German government says no tanks for Lithuania

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 22/02/2015 | 12:42 uur

dudge

Citaat van: Ace1 op 24/02/2015 | 22:43 uur
Geld maakt recht wat krom is :crazy:

Ik geloof niet dat dit hier iets mee te maken heeft.
initeel berivht rammelde m.i. al, en dat is nu bevestigd. en zo niet, KTO Rosomak zal vermoedelijk zonder problemen geleverd worden.

Elzenga

Citaat van: Lex op 24/02/2015 | 22:41 uur
Alsof jij het zo zwaar hebt; je doet het jezelf aan.  :lol:
Maar dat verandert niets aan mijn opmerking.
ik heb het zeker zwaar..maar da's geen onderwerp voor dit topic..laat staan dit forum   ;) :-*


Elzenga

Citaat van: Ace1 op 24/02/2015 | 22:43 uur
Geld maakt recht wat krom is :crazy:
nou het was meer dat dit helemaal niet zo gesteld was..en na wat telefoontjes is het geloof ik weer goed.

Ace1

Citaat van: Elzenga op 24/02/2015 | 21:11 uur
En de Duitsers zijn al omgedraaid en willen de Boxer nu wel leveren..

Geld maakt recht wat krom is :crazy:

Lex

Citaat van: Elzenga op 24/02/2015 | 22:33 uur
Zou een mogelijkheid zijn als ik alle artikelen en berichten die ik dagelijks lees...en dat zijn er honderden..zou opslaan en rubriceren ;)...en dat doe ik dus niet. Geloof dat de ontkenning en ommezwaai in een Duits bericht stond.
Alsof jij het zo zwaar hebt; je doet het jezelf aan.  :lol:
Maar dat verandert niets aan mijn opmerking.

Harald

Citaat van: Elzenga op 24/02/2015 | 22:33 uur
Zou een mogelijkheid zijn als ik alle artikelen en berichten die ik dagelijks lees...en dat zijn er honderden..zou opslaan en rubriceren ;)...en dat doe ik dus niet. Geloof dat de ontkenning en ommezwaai in een Duits bericht stond.
Gewoon onder je eigen bericht

Citaat van: Harald op 24/02/2015 | 15:42 uur
Germany Ready to Assist Lithuania In Tank Deal   (  :crazy: ... Boxers zijn geen tanks !! , maar pantservoertuigen )

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/161321/germany-says-ready-to-sell-armor-to-lithuania.html



Elzenga

Citaat van: Lex op 24/02/2015 | 21:13 uur
Misschien wel zo verstandig om een verwijzing bij dit bericht te plaatsen?
Zou een mogelijkheid zijn als ik alle artikelen en berichten die ik dagelijks lees...en dat zijn er honderden..zou opslaan en rubriceren ;)...en dat doe ik dus niet. Geloof dat de ontkenning en ommezwaai in een Duits bericht stond.

Huzaar1

Citaat van: Lex op 24/02/2015 | 21:13 uur
Misschien wel zo verstandig om een verwijzing bij dit bericht te plaatsen?

Die link staat onder zijn eigen post :)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Elzenga op 24/02/2015 | 21:11 uur
En de Duitsers zijn al omgedraaid en willen de Boxer nu wel leveren..
Misschien wel zo verstandig om een verwijzing bij dit bericht te plaatsen?

Elzenga

En de Duitsers zijn al omgedraaid en willen de Boxer nu wel leveren..

Harald

Germany Ready to Assist Lithuania In Tank Deal   (  :crazy: ... Boxers zijn geen tanks !! , maar pantservoertuigen )

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/161321/germany-says-ready-to-sell-armor-to-lithuania.html


Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 22/02/2015 | 15:13 uur
Van mij mag de KL alles aan de Baltische staten doneren.
Daar wordt het tenminste nog op waarde geschat.
+ 1.  Om te beginnen met opgeslagen PzH-2000's en CV9035NL's.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Elzenga

Citaat van: Harald op 22/02/2015 | 14:58 uur
Ik zal er niet raar van opkijken als defensie NL een helpende hand gaat geven en Boxers gaat leveren ...  :crazy:
Onze Boxers zijn over het algemeen voor ondersteunende taken uitgerust..die van de Duitsers ook voor troepen transport. Denk dat men daar op doelt. Maar we hebben nog 44 CV90s in de opslag staan..... :(

Huzaar1

Van mij mag de KL alles aan de Baltische staten doneren.
Daar wordt het tenminste nog op waarde geschat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 22/02/2015 | 14:58 uur
Ik zal er niet raar van opkijken als defensie NL een helpende hand gaat geven en Boxers gaat leveren ...  :crazy:

Zou (bijna) passen in de KL sterfhuis gedachte...  :sick:

Harald

Ik zal er niet raar van opkijken als defensie NL een helpende hand gaat geven en Boxers gaat leveren ...  :crazy:

Ace1

#7
Citaat van: Thomasen op 22/02/2015 | 13:05 uur
Wazig artikel. Even los van het benoemen van de Boxer als een tank (itt een CV90 lijkt deze er zelfs voor een leek niet op).

Maar de Duitse overheid wil dus geen boxers verkopen in het licht van de eigen behoeftes (max productiecapaciteit ofzo?), en beide regeringspartijen hebben vervolgens kritiek op deze beslissing?

Ondertussen wordt in dit artikel gesproken over de verkoop van Pzh2000's....

http://www.armyrecognition.com/february_2015_global_defense_security_news_uk/lithuania_might_show_interest_for_kmw_s_pzh_2000_155_mm_self-propelled_howitzer.html

Een mooi gelegenheid om de M109-houwitsers te kunnen verkopen aan litouwen.

Verder zie ik kansen om de YPR's te verkopen, natuurlijk dan wel moderniseren






Elzenga

Citaat van: Thomasen op 22/02/2015 | 13:05 uur
Wazig artikel. Even los van het benoemen van de Boxer als een tank (itt een CV90 lijkt deze er zelfs voor een leek niet op).

Maar de Duitse overheid wil dus geen boxers verkopen in het licht van de eigen behoeftes (max productiecapaciteit ofzo?), en beide regeringspartijen hebben vervolgens kritiek op deze beslissing?

Ondertussen wordt in dit artikel gesproken over de verkoop van Pzh2000's....

http://www.armyrecognition.com/february_2015_global_defense_security_news_uk/lithuania_might_show_interest_for_kmw_s_pzh_2000_155_mm_self-propelled_howitzer.html
+1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/02/2015 | 13:13 uur
De destructieve drang naar bezuinigingen op defensie bijt nu de eigen staart, iets wat we in het verleden ook al zagen in Nederland, zo vlak voor WWII...

Het ritselde aan bestellingen die in het licht van dreigende ontwikkelingen nooit zijn ingevuld omdat het land waarin ze besteld werden ook extra behoeftes had en die kregen uiteraard voorrang.

De geschiedenis herhaald zich!
+1

jurrien visser (JuVi op Twitter)

De destructieve drang naar bezuinigingen op defensie bijt nu de eigen staart, iets wat we in het verleden ook al zagen in Nederland, zo vlak voor WWII...

Het ritselde aan bestellingen die in het licht van dreigende ontwikkelingen nooit zijn ingevuld omdat het land waarin ze besteld werden ook extra behoeftes had en die kregen uiteraard voorrang.

De geschiedenis herhaald zich!

dudge

Wazig artikel. Even los van het benoemen van de Boxer als een tank (itt een CV90 lijkt deze er zelfs voor een leek niet op).

Maar de Duitse overheid wil dus geen boxers verkopen in het licht van de eigen behoeftes (max productiecapaciteit ofzo?), en beide regeringspartijen hebben vervolgens kritiek op deze beslissing?

Ondertussen wordt in dit artikel gesproken over de verkoop van Pzh2000's....

http://www.armyrecognition.com/february_2015_global_defense_security_news_uk/lithuania_might_show_interest_for_kmw_s_pzh_2000_155_mm_self-propelled_howitzer.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

In het Duits:

Bundesregierung verweigert Panzerlieferung an  Litauen

"Helfen oder eigene Bedürfnisse decken? In diesem Dilemma steckt Deutschland seit einer Rüstungsanfrage Litauens"

De rest van het art. via de link

http://www.tagesspiegel.de/politik/waffenexport-bundesregierung-verweigert-panzerlieferung-an-litauen/11406458.html

Huzaar1

Worden boxers nu al tanks genoemd? Ze hebben niet eens bewapening, daarnaast levert Nederland de veel slagvaardigere CV90.
Weer goed beleid Europa. hypocriete en inconsequente bende.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

German government says no tanks for Lithuania

22/2/2015

The German government has rejected a request from Lithuania for Boxer tanks, according to a newspaper report. The decision has been criticized by both sides of the German governing coalition.

The German government has said it will not fulfill a request from its NATO ally and European Union partner Lithuania for the delivery of so-called Boxer tanks, a media report said on Sunday, citing the German Defense Ministry.

"A delivery of armored transport vehicles from the German army or the resale of vehicles that are to be procured in the next few years is not in our plans," a ministry spokesman said, according to Die Welt am Sonntag.

The paper reported that the decision was made in view of the German military's own requirements.

Lithuania's request came amid security fears fueled by Russia's alleged role in fighting in Ukraine, where Moscow has been accused by several countries of fomenting a pro-Russian insurgency and supplying weapons, equipment and even troops to support pro-Russian separatists. Moscow has denied any role in fighting and maintains any Russian soldiers in Ukraine are "volunteers."

Disputed decision

The decision by Berlin to reject the request has been criticized by defense commentators on both side of the governing German grand coalition, the paper said.

"We have a great interest in increasing the capability of our NATO partners in the Baltic," Social Democrat defense expert Rainer Arnold was quoted as saying.

Florian Hahn of the CSU, the Bavarian sister party of Chancellor Angela Merkel's Christian Democrats, said the fears of Baltic states were justified in view of the Ukraine crisis.

"In this position we are required to support our NATO and EU partners as much as possible. That is also the case for procurement plans like this one for the Boxer transport tank," he said.

http://www.dw.de/german-government-says-no-tanks-for-lithuania-report/a-18273193