Antonov-70 mag in serie worden gebouwd

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 30/01/2015 | 12:08 uur

Ace1

Citaat van: DvdW op 09/04/2015 | 20:44 uur
als je ze had vergeleken had je geziendat de twee behoorlijk verschillen en dat je sigsuggestie geen hout snijdt. Next...

Ik weet ook wel dat de Antonov-70 qa grote vergelijkbaar is met de A400M maar hoe lang zijn er nu al meebezig?

The maiden flight of the first prototype took place on 16 December 1994 in Kiev, Ukraine

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-70

2001 Antonov An-70 Crash

http://en.wikipedia.org/wiki/2001_Antonov_An-70_Crash

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:40 uur
positief nieuws

:angel: Alleen als de KLu er in het kader van het luchttransport tekort er 2 of 3 afneemt (mede te financieren door OW)

DvdW

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:18 uur
Dat heb ik allang gedaan, het probleem bij Antanov is zoals  Neo-Baathist gezegd heeft wie wil er een toestel kopen van een land wat in een burgeroorlog is en de leverantie van onderdelen is niet altijd op tijd of er zitten constructiefouten in het ontwerp of onderdelen.
als je ze had vergeleken had je geziendat de twee behoorlijk verschillen en dat je sigsuggestie geen hout snijdt. Next...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:27 uur
Minder Canada en Australie willen C17's erbij kopen en Nieuw Zeeland heeft ook belangstelling en ik dacht dat er ook een land uit het midden oosten is wat ook belangstelling heeft voor extra C17's/

Boeing's last Long Beach-made C-17 to be sold in 2017
http://www.presstelegram.com/business/20150128/boeings-last-long-beach-made-c-17-to-be-sold-in-2017

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/04/2015 | 20:23 uur
Nee er staan nog een paar op de plank, stuk of 5

Minder Canada en Australie willen C17's erbij kopen en Nieuw Zeeland heeft ook belangstelling en ik dacht dat er ook een land uit het midden oosten is wat ook belangstelling heeft voor extra C17's/

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#43
Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:21 uur
Ik vrees dat die inmiddels al verkocht zijn of dat er meerdere landen belangstelling hebben zodat de prijs omhoog gaat.

Nee er staan nog een paar op de plank, stuk of 5


Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/04/2015 | 20:20 uur
Snel de laatste C17's bestellen!

Ik vrees dat die inmiddels al verkocht zijn of dat er meerdere landen belangstelling hebben zodat de prijs omhoog gaat.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:18 uur
Dat heb ik allang gedaan, het probleem bij Antanov is zoals  Neo-Baathist gezegd heeft wie wil er een toestel kopen van een land wat in een burgeroorlog is en de leverantie van onderdelen is niet altijd op tijd of er zitten constructiefouten.

Snel de laatste C17's bestellen!

Ace1

Citaat van: DvdW op 09/04/2015 | 20:04 uur
Vergelijk voor de grap de twee toestellen eens met elkaar. Bijvoorbeeld op het gebied van bereik of laadvermogen....

Dat heb ik allang gedaan, het probleem bij Antanov is zoals  Neo-Baathist gezegd heeft wie wil er een toestel kopen van een land wat in een burgeroorlog is en de leverantie van onderdelen is niet altijd op tijd of er zitten constructiefouten in het ontwerp of onderdelen.

DvdW

Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 20:00 uur
Je begrijpt mij verkeerd wat ik bedoel is dat  Embraer  een goede reputatie heeft opgebouwd als vliegtuigbouwer en onderdelen leverancier. Als je een modern militaire vrachttoesel  wil qa grote vergelijkbaar met een C130 dan is de Embraer KC-390 zeker een optie.


Vergelijk voor de grap de twee toestellen eens met elkaar. Bijvoorbeeld op het gebied van bereik of laadvermogen....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: DvdW op 09/04/2015 | 16:48 uur
Uuuuuuuhhh... nee... Iets met een appel en een peer.

Je begrijpt mij verkeerd wat ik bedoel is dat  Embraer  een goede reputatie heeft opgebouwd als vliegtuigbouwer en onderdelen leverancier. Als je een modern militaire vrachttoesel  wil qa grote vergelijkbaar met een C130 dan is de Embraer KC-390 zeker een optie.


DvdW

#37
Citaat van: Ace1 op 09/04/2015 | 16:34 uur
Je hebt een punt daarom is een Embraer KC-390 een alternatief daarvoor.

http://www.defensieforum.nl/Forum/embraer_kc390-t19352.30.html
Uuuuuuuhhh... nee... Iets met een appel en een peer.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: Neo-Baathist op 09/04/2015 | 13:24 uur
Zelfs commerciële partijen in Rusland verkiezen voor buitenlandse leveranciers dan die uit eigen land. Dus Antanovs En wie wil een Antanov kopen van een land dat in een burgeroorlog verzeild is?

Je hebt een punt daarom is een Embraer KC-390 een alternatief daarvoor.

http://www.defensieforum.nl/Forum/embraer_kc390-t19352.30.html

Neo-Baathist

Citaat van: Thomasen op 01/02/2015 | 11:41 uur
Ja, het betekend wel wat. Waar de Chinezen een militair budget hebben vergelijkbaar met de EU, kunnen ze er meer voor kopen.
Ik vraag me echter af of het verschil echt zo groot is. Het lijkt mij mogelijk dat een aantal zaken die wel in westerse kisten terug te vinden zijn, daar niet in terug te vinden zijn. En die uitrusting/certificering kan het toestel aanzienlijk duurder maken.
Tegelijkertijd is een dergelijk verschil een gemixte zegen. Een reden dat het toestel lager geprijsd is zullen de arbeidskosten zijn, die daar aanzienlijk lager liggen, maar daardoor brengen diezelfde arbeiders ook minder belasting op dan wanneer ze een 'westers salaris' zouden hebben. Het betekend dat we op de export markt een stevig gepositioneerde concurrent hebben, maar wees eerlijk, die is er eigenlijk altijd geweest.
Kijk eens naar het prijs verschil tussen een AN124 en een C5 of C17. De eerste lijkt goedkoper, en is daardoor ook redelijk populair bij ongebonden landen en commerciële partijen, maar weet toch niet heel de markt te veroveren.
Dat heeft ook te maken over betrouwbaarheid van Russische en Oekrainse leveranciers. Algerije kocht MIG 29`s van Rusland. Na onderzoek blijkt dat er serieuze constructiefouten zaten in airframe. Daarnaast zijn groot aantal legers en commerciële partijen geconfronteerd met onderdelen die te laat of niet geleverd werden. Dan zit je dan met geavanceerde gevechtsvliegtuigen die niks meer waard zijn dan een hoop metaal.

Zelfs commerciële partijen in Rusland verkiezen voor buitenlandse leveranciers dan die uit eigen land. Dus Antanovs en andere fabrikanten zullen nooit een doorbraak maken op exportmarkt. En wie wil een Antanov kopen van een land dat in een burgeroorlog verzeild is?
Externe bemoeizucht staat gelijk aan agressie.
Geopolitiek deskundige.

Ace1

SOURCES: "UKRAINE TO FIELD ITS FIRST AN-70 THIS YEAR"

The Ukrainian Air Force is expected to introduce its first Antonov AN-70 tactical airlifter into service this year. After several flight tests and the green light from the Ukrainian government, sources now say one of the two AN-70s built by the aircraft company based in Kiev will soon report for duty.

Since the Ukrainian government is short on cash fighting the war against Russia-backed separatist in the east of the country, it is believed that the Antonov aircraft company provides a AN-70 under similar terms as a AN-32P last year, hoping for more orders in the future.

Meanwhile Moscow has stepped away from the AN-70 project. The Russian Air Force hoped to replace its remaining 50 or so aging Antonov AN-12 by the new aircraft, but the ongoing Ukrainian-Russian conflict in Eastern Ukraine has shut the door for Moscow. The Russian Defence Ministry now says it will have to rely on the new IL-76MD-90A instead, a bigger four engine jet aircraft.

Antonov has high hopes for other export customers, since its AN-70 could be a cheaper and good alternative for the Airbus A400M and Lockheed Martin C-130J Hercules. There are no Russian alternatives to the type.

http://airheadsfly.com/2015/03/02/sources-ukraine-to-field-its-first-an-70-this-year/

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 01/02/2015 | 23:28 uur
Jazeker Jurrien Visser beweert dat er van de plank gekocht kan worden maar dat bestrijd ik juist omdat er alleen 2 Prototypes zijn en niet dat de Antonov-70 van de lopende band loopt zoals jij beweert. Ik denk dat jij mij juist verkeerd begrijpt?

Zodra serieproductie begin koop je m.i. van de plank.

Ace1

Citaat van: Thomasen op 01/02/2015 | 23:00 uur
Had je de topic titel al gezien? Prototype fase lijkt over.

Jazeker Jurrien Visser beweert dat er van de plank gekocht kan worden maar dat bestrijd ik juist omdat er alleen 2 Prototypes zijn en niet dat de Antonov-70 van de lopende band loopt zoals jij beweert. Ik denk dat jij mij juist verkeerd begrijpt?


Ace1


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: andré herc op 01/02/2015 | 20:20 uur
Ik dacht dat de minister in de toekomst alleen nog materieel van de plank gaat kopen dus dan geef ik Antonov-70 weinig kans voor Nederland!

Geen enkele kans (maar deze is wel van de plank)

andré herc

Ik dacht dat de minister in de toekomst alleen nog materieel van de plank gaat kopen dus dan geef ik Antonov-70 weinig kans voor Nederland!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

dudge

Citaat van: Elzenga op 01/02/2015 | 14:09 uur
Het wordt interessant om te zien of Antonov dit toestel alsnog aan de Russen gaat verkopen en leveren. Ook voor dit bedrijf is de oorlog in het land een splijtzwam...

En of de Russen het nog willen kopen. Maar feit dat er binnen Oekraïne over gediscussieerd moet worden is veelzeggend. En ook een beetje schraal afstekend tegen de oppositie om twee grijze drijvende cafés aan de Russen te verkopen.

DvdW

#26
Citaat van: Ace1 op 01/02/2015 | 13:30 uur
Daar zorg je zelf voor vriend door met uitlatingen van GGZ te beginnen dat is weinig respectvol naar mij toe.
de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet
Ik ben je vriend niet en daar gaat het ook helemaal niet over... Dat je zo blind bent dat je niet eens meer ziet waar ik het in het begin aan refereerde is al een teken aan de wand...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/02/2015 | 14:14 uur
Ik waag het op dit moment te betwijfelen, het is niet voor niets dat de producent naar het westen lonkt met een "vewesterde" AN-70 (ook mogelijk voor andere types zoals de AN-124)

Ik betwijfel of de variant met westerse apparatuur echt gericht is op de westerse markt, verwacht meer op de westers georiënteerde markt. Het zou dapper van ze zijn, maar marktaandeel in het westen (als in, NAVO landen) zal nooit groot worden. Aan de andere kant, kc390 heeft ook wat succesjes geboekt, maar dat waren meer QPQ orders.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 01/02/2015 | 14:09 uur
Het wordt interessant om te zien of Antonov dit toestel alsnog aan de Russen gaat verkopen en leveren. Ook voor dit bedrijf is de oorlog in het land een splijtzwam...

Ik waag het op dit moment te betwijfelen, het is niet voor niets dat de producent naar het westen lonkt met een "vewesterde" AN-70 (ook mogelijk voor andere types zoals de AN-124)

Elzenga

Het wordt interessant om te zien of Antonov dit toestel alsnog aan de Russen gaat verkopen en leveren. Ook voor dit bedrijf is de oorlog in het land een splijtzwam...



Ace1

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:50 uur
Ik signaleer alleen maar een bepaalde tegen tendens op dit forum welke er 3 a 4 jaar geleden Veel minder/niet was

Daar zorg je zelf voor vriend door met uitlatingen van GGZ te beginnen dat is weinig respectvol naar mij toe.
de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet


dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/01/2015 | 22:58 uur
Maar nu het we toch weer in die richting gaan....

Voor de KLu hoeft het voor mij niet, ik ben voor een aantal (2-4) C17's maar het zou best een overweging kunnen zijn voor de Europese pool aan transport capaciteit, zeker als de AN-70 wordt uitgerust met westerse systemen.

De prijs/kwaliteit verhouding lijkt interessant.

Ja, het betekend wel wat. Waar de Chinezen een militair budget hebben vergelijkbaar met de EU, kunnen ze er meer voor kopen.
Ik vraag me echter af of het verschil echt zo groot is. Het lijkt mij mogelijk dat een aantal zaken die wel in westerse kisten terug te vinden zijn, daar niet in terug te vinden zijn. En die uitrusting/certificering kan het toestel aanzienlijk duurder maken.
Tegelijkertijd is een dergelijk verschil een gemixte zegen. Een reden dat het toestel lager geprijsd is zullen de arbeidskosten zijn, die daar aanzienlijk lager liggen, maar daardoor brengen diezelfde arbeiders ook minder belasting op dan wanneer ze een 'westers salaris' zouden hebben. Het betekend dat we op de export markt een stevig gepositioneerde concurrent hebben, maar wees eerlijk, die is er eigenlijk altijd geweest.
Kijk eens naar het prijs verschil tussen een AN124 en een C5 of C17. De eerste lijkt goedkoper, en is daardoor ook redelijk populair bij ongebonden landen en commerciële partijen, maar weet toch niet heel de markt te veroveren.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 30/01/2015 | 23:07 uur
Eerst maar eens bedenken waar we heen willen en dan kijken hoe we het gaan/moeten doen.

Dat is zondermeer waar... maar zoals het er nu in de EU naar uit ziet worden we door alle continenten, m.u.v. Afrika, op alle fronten in de komende decennia ingehaald.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/01/2015 | 23:01 uur
Tja, er zijn immers op vele fronten investeringen nodig om de veranderingen in de wereld, als Nederland, Europa en NAVO te kunnen bijbenen.

Eerst maar eens bedenken waar we heen willen en dan kijken hoe we het gaan/moeten doen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:50 uur
Ik signaleer alleen maar een bepaalde tegen tendens op dit forum welke er 3 a 4 jaar geleden Veel minder/niet was

Tja, er zijn immers op vele fronten investeringen nodig om de veranderingen in de wereld, als Nederland, Europa en NAVO te kunnen bijbenen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#15
Maar nu het we toch weer in die richting gaan....

Voor de KLu hoeft het voor mij niet, ik ben voor een aantal (2-4) C17's maar het zou best een overweging kunnen zijn voor de Europese pool aan transport capaciteit, zeker als de AN-70 wordt uitgerust met westerse systemen.

De prijs/kwaliteit verhouding lijkt interessant.

Elzenga

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:50 uur
Ik signaleer alleen maar een bepaalde tegen tendens op dit forum welke er 3 a 4 jaar geleden Veel minder/niet was
Wie in het verleden blijft hangen, ziet de toekomst aan zich voorbij gaan... :angel:

DvdW

Citaat van: Lex op 30/01/2015 | 21:43 uur
Gaarne de regels qua omgangsvormen in acht houden.
Ik signaleer alleen maar een bepaalde tegen tendens op dit forum welke er 3 a 4 jaar geleden Veel minder/niet was
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Gaarne de regels qua omgangsvormen in acht houden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:03 uur
En daaaaaar gaan we weer...

Heeft iemand iets geroepen over een (serie) AN-70's voor de KLu???

Dus over GGZ gesproken  :devil:

DvdW

Citaat van: Ace1 op 30/01/2015 | 21:05 uur
Je kan als je het niet bevalt je account van Defensieforum opzeggen dan heb je een probleem minder.
Je kunt ook bij de dichtstbijzijnde GGZ melden... Hebben ze vast wel iets tegen luchtfietserij en waanbeelden.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:03 uur
En daaaaaar gaan we weer...

Je kan als je het niet bevalt je account van Defensieforum opzeggen dan heb je een probleem minder.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/01/2015 | 15:18 uur
Volgens Wikipedia:

Unit cost US$ 50–55 million,  60–70 million (export)


Of  +/- 3 AN-70 vs 1 A400M


Opzich niet duur en deze kan ook nog eens 10 ton aan vracht meer vervoeren dan een A400M

http://www.antonov.com/aircraft/transport-aircraft/an-70/an-70-performance

http://militaryaircraft-airbusds.com/Aircraft/A400M/A400MAbout.aspx


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Volgens Wikipedia:

Unit cost US$ 50–55 million,  60–70 million (export)


Of  +/- 3 AN-70 vs 1 A400M

jurrien visser (JuVi op Twitter)

An-70 aircraft could be equipped with western engines, says Antonov State Enterprise

23.01.2015

Antonov State Enterprise (Kyiv), the designer of the An-70 military transport short takeoff and landing aircraft which recently entered service with the Ukrainian Armed Forces, has said that the aircraft could be equipped with turbojet engines made in the West.

President and Chief Designer of Antonov State Enterprise Dmytro Kiva at a press conference in Kyiv on Thursday welcomed the decision of the Ukrainian Defense Ministry to take the An-70 into the service of the Ukrainian Armed Forces.

"The usage of An-70 opens opportunities for starting large-scale mass production of the aircraft," he said.

Kiva said that due to Russian aggression against Ukraine Antonov State Enterprise began work on replacing imported elements in all its programs. He confirmed that the An-70 aircraft project could be realized in cooperation with foreign partners.

"Yes, we're holding negotiations. This will be the modernized option... We're mulling the option of turbojet engines made in the West," he said.

Kiva said that the An-70 is superior to existing similar aircraft in several areas, including the European А400М aircraft.

"The An-70 documents are located in Ukraine," he said, adding that this opens up opportunities for modernization and the development of the program.

The chief designer said that the placement of the state order for the aircraft is open today.

"The Defense Ministry makes the decisions," he said.

Kiva said that customers have fully paid for research design, and that the production of two aircraft was financed by 5%.

http://en.interfax.com.ua/news/economic/246386.html

Harald



wel een mooi kist, met die dubbele propellers




jurrien visser (JuVi op Twitter)


DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Antonov-70 mag in serie worden gebouwd

30 januari 2015    

KIEV – Het Oekraïense ministerie van defensie heeft Antonov toestemming gegeven het viermotorige AN-70 STOL transportvliegtuig in productie te nemen. Daardoor kan de fabrikant   beginnen aan de bouw van drie door Oekraïne bestelde toestellen. Dat land nam tevens opties op nog eens twee An-70's.

Ook de luchtmacht van de Russische Federatie heeft oren naar het toestel en wil er mogelijk zestig bestellen.

De An-70 is de  tegenhanger van de Airbus A400M. De Russische variant telt een drie- tot vijfkoppige bemanning en kan twintig tot 47 ton vracht vervoeren over een afstand van maximaal 3.000 tot 6.600 km bij een snelheid van 700-750 km/h.

De eerste An-70 vloog al in 1994. Na een ongeluk met het eerste prototype lagen de ontwikkelingen tot 2012 stil waarna het toestel een digitale cockpit kreeg en Ivchenko-Progress D27 propfan motoren.

http://www.pilootenvliegtuig.nl/2015/01/30/antonov-70-mag-serie-worden-gebouwd/