Antonov-70 mag in serie worden gebouwd

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 30/01/2015 | 12:08 uur

Ace1

Citaat van: DvdW op 09/04/2015 | 20:44 uur
als je ze had vergeleken had je geziendat de twee behoorlijk verschillen en dat je sigsuggestie geen hout snijdt. Next...

Ik weet ook wel dat de Antonov-70 qa grote vergelijkbaar is met de A400M maar hoe lang zijn er nu al meebezig?

The maiden flight of the first prototype took place on 16 December 1994 in Kiev, Ukraine

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-70

2001 Antonov An-70 Crash

http://en.wikipedia.org/wiki/2001_Antonov_An-70_Crash

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:40 uur
positief nieuws

:angel: Alleen als de KLu er in het kader van het luchttransport tekort er 2 of 3 afneemt (mede te financieren door OW)

DvdW

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:18 uur
Dat heb ik allang gedaan, het probleem bij Antanov is zoals  Neo-Baathist gezegd heeft wie wil er een toestel kopen van een land wat in een burgeroorlog is en de leverantie van onderdelen is niet altijd op tijd of er zitten constructiefouten in het ontwerp of onderdelen.
als je ze had vergeleken had je geziendat de twee behoorlijk verschillen en dat je sigsuggestie geen hout snijdt. Next...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:27 uur
Minder Canada en Australie willen C17's erbij kopen en Nieuw Zeeland heeft ook belangstelling en ik dacht dat er ook een land uit het midden oosten is wat ook belangstelling heeft voor extra C17's/

Boeing's last Long Beach-made C-17 to be sold in 2017
http://www.presstelegram.com/business/20150128/boeings-last-long-beach-made-c-17-to-be-sold-in-2017

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/04/2015 | 20:23 uur
Nee er staan nog een paar op de plank, stuk of 5

Minder Canada en Australie willen C17's erbij kopen en Nieuw Zeeland heeft ook belangstelling en ik dacht dat er ook een land uit het midden oosten is wat ook belangstelling heeft voor extra C17's/

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#43
Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:21 uur
Ik vrees dat die inmiddels al verkocht zijn of dat er meerdere landen belangstelling hebben zodat de prijs omhoog gaat.

Nee er staan nog een paar op de plank, stuk of 5


Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/04/2015 | 20:20 uur
Snel de laatste C17's bestellen!

Ik vrees dat die inmiddels al verkocht zijn of dat er meerdere landen belangstelling hebben zodat de prijs omhoog gaat.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:18 uur
Dat heb ik allang gedaan, het probleem bij Antanov is zoals  Neo-Baathist gezegd heeft wie wil er een toestel kopen van een land wat in een burgeroorlog is en de leverantie van onderdelen is niet altijd op tijd of er zitten constructiefouten.

Snel de laatste C17's bestellen!

Ace1

Citaat van: DvdW op 09/04/2015 | 20:04 uur
Vergelijk voor de grap de twee toestellen eens met elkaar. Bijvoorbeeld op het gebied van bereik of laadvermogen....

Dat heb ik allang gedaan, het probleem bij Antanov is zoals  Neo-Baathist gezegd heeft wie wil er een toestel kopen van een land wat in een burgeroorlog is en de leverantie van onderdelen is niet altijd op tijd of er zitten constructiefouten in het ontwerp of onderdelen.

DvdW

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:00 uur
Je begrijpt mij verkeerd wat ik bedoel is dat  Embraer  een goede reputatie heeft opgebouwd als vliegtuigbouwer en onderdelen leverancier. Als je een modern militaire vrachttoesel  wil qa grote vergelijkbaar met een C130 dan is de Embraer KC-390 zeker een optie.


Vergelijk voor de grap de twee toestellen eens met elkaar. Bijvoorbeeld op het gebied van bereik of laadvermogen....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: DvdW op 09/04/2015 | 16:48 uur
Uuuuuuuhhh... nee... Iets met een appel en een peer.

Je begrijpt mij verkeerd wat ik bedoel is dat  Embraer  een goede reputatie heeft opgebouwd als vliegtuigbouwer en onderdelen leverancier. Als je een modern militaire vrachttoesel  wil qa grote vergelijkbaar met een C130 dan is de Embraer KC-390 zeker een optie.


DvdW

#37
Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 16:34 uur
Je hebt een punt daarom is een Embraer KC-390 een alternatief daarvoor.

http://www.defensieforum.nl/Forum/embraer_kc390-t19352.30.html
Uuuuuuuhhh... nee... Iets met een appel en een peer.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: Neo-Baathist op 09/04/2015 | 13:24 uur
Zelfs commerciële partijen in Rusland verkiezen voor buitenlandse leveranciers dan die uit eigen land. Dus Antanovs En wie wil een Antanov kopen van een land dat in een burgeroorlog verzeild is?

Je hebt een punt daarom is een Embraer KC-390 een alternatief daarvoor.

http://www.defensieforum.nl/Forum/embraer_kc390-t19352.30.html

Neo-Baathist

Citaat van: Thomasen op 01/02/2015 | 11:41 uur
Ja, het betekend wel wat. Waar de Chinezen een militair budget hebben vergelijkbaar met de EU, kunnen ze er meer voor kopen.
Ik vraag me echter af of het verschil echt zo groot is. Het lijkt mij mogelijk dat een aantal zaken die wel in westerse kisten terug te vinden zijn, daar niet in terug te vinden zijn. En die uitrusting/certificering kan het toestel aanzienlijk duurder maken.
Tegelijkertijd is een dergelijk verschil een gemixte zegen. Een reden dat het toestel lager geprijsd is zullen de arbeidskosten zijn, die daar aanzienlijk lager liggen, maar daardoor brengen diezelfde arbeiders ook minder belasting op dan wanneer ze een 'westers salaris' zouden hebben. Het betekend dat we op de export markt een stevig gepositioneerde concurrent hebben, maar wees eerlijk, die is er eigenlijk altijd geweest.
Kijk eens naar het prijs verschil tussen een AN124 en een C5 of C17. De eerste lijkt goedkoper, en is daardoor ook redelijk populair bij ongebonden landen en commerciële partijen, maar weet toch niet heel de markt te veroveren.
Dat heeft ook te maken over betrouwbaarheid van Russische en Oekrainse leveranciers. Algerije kocht MIG 29`s van Rusland. Na onderzoek blijkt dat er serieuze constructiefouten zaten in airframe. Daarnaast zijn groot aantal legers en commerciële partijen geconfronteerd met onderdelen die te laat of niet geleverd werden. Dan zit je dan met geavanceerde gevechtsvliegtuigen die niks meer waard zijn dan een hoop metaal.

Zelfs commerciële partijen in Rusland verkiezen voor buitenlandse leveranciers dan die uit eigen land. Dus Antanovs en andere fabrikanten zullen nooit een doorbraak maken op exportmarkt. En wie wil een Antanov kopen van een land dat in een burgeroorlog verzeild is?
Externe bemoeizucht staat gelijk aan agressie.
Geopolitiek deskundige.