Portugal may buy French Navy's landing platform dock (LPD) Siroco

Gestart door andré herc, 06/03/2015 | 19:28 uur

Elzenga

Citaat van: Zander op 07/03/2015 | 14:23 uur
Ik zie de Rotterdam nog wel langer dan gepland in dienst blijven met de huidige vervanging van de gevechtsplatformen in aan tocht.
ik verwacht ook niet dat hij snel wordt afgestoten...of het defensie bezuinigingsspook moet weer opduiken in Den Haag...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 07/03/2015 | 14:23 uur
Ik zie de Rotterdam nog wel langer dan gepland in dienst blijven met de huidige vervanging van de gevechtsplatformen in aan tocht.

Een LPD zie ik ook wel iets langer mee gaan dan een fregat....het probleem is als je deze vervanging te ver doorschuift dan gaat dit botsen met de vervanging van de LCF's en de Johan de Witt.

Zander

Citaat van: Elzenga op 07/03/2015 | 13:17 uur
ja..inderdaad. Die capaciteit behouden voor de NAVO en EU. Ben benieuwd of er ook al interesse is getoond voor Zr. Ms. Rotterdam...

Ik zie de Rotterdam nog wel langer dan gepland in dienst blijven met de huidige vervanging van de gevechtsplatformen in aan tocht.
People are sheep

Elzenga

Citaat van: Zander op 07/03/2015 | 10:31 uur
Goede zaak. De amfibische capaciteit blijft binnen de NATO en er komt mogelijk een Mistral in de bewapening bij.
ja..inderdaad. Die capaciteit behouden voor de NAVO en EU. Ben benieuwd of er ook al interesse is getoond voor Zr. Ms. Rotterdam...

Ace1

Citaat van: andré herc op 07/03/2015 | 10:48 uur
Voor die twee LPD's  is de laatste LHD Mistral Dixmude aangeschaft!

Klopt je hebt gelijk ik was in de war met de Jeanne d'Arc (R97) ook voor deze zou een Mistral LHD komen.

andré herc

Citaat van: Ace1 op 07/03/2015 | 09:49 uur
Een paar jaar geleden las ik ergens als de Franse Marine de 2 LPD´s van de Foudre klasse verkoopt neemt men daarvoor een Mistral LHD voor terug. Wellicht neemt men een van de Mistrals LHD´s die men verkocht heeft aan Rusland?
Voor die twee LPD's  is de laatste LHD Mistral Dixmude aangeschaft!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Zander

Goede zaak. De amfibische capaciteit blijft binnen de NATO en er komt mogelijk een Mistral in de bewapening bij.
People are sheep

Ace1

Een paar jaar geleden las ik ergens als de Franse Marine de 2 LPD´s van de Foudre klasse verkoopt neemt men daarvoor een Mistral LHD voor terug. Wellicht neemt men een van de Mistrals LHD´s die men verkocht heeft aan Rusland?

andré herc

The Portuguese defence procurement agency (DGRDN) is considering buying the French Navy's landing platform dock (LPD) Siroco , the Portuguese Ministry of National Defence (MND) has told IHS Jane's .
voor meer zie link

http://www.janes.com/article/49654/portugal-may-buy-france-s-siroco-lpd
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.