nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

A.J.

Gewoon een andere fabrikant, lees goedkoper. Verder niet teveel achter zoeken met "vernieuwde" modellen enzo.

Admiral Halsey

#690
Citaat van: Diesel op 11/12/2014 | 20:02 uur
Is een nieuw model jasje. Het KPU heeft paar jaar geleden het patroon voor de basisjasjes (ook gvt jasje) aangepast, afhankelijk van de voorraad krijg je nog het oud patroon of het nieuwe.

Wat was de reden voor het invoeren van het nieuwe model BT-jasje met de rugnaden en kan ik daar nog wat documentatie over vinden, hebben deze aanpassingen wellicht met het draagcomfort te maken? Terwijl de voorzijde en de mouwen van het nieuw model jasje, zover ik weet, wel exact hetzelfde zijn gebleven. Je weet wel de voorzijde met die markante borstzakken waarvan de bovenzijdes een hoek maken met de horizontale naadlijn op de borst pal onder de twee klittenbandvlakken.

Het lijkt mij meer dat het om aanpassingen van het bestaande model gaat dat in 2006-2007 werd ingevoerd, dan dat het om een geheel nieuw model gaat.

Merk ook op dat de BT-jasjes in het onderstaand filmpje en op de foto's ook diverse tinten donkerblauw hebben, komt dat door het wassen en de diverse verfbaden van de fabriek?

Moet ik dit donkerblauwe BT-kledingsstuk nu een overhemd of een jasje noemen?

Diesel

Is een nieuw model jasje. Het KPU heeft paar jaar geleden het patroon voor de basisjasjes (ook gvt jasje) aangepast, afhankelijk van de voorraad krijg je nog het oud patroon of het nieuwe.



Admiral Halsey

#688
Het valt mij op dat sommige BT-basisjassen rugnaden (horizontale naad schouder achter en twee verticale plooien langs de rug) hebben en andere BT-jassen hebben dat weer niet. Is de basisjas met rugnaden soms de nieuwste uitvoering van het BT, of heeft dat meer te maken met draagcomfort en de lichaamsbouw van diegenen die de BT-basisjas draagt?

De onderstaande afbeeldingen heb ik genomen van de video op https://www.facebook.com/video.php?v=662431207161128&set=vb.296893153714937&type=2&theater.




ZitStuk

Citaat van: Admiral Halsey op 28/11/2014 | 09:07 uur
Daar gaat het ook over, zie http://www.defensieforum.nl/Forum/nieuwe_camo_pakken_defensie-t21287.0.html;msg345559#msg345559.

En wat is de link met de nieuwe camo + pakken van defensie?

Citaat van: Thomasen op 27/11/2014 | 22:36 uur
Kreeg juist altijd troep zonder elastieken. Droeg ze wel over m'n kisten.

Nadeel van het elastiek in die regenbroeken is dat het water dan je kisten inloopt omdat je broek omhoog kruipt boven je schoenen. Dus geef mij maar alles zonder elastiek of met een touwtje er in zoals de broeken van het Kmarns.
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Huzaar1

Gaat het nu werkelijk over welk tenue te dragen bij de Marinedagen?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Admiral Halsey op 27/11/2014 | 22:43 uur
Terwijl matrozen aan boord bij warm weer of in warme landen vaak alleen maar een wit T-shirtje met korte mouwen aan hebben. Is toch ook gevaarlijk bij brand?
Klopt, maar een overhemd met lange mouwen zullen zij in de buurt paraat moeten hebben.

Admiral Halsey

Citaat van: Lex op 27/11/2014 | 22:34 uur
Heeft te maken met veiligheid. In geval van brand is heeft men niets aan korte mouwen. Vandaar dat standaard gekozen is voor lange mouwen, die men kan oprollen, indien noodzakelijk/gewenst. En zeker aan boord.

Terwijl matrozen aan boord bij warm weer of in warme landen vaak alleen maar een wit T-shirtje met korte mouwen aan hebben. Is toch ook gevaarlijk bij brand?

dudge

Citaat van: ZitStuk op 25/11/2014 | 18:08 uur
Dat hoop ik toch niet. Word een verzamelpaats voor allerlei vuil dat toch de weg je broek in vind. En weet niet of onze maritieme collega's er blij mee zijn als ze het strand op stappen met een plons water in hun broek. Om over woestijn gebied nog maar te zwijgen. Heb zelf het elastiek in mijn regenbroek ook verwijderd...

Kreeg juist altijd troep zonder elastieken. Droeg ze wel over m'n kisten.

Lex

Citaat van: Admiral Halsey op 27/11/2014 | 17:48 uur
Waarom heeft het BT-overhemd van de Koninklijke Marine geen uitvoering met korte mouwen?
Heeft te maken met veiligheid. In geval van brand is heeft men niets aan korte mouwen. Vandaar dat standaard gekozen is voor lange mouwen, die men kan oprollen, indien noodzakelijk/gewenst. En zeker aan boord.

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 27/11/2014 | 22:30 uur
Wat is het probleem bij het gebruik van overhemden met korte mouwen bij de Koninklijke Marine en de Koninklijke Landmacht?

Is een stukje bescherming. Op bureau/ kantoor maakt het niet zoveel uit, maar daar is airco en anders je DT met overhemd korte mouw.

Admiral Halsey

Citaat van: A.J. op 27/11/2014 | 22:23 uur
Die camo-overhemden met korte mouw zijn maar beperkt verstrekt en zitten niet meer in het pakket.

Wat is het probleem bij het gebruik van overhemden met korte mouwen bij de Koninklijke Marine en de Koninklijke Landmacht?

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 27/11/2014 | 17:48 uur
Bij de Koninklijke Landmacht draagt men ook camo-overhemden met korte mouwen. Waarom heeft het BT-overhemd van de Koninklijke Marine geen uitvoering met korte mouwen? Is wel zo handig als het warm weer is of voor missies in warme landen.

Die camo-overhemden met korte mouw zijn maar beperkt verstrekt en zitten niet meer in het pakket.

Admiral Halsey

Bij de Koninklijke Landmacht draagt men ook camo-overhemden met korte mouwen. Waarom heeft het BT-overhemd van de Koninklijke Marine geen uitvoering met korte mouwen? Is wel zo handig als het warm weer is of voor missies in warme landen.

A.J.

Citaat van: ZitStuk op 25/11/2014 | 18:08 uur
Dat hoop ik toch niet. Word een verzamelpaats voor allerlei vuil dat toch de weg je broek in vind. En weet niet of onze maritieme collega's er blij mee zijn als ze het strand op stappen met een plons water in hun broek. Om over woestijn gebied nog maar te zwijgen. Heb zelf het elastiek in mijn regenbroek ook verwijderd...

Dit, gewoon houden zoals het nu is, is niks mis mee.