Antonov-70 mag in serie worden gebouwd

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 30/01/2015 | 12:08 uur

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/01/2015 | 22:58 uur
Maar nu het we toch weer in die richting gaan....

Voor de KLu hoeft het voor mij niet, ik ben voor een aantal (2-4) C17's maar het zou best een overweging kunnen zijn voor de Europese pool aan transport capaciteit, zeker als de AN-70 wordt uitgerust met westerse systemen.

De prijs/kwaliteit verhouding lijkt interessant.

Ja, het betekend wel wat. Waar de Chinezen een militair budget hebben vergelijkbaar met de EU, kunnen ze er meer voor kopen.
Ik vraag me echter af of het verschil echt zo groot is. Het lijkt mij mogelijk dat een aantal zaken die wel in westerse kisten terug te vinden zijn, daar niet in terug te vinden zijn. En die uitrusting/certificering kan het toestel aanzienlijk duurder maken.
Tegelijkertijd is een dergelijk verschil een gemixte zegen. Een reden dat het toestel lager geprijsd is zullen de arbeidskosten zijn, die daar aanzienlijk lager liggen, maar daardoor brengen diezelfde arbeiders ook minder belasting op dan wanneer ze een 'westers salaris' zouden hebben. Het betekend dat we op de export markt een stevig gepositioneerde concurrent hebben, maar wees eerlijk, die is er eigenlijk altijd geweest.
Kijk eens naar het prijs verschil tussen een AN124 en een C5 of C17. De eerste lijkt goedkoper, en is daardoor ook redelijk populair bij ongebonden landen en commerciële partijen, maar weet toch niet heel de markt te veroveren.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 30/01/2015 | 23:07 uur
Eerst maar eens bedenken waar we heen willen en dan kijken hoe we het gaan/moeten doen.

Dat is zondermeer waar... maar zoals het er nu in de EU naar uit ziet worden we door alle continenten, m.u.v. Afrika, op alle fronten in de komende decennia ingehaald.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/01/2015 | 23:01 uur
Tja, er zijn immers op vele fronten investeringen nodig om de veranderingen in de wereld, als Nederland, Europa en NAVO te kunnen bijbenen.

Eerst maar eens bedenken waar we heen willen en dan kijken hoe we het gaan/moeten doen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:50 uur
Ik signaleer alleen maar een bepaalde tegen tendens op dit forum welke er 3 a 4 jaar geleden Veel minder/niet was

Tja, er zijn immers op vele fronten investeringen nodig om de veranderingen in de wereld, als Nederland, Europa en NAVO te kunnen bijbenen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#15
Maar nu het we toch weer in die richting gaan....

Voor de KLu hoeft het voor mij niet, ik ben voor een aantal (2-4) C17's maar het zou best een overweging kunnen zijn voor de Europese pool aan transport capaciteit, zeker als de AN-70 wordt uitgerust met westerse systemen.

De prijs/kwaliteit verhouding lijkt interessant.

Elzenga

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:50 uur
Ik signaleer alleen maar een bepaalde tegen tendens op dit forum welke er 3 a 4 jaar geleden Veel minder/niet was
Wie in het verleden blijft hangen, ziet de toekomst aan zich voorbij gaan... :angel:

DvdW

Citaat van: Lex op 30/01/2015 | 21:43 uur
Gaarne de regels qua omgangsvormen in acht houden.
Ik signaleer alleen maar een bepaalde tegen tendens op dit forum welke er 3 a 4 jaar geleden Veel minder/niet was
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Gaarne de regels qua omgangsvormen in acht houden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:03 uur
En daaaaaar gaan we weer...

Heeft iemand iets geroepen over een (serie) AN-70's voor de KLu???

Dus over GGZ gesproken  :devil:

DvdW

Citaat van: Ace1 op 30/01/2015 | 21:05 uur
Je kan als je het niet bevalt je account van Defensieforum opzeggen dan heb je een probleem minder.
Je kunt ook bij de dichtstbijzijnde GGZ melden... Hebben ze vast wel iets tegen luchtfietserij en waanbeelden.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: DvdW op 30/01/2015 | 21:03 uur
En daaaaaar gaan we weer...

Je kan als je het niet bevalt je account van Defensieforum opzeggen dan heb je een probleem minder.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/01/2015 | 15:18 uur
Volgens Wikipedia:

Unit cost US$ 50–55 million,  60–70 million (export)


Of  +/- 3 AN-70 vs 1 A400M


Opzich niet duur en deze kan ook nog eens 10 ton aan vracht meer vervoeren dan een A400M

http://www.antonov.com/aircraft/transport-aircraft/an-70/an-70-performance

http://militaryaircraft-airbusds.com/Aircraft/A400M/A400MAbout.aspx


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Volgens Wikipedia:

Unit cost US$ 50–55 million,  60–70 million (export)


Of  +/- 3 AN-70 vs 1 A400M

jurrien visser (JuVi op Twitter)

An-70 aircraft could be equipped with western engines, says Antonov State Enterprise

23.01.2015

Antonov State Enterprise (Kyiv), the designer of the An-70 military transport short takeoff and landing aircraft which recently entered service with the Ukrainian Armed Forces, has said that the aircraft could be equipped with turbojet engines made in the West.

President and Chief Designer of Antonov State Enterprise Dmytro Kiva at a press conference in Kyiv on Thursday welcomed the decision of the Ukrainian Defense Ministry to take the An-70 into the service of the Ukrainian Armed Forces.

"The usage of An-70 opens opportunities for starting large-scale mass production of the aircraft," he said.

Kiva said that due to Russian aggression against Ukraine Antonov State Enterprise began work on replacing imported elements in all its programs. He confirmed that the An-70 aircraft project could be realized in cooperation with foreign partners.

"Yes, we're holding negotiations. This will be the modernized option... We're mulling the option of turbojet engines made in the West," he said.

Kiva said that the An-70 is superior to existing similar aircraft in several areas, including the European А400М aircraft.

"The An-70 documents are located in Ukraine," he said, adding that this opens up opportunities for modernization and the development of the program.

The chief designer said that the placement of the state order for the aircraft is open today.

"The Defense Ministry makes the decisions," he said.

Kiva said that customers have fully paid for research design, and that the production of two aircraft was financed by 5%.

http://en.interfax.com.ua/news/economic/246386.html