reports to Israel struck and killed 12 Iranian Revolutionary Guard Corps and Hezbollah operatives in Quneitra, Syria, near the Israeli border.

In retaliation, Hezbollah guerillas launched a missile attack near the Har Dov region straddling the Lebanon-Israel border weeks later, killing two Israeli soldiers.

Since the outbreak of the Syrian civil war, which has claimed the lives of upwards of 200,000 people, Israel has provided medical assistance to nearly 2,000 Syrians.

The Wall Street Journal quoted "an Israeli military official" who said that most of those treated were armed rebels fighting the regime.

"We don't ask who they are, we don't do any screening," the official said. "Once the treatment is done, we take them back to the border and they go on their way."

Ros

#50
Citaat van: Mourning op 17/05/2018 | 18:05 uur
Ik vraag mij oprecht af of men geen alternatieve mogelijkheden en middelen had om dit de kop in te drukken? That's all.

Bijvoorbeeld de Yanks te verbieden naar Jeruzalem te verhuizen ? Zou wellicht een rol kunnen hebben gespeeld.

Sandgroper

Citaat van: A.J. op 17/05/2018 | 18:30 uur
Zoals ik het lees was het geen vergelijking vwb slachtoffers maar was het een vergelijking vwb ophef. Want wees eerlijk, er zijn nu 62 doden gevallen en de hele wereld ontploft op Twitter en aanverwante social media, ook dit topic is er een voorbeeld van. Maar toen dat verhaal in Srebrenica speelde interesseerde het niemand iets. En zo zijn er nog wel 100 voorbeelden te geven.

Stalins uitspraak doet hier echt opgeld:

"Eén dode is een tragedie, één miljoen is statistiek"
+1, er wordt gemeten met twee maten.

De huidige enorme ophef over die 62 doden doet mij denken aan die ruim 100 doden in Qana, Zuid-Libanon in ... 1996.

Weken voordat er verkiezingen zouden zijn in Israel, ging de IDF in het offensief in Zuid-Libanon.  Hun artillerie beschoot een overbevolkt UN kamp met vluchtelingen, 106 van hen stierven hierdoor.
Israel verklaarde dat het ging om een mapping error.  Toen was er ook enorm veel ophef en die ophef was groter dan tijdens Srebrenica.

link:  https://en.wikipedia.org/wiki/Qana_massacre

Mourning

Citaat van: A.J. op 17/05/2018 | 18:30 uur
Zoals ik het lees was het geen vergelijking vwb slachtoffers maar was het een vergelijking vwb ophef. Want wees eerlijk, er zijn nu 62 doden gevallen en de hele wereld ontploft op Twitter en aanverwante social media, ook dit topic is er een voorbeeld van. Maar toen dat verhaal in Srebrenica speelde interesseerde het niemand iets. En zo zijn er nog wel 100 voorbeelden te geven.

Stalins uitspraak doet hier echt opgeld:

"Eén dode is een tragedie, één miljoen is statistiek"

Ben ik niet met je eens. Ook toen was er al snel flink wat ophef en deze is daarbij nog een tijd bijna dagelijks toegenomen. Bovendien was er destijds nog geen social media en Internet stond nog in de kinderschoenen. Maar het was wel degelijk big news. Al vanaf het moment dat de enclave ingenomen werd.

Wat je m.i. wel kan zeggen is dat de aandacht vanuit Nederland in het begin m.n. gericht was op de veilige terugkeer van de Nederlandse militairen uit het crisis-gebied.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Citaat van: Mourning op 17/05/2018 | 12:08 uur
Verder reageerde ik inderdaad heftig omdat er ook nogal een vergelijking werd getrokken met een volledig andere situatie (Srebrenica) waarbij deze ook nog eens volledig verkeerd werd weergegeven om goedkoop een punt te scoren m.b.t. de recente onlusten in het Midden-Oosten. Ja, daar leent in ieder geval Srebrenica zich niet voor m.i.. Net even wat te gevoelig.

Zoals ik het lees was het geen vergelijking vwb slachtoffers maar was het een vergelijking vwb ophef. Want wees eerlijk, er zijn nu 62 doden gevallen en de hele wereld ontploft op Twitter en aanverwante social media, ook dit topic is er een voorbeeld van. Maar toen dat verhaal in Srebrenica speelde interesseerde het niemand iets. En zo zijn er nog wel 100 voorbeelden te geven.

Stalins uitspraak doet hier echt opgeld:

"Eén dode is een tragedie, één miljoen is statistiek"

Mourning

Citaat van: Thomasen op 17/05/2018 | 14:31 uur
Niet vergeten, de Israëlische krijgsmacht schoot 62 mensen dood van de 35.000, dat is 0,17 procent.

De Nederlandse politie schoot bij de strandrellen hoek van Holland 1 van de 250 hooligans dood, dat is 0,4%.

Het klinkt heel grof, maar vergis niet hoe enorm moeilijk het is om een menigte van 35.000 man, die een reëele dreiging zijn, te weren. Ze hebben maar 1 doel, en dat is alle joden vernietigen. Deze week is het niet gelukt.

Dat zal voor een deel van die menigte zonder meer gelden. Kan je dat van iedereen aldaar zeggen? Het lijkt me duidelijkvan niet. Ik probeer hiermee geen ruis te creeren, vaag of naief te doen. Het onderscheid maken in wie een bedreiging vormt en wie niet is in een dergelijke situatie een idioot, vrijwel ondoenlijke zaak, maar dan nog zou je zeggen dat de Israelies genoeg middelen ter beschikking zouden moeten hebben waarmee het aantal doden bijv. lager zou zijn uitgevallen.

Let wel: er zouden doden zijn gevallen, hoe dan ook. Ik vraag mij oprecht af of men geen alternatieve mogelijkheden en middelen had om dit de kop in te drukken? That's all.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

#45
Citaat van: Huzaar1 op 17/05/2018 | 11:28 uur
Je reageert heftig.

Ik ben er helemaal niet zo zeker van dat sit niet weer een hamas georganiseerd feestje is geweest. En sorry..maar met een beetje boerenverstand blijf je daar als moeder met je kind weg. En ook als piemeldrager is het niet wijs een beetje israelische grensbewaking uit te testen. Beetje darwin.

Ik ben het volledig met je eens dat kleine kinderen (laat staan babies!) daar nimmer iets te zoeken hebben. Dat is vragen om shit. Volledig eens. Hoe fout kun je zijn, right? Wat mij betreft dienen die moeders, indien mogelijk, dan ook zeker juridisch aangepakt te worden.

En ik herhaal nog maar eens dat ik in mijn eerdere posting mijn begrip voor Israel uit en dat het mij in eerste instantie met wat ik tot nu hoor en zie, voorkomt dat er wel behoorlijk "heftig" is opgetreden. Wil je er "pittig" van maken dan vind ik dat ook best. Dat is mijn mening in eerste instantie met wat ik tot nu toe weet. Daar mag je, uiteraard, op afdingen en argumenten tegenin brengen, maar de vergelijking met Srebrenica en hoe daarop in Nederland op gereageerd werd is m.i. echt een (bewust) foute weergave van hoe er destijds op werd gereageerd en ook heden nog op wordt gereageerd.

Verder reageerde ik inderdaad heftig omdat er ook nogal een vergelijking werd getrokken met een volledig andere situatie (Srebrenica) waarbij deze ook nog eens volledig verkeerd werd weergegeven om goedkoop een punt te scoren m.b.t. de recente onlusten in het Midden-Oosten. Ja, daar leent in ieder geval Srebrenica zich niet voor m.i.. Net even wat te gevoelig.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 17/05/2018 | 11:28 uur
Ik ben er helemaal niet zo zeker van dat sit niet weer een hamas georganiseerd feestje is geweest. En sorry..maar met een beetje boerenverstand blijf je daar als moeder met je kind weg. En ook als piemeldrager is het niet wijs een beetje israelische grensbewaking uit te testen. Beetje darwin.

En dat allemaal voor die 72 maagden ?? ...  :hrmph:  ;)

:P  (of mag ik dit niet zo zeggen ?.. )
https://www.metronieuws.nl/columns/2014/06/in-het-paradijs-met-72-maagden

Huzaar1

Citaat van: Mourning op 17/05/2018 | 10:28 uur
WTF? Richt dergelijk popiejopie-gelul vooral aan jezelf, pippo!

Ik ben niet zo gediend van dergelijke (directe) verwijten en als je ook maar EEN BEETJE feeling met deze maatschappij had destijds dan weet je tevens wat voor een TOTAAL BELACHELIJK verwijt dat is, gezien de enorme ophef die al direct in Nederland (en ook internationaal) na de eerste geruchten over massa executies na de inname van Srebrenica, alsmede het scheiden van de mannen van de vrouwen en kinderen ontstond.

En los daarvan, ja, 58 doden is zonder meer heftig. We hebben het hier wel over een statelijke actor en niet over een terreurbeweging ofzo.

Je reageert heftig.

Ik ben er helemaal niet zo zeker van dat sit niet weer een hamas georganiseerd feestje is geweest. En sorry..maar met een beetje boerenverstand blijf je daar als moeder met je kind weg. En ook als piemeldrager is het niet wijs een beetje israelische grensbewaking uit te testen. Beetje darwin.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: Poleme op 16/05/2018 | 21:54 uur
Heftig, 58 doden ?

Was er ook zoveel ophef toen er 8.000 moslims in Srebrenica de dood in werden gejaagd ?

Nee en jullie stonden erbij en keken ernaar
.

WTF? Richt dergelijk popiejopie-gelul vooral aan jezelf, pippo!

Ik ben niet zo gediend van dergelijke (directe) verwijten en als je ook maar EEN BEETJE feeling met deze maatschappij had destijds dan weet je tevens wat voor een TOTAAL BELACHELIJK verwijt dat is, gezien de enorme ophef die al direct in Nederland (en ook internationaal) na de eerste geruchten over massa executies na de inname van Srebrenica, alsmede het scheiden van de mannen van de vrouwen en kinderen ontstond.

En los daarvan, ja, 58 doden is zonder meer heftig. We hebben het hier wel over een statelijke actor en niet over een terreurbeweging ofzo.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Poleme

#41
Citaat van: Mourning op 16/05/2018 | 17:50 uur
Ongelooflijk maar waar... ik ben het met je eens!

Normaliter heb ik altijd veel begrip voor Israel en haar "precaire"(...understatement much?) situatie in de regio en ik begrijp ook dat Hamas en andere actoren proberen de zaak te laten escaleren. Desondanks... het optreden van enkele dagen geleden komt mij op het eerste gezicht wel erg "heftig" over.
Heftig, 58 doden ?

Was er ook zoveel ophef toen er 8.000 moslims in Srebrenica de dood in werden gejaagd ?

Nee en jullie stonden erbij en keken ernaar.

Was er ophef over "Zwarte September" in het Jordanie van wijlen Koning Hoessein, in 1973, circa 25.000 dode Palestijnen ? Nee.  De overgrote meerderheid (in het Westen) weet niet eens wat Zwarte September is.

Was er ophef toen Saddam Hoessein de "Moeras Arabieren", een 5.000 jaar oude cultuur, om zeep hielp ?
Welnee !   Tientallen jaren lang waren zij door die moeras gebieden in Zuid-Irak beschermd.  Dus Saddam bedacht dat men die moerassen droog moest leggen, voordat men die minderheid uit kon moorden.
Droogmaken ?  Hee,  Ballast Nedam doet dat wel voor jullie. En zo gebeurde.  Die 5.000 jaar oude cultuur en haar mensen is niet meer.

Was er ophef over het bloedbad van Hama, door Hafez Assad, pappa van de huidige Bashir Assad in 1982 met 25.000 - 48.000 doden.  Hama  wie ?
zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Hama

Israel is eigenlijk geen land, maar een fort.

Wordt je daar aangevallen, dan is terugslaan puur een kwestie van LIJFSBEHOUD.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.