Turkey's Choice of Chinese Missile System

Gestart door Harald, 30/09/2013 | 13:36 uur

Huzaar1

Gezien de hoek, de positie van het schiereiland, het niet aanwezig zijn voor potentiële Turkse doelen van Syrisch geschut, daarin meegenomen het maximale aan reactietijd voor verificatie en zo strategisch mogelijke nabijheid van Syrië is Adana echt rete dichtbij Syrië. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Nederland gezien de locaties aan de grens en de daarbij in het middenland en kust liggende grote steden de meest verantwoordelijke geografische positie daar in Turkije heeft ingenomen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jellington

Citaat van: jurrien visser op 29/10/2013 | 21:52 uur
Maar natuurlijk en onze "West-OPV" zal met 20kts opstomen richting Florida.

:sick:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 29/10/2013 | 21:41 uur
Je vergeet dat de trouwe bondgenoot Great Britain de VS heus wel zal helpen kijk maar naar Irak en Afganistan.

Maar natuurlijk en onze "West-OPV" zal met 20kts opstomen richting Florida.

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 29/10/2013 | 17:27 uur
In het theoretische geval dat Mexico de VS aanvalt dan zou het mij niets verbazen als de resterende NAVO leden (misschien m.u.v. Canada) net allemaal met zomer of kerst reces zijn.

Je vergeet dat de trouwe bondgenoot Great Britain de VS heus wel zal helpen kijk maar naar Irak en Afganistan.

Zeewier

Citaat van: Jooop op 29/10/2013 | 18:30 uur
Afgezien van NATO, hoe staat het nu met de euro leger, nog steeds geen tastbare stappen? Ik denk inderdaad ook wel dat NATO eigenlijk een losse flodder aan het worden is.
De NAVO is geen losse flodder, tussen de landen van het eerste uur is het nog altijd dikke mik. Een NSA-relletje met Duitsland zal de relatie op de lange termijn niet schaden. De NAVO heeft wel budgettaire zorgen en om bijna de zelfde redenen als de Nederlands krijgsmacht; slecht in het opmaken van de rekening met als argument dat de missies continu doorgaan. Gevolg is dat de NAVO krap bij kas zit en voelt zich te chic/schuldig om om meer te vragen. NAVO-oefeningen zijn geen gratis tijdverdrijf. En zeer nuttig; ze leveren een absolute meerwaarde t.o.v in eigen land oefenen. Daar moet Nederland, land dat samenwerking propageert, wel wat voor over hebben!

Het Euroleger is zover ik het kan volgen niets meer dan een schot uit de heup van GroenLinks. Het klinkt mooi, de achterban klinkt het als muziek in de oren omdat het toch iets inhoudelijks over defensie kan zeggen. Maar je voelt aan je water dat het nog meer defensie is op kosten van de grotere landen die wel de verantwoordelijkheid voelen. Ze moeten beseffen dat we de schraalhanzen uit Slovenië of Kroatië niet zijn, wij zijn het Nederland met zijn grootste overslaghaven van het Westelijk halfrond en zijn (iets te gretige) bancaire sector.

Jooop

Afgezien van NATO, hoe staat het nu met de euro leger, nog steeds geen tastbare stappen? Ik denk inderdaad ook wel dat NATO eigenlijk een losse flodder aan het worden is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Jooop op 29/10/2013 | 17:23 uur
Mmmh jah dat is weer een ander discussie, sinds het wegvallen van de Soviets is de taakomschrijving van de NATO inderdaad verandert. Maar het is nog altijd dat NATO verdrag betekent dat NATO landen elkaar (zou moeten) helpen afgezien van wat we denken. Een aanval op een NATO land is in theorie nog steeds aanval op geheel NATO. Maar ook dat is puur theoretisch.  8)

In het theoretische geval dat Mexico de VS aanvalt dan zou het mij niets verbazen als de resterende NAVO leden (misschien m.u.v. Canada) net allemaal met zomer of kerst reces zijn.

Jooop

Citaat van: Mourning op 29/10/2013 | 17:16 uur
Je zegt het zelf al, puur theoretisch.

De Turken kiezen m.i. eigenlijk altijd voor hun eigen belang ten koste van zo'n beetje alles en iedereen. Ik ben benieuwd of als er aan deze kant van het continent iets heel erg mis zou gaan of wij dan uberhaupt op wat voor bijdrage van de Turken zouden kunnen rekenen. Ik denk zomaar van niet of ver beneden hun potentiele mogelijkheden.
Mmmh jah dat is weer een ander discussie, sinds het wegvallen van de Soviets is de taakomschrijving van de NATO inderdaad verandert. Maar het is nog altijd dat NATO verdrag betekent dat NATO landen elkaar (zou moeten) helpen afgezien van wat we denken. Een aanval op een NATO land is in theorie nog steeds aanval op geheel NATO. Maar ook dat is puur theoretisch.  8)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 29/10/2013 | 17:16 uur
Je zegt het zelf al, puur theoretisch.

De Turken kiezen m.i. eigenlijk altijd voor hun eigen belang ten koste van zo'n beetje alles en iedereen. Ik ben benieuwd of als er aan deze kant van het continent iets heel erg mis zou gaan of wij dan uberhaupt op wat voor bijdrage van de Turken zouden kunnen rekenen. Ik denk zomaar van niet of ver beneden hun potentiele mogelijkheden.

Je komt als echte moslim toch geen ongelovigen te hulp...

Mourning

Je zegt het zelf al, puur theoretisch.

De Turken kiezen m.i. eigenlijk altijd voor hun eigen belang ten koste van zo'n beetje alles en iedereen. Ik ben benieuwd of als er aan deze kant van het continent iets heel erg mis zou gaan of wij dan uberhaupt op wat voor bijdrage van de Turken zouden kunnen rekenen. Ik denk zomaar van niet of ver beneden hun potentiele mogelijkheden.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jooop

#46
Citaat van: Mourning op 29/10/2013 | 15:30 uur
A. ik heb nooit gezegd dat Turkije voor de Patriot moet kiezen.

B. je geeft zelf eigenlijk al aan dat de grens tussen Turkije en Syrie bijzonder lang is, waaruit volgt dat het onmogelijk is om dat hele gebied en het directe achterland af te dekken met SAM batterijen die in staat zijn om ballistische wapens neer te halen dus logisch dat men kiest om de meest strategische plaatsen af te dekken. Dat betekend overigens nog steeds dat de Nederlandse Patriots nabij de grens met Syrie staan.


En hoezo onmogelijk, er staan 6 batterijen (a 4 launchers) in Turkije.
24 x 40km = 960km dat men theoretisch kan afdekken als men de launchers opsteld langs de grens (dus het gehele grensgebied)
Wat ik wil aangeven is dat NATO niet de Turken beschermd maar zoals jij dat al aangeeft de strategische belangrijke doelen. NATO beschermd haar eigen installaties (airbase(s) ).

En ik kan mij prima voorstellen dat de Turken zich daar niet dankbaar voor hoeven te voelen en voor hun eigen belang kiezen, en in tegenstelling tot jouw dit zien als "parasieten".

Mourning

Citaat van: Jooop op 29/10/2013 | 14:41 uur


Ja tuurlijk, Adana ligt zeker aan de grens. En wat was ook alweer het bereik van PacIII, 40km?  :crazy:


Wel vreemd dat de Nederlandse, Amerikaanse en Duitse patriot eenheden rondom Incirlik airbase staan opgesteld terwijl Turkije een lange grens van 900km heeft met Syrie. NATO weet blijkbaar precies hoe ze de Turken moeten beschermen en hebben al gecalculeerd waar de scut's zullen landen.

Jammer dat de Turken niet zo onnozel zijn om daarin te geloven en als dank voor de Patriot systeem te kiezen.

A. ik heb nooit gezegd dat Turkije voor de Patriot moet kiezen.

B. je geeft zelf eigenlijk al aan dat de grens tussen Turkije en Syrie bijzonder lang is, waaruit volgt dat het onmogelijk is om dat hele gebied en het directe achterland af te dekken met SAM batterijen die in staat zijn om ballistische wapens neer te halen dus logisch dat men kiest om de meest strategische plaatsen af te dekken. Dat betekend overigens nog steeds dat de Nederlandse Patriots nabij de grens met Syrie staan.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Zeewier

Als men miljarden spendeert is veel vriendschap te koop. Het is Turkije puur te doen om de broncodes en technologietransfer van de Chinese FD-2000 raket. Turkije is ook in samenwerking met Rusland een eigen versie op de S-300 aan het bouwen. En ze koopt testtoestellen van de F-35. Kijk niet gek op als Turkije op een moment uit al deze projecten stapt en het denkt zelf te kunnen.

Jooop



Ja tuurlijk, Adana ligt zeker aan de grens. En wat was ook alweer het bereik van PacIII, 40km?  :crazy:


Wel vreemd dat de Nederlandse, Amerikaanse en Duitse patriot eenheden rondom Incirlik airbase staan opgesteld terwijl Turkije een lange grens van 900km heeft met Syrie. NATO weet blijkbaar precies hoe ze de Turken moeten beschermen en hebben al gecalculeerd waar de scut's zullen landen.

Jammer dat de Turken niet zo onnozel zijn om daarin te geloven en als dank voor de Patriot systeem te kiezen.

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 29/10/2013 | 14:26 uur
Niet te vergeten dat de Turken willen produceren in eigen land. En het is niet duidelijk of de Amerikanen of Europeanen bereid waren die concessie te doen.
En daarbij technologische overdracht wensen...en de Turken daarbij mogelijk wat minder onder de indruk zijn van woorden dan daden...