UK Floats Idea of New Support Vehicle for Marines

Gestart door Sparkplug, 27/08/2015 | 10:50 uur

Ace1

Citaat van: Micheltje op 09/04/2016 | 12:54 uur
Oke, maar geldt dit ook voor de mechanische middelen waaronder motor inhoudt etc

Lees even deze info.  BvS10 BEOWULF is designed and developed in Sweden by BAE Systems Hägglunds. It is based upon battle proven driveline technologies that underpin the BvS10 family of vehicles in service worldwide which means an outstanding pedigree of reliability, durability and high system availability

http://www.baesystems.com/en/product/bvs10-beowulf

Micheltje

Citaat van: Ace1 op 09/04/2016 | 11:50 uur
Dat lijk mij geen probleem want de  BvS10 Beowulf is gebasseerd op de  BvS10 Viking.

Oke, maar geldt dit ook voor de mechanische middelen waaronder motor inhoudt etc

Ace1

Citaat van: Micheltje op 09/04/2016 | 08:11 uur
Hopen op een kinderloze zieke voertuig voor de krijgsmacht een keer

Dat lijk mij geen probleem want de  BvS10 Beowulf is gebasseerd op de  BvS10 Viking.

Micheltje

Citaat van: Sparkplug op 08/04/2016 | 18:58 uur
Met een beetje mazzel hebben de Britten dan alle mogelijke kinderziektes laten verhelpen  ;D

Hopen op een kinderloze zieke voertuig voor de krijgsmacht een keer

Sparkplug

Citaat van: Elzenga op 08/04/2016 | 18:11 uur
En dan kan Nederland daarna overstappen op de opvolger..nuttig en ik denk ook dan nog steeds nodig. De Britten gaan ons voor...
Met een beetje mazzel hebben de Britten dan alle mogelijke kinderziektes laten verhelpen  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Elzenga

Citaat van: StrataNL op 16/09/2015 | 00:21 uur
Blijft een mooi ding. BV206 krijgt net een update dus voordat die vervangen is zijn we wel weer 10 jaar verder.
En dan kan Nederland daarna overstappen op de opvolger..nuttig en ik denk ook dan nog steeds nodig. De Britten gaan ons voor...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrataNL op 16/09/2015 | 00:21 uur
Blijft een mooi ding. BV206 krijgt net een update dus voordat die vervangen is zijn we wel weer 10 jaar verder.

Top.... midden in de (KM) boeggolf  :cute-smile:


Sparkplug

UK seeks Bv 206D replacement

Christopher F Foss, London - IHS Jane's International Defence Review | 05 April 2016


BAE Systems Hagglunds Beowulf ATV was launched on the international market place late in 2015 and is being aimed at the civil and military markets. Source: BAE Systems

The UK Royal Marines are set to replace their fleet of BAE Systems Hagglunds Bv 206D all-terrain vehicles (ATV).

The Bv 206D (D - diesel), which has been in service since 1985, has a current out of service date (OSD) of 2021. The platform provides the Royal Marines with its amphibious all-terrain command and control (C2), combat support (CS), and Combat Service Support (CSS) capabilities.

These are normally deployed to the rear of the fighting echelon, which deploys the armoured BAE Systems Hagglunds BvS 10 ATV (called Viking in UK service).

This fleet will be replaced by the Future ATV, likely contenders for which are the BAE Systems Hagglunds Beowulf and the Singapore Technologies Kinetics ExtremV, both of which are currently at the prototype/pre-production stage.

In their baseline configuration these are both unarmoured, but could potentially be fitted with an applique protection package for use in high threat areas - this would however reduce their payload capacity.

The Bv 206D has a typical payload of around 2,250 kg divided between the front and rear units but the replacement vehicles will have more volume and a greater capacity, enabling them to potentially undertake a wider range of battlefield missions.

The Beowulf has a typical maximum payload of up to around 8,000 kg - front unit 3,000 kg, rear unit 5,000 kg - while the ExtremV has a typical maximum payload of up to 5,000 kg.

These payload figures should be treated with extreme caution as neither of the vehicles are in quantity production, and production vehicles are typically customised to meet the end users specific operational requirements.

In addition, the payload is not only the cargo carried as the fuel, crew and any items of government furnished equipment (GFE) - such as communications packages, vehicle intercom and battle management systems - must be accounted for and can all eat into the available capacity.

Want to read more? For analysis on this article and access to all our insight content, please enquire about our subscription options ihs.com/contact

To read the full article, Client Login

(335 of 552 words)

http://www.janes.com/article/59281/uk-seeks-bv-206d-replacement
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Blijft een mooi ding. BV206 krijgt net een update dus voordat die vervangen is zijn we wel weer 10 jaar verder.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

HM

Jammer dat het weer net zo klein als de BV206 en BvS10 uit zien. Je zit als sardientjes in dat blik. Zeker met uitrusting. De Russiche tegenhanger ziet er wat minder fancy uit, maar daar past wel net even meer in heb ik het idee.
Alleen berusting kan ons verslaan

Sparkplug

#14
Een mogelijke opvolger van de Bv206.

New Swedish hero [DSEi15D1]

Christopher F. Foss | 15 September 2015



BAE Systems Hägglunds (Stand S3-110) is launching the latest in its BvS 10 family of all-terrain tracked vehicles at DSEI 2015 − the BvS 10 Beowulf. It is aimed as a potential replacement of the older Bv 206 unarmoured vehicles, of which the company has sold more than 11,000 to some 40 countries − most of which are still in service.

According to the company, one early potential customer is the UK Royal Marines, which operates a fleet of older Bv 206 all-terrain vehicles for a variety of battlefield roles. About 230 new vehicles are required.

The latest BvS 10 Beowulf uses the same chassis and running gear as the combat-proven BvS 10, already deployed by France, the Netherlands, Sweden and the UK (known as the Viking), of which the current production model is the BvS 10 Mk II. It is fitted with an unarmoured front unit to which a variety of special-to-role rear units can be attached.

As Beowulf is fitted with a lightweight unarmoured body, it has a greater payload than the fully protected version of the BvS 10 Mk II, as well as having increased crew comfort and visibility and reduced through life operating and support costs.

It has a baseline weight of 8 tonnes and a maximum gross vehicle weight of 15 tonnes. The front unit has a load capacity of 3 tonnes, while the rear unit has a capacity of up to 8 tonnes, which is three times more than the Bv 206, which was designed more than 40 years ago.

The vehicle is powered by a Cummins 6.7 litre in-line diesel engine developing 285hp coupled to an Allison six-speed transmission, which gives a maximum road speed of 70km/h. It is fully amphibious, being propelled by its rubber band tracks at a maximum speed of 4km/h.

Although designed mainly for the military market, BAE Systems Hägglunds sees a significant potential civil market for the BvS 10 Beowulf, where a high level of cross-country mobility and payload is required, such as in emergency and humanitarian applications.

http://www.janes.com/article/54220/new-swedish-hero-dsei15d1

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Elzenga

Citaat van: Sparkplug op 27/08/2015 | 16:54 uur
Het Amphibious Combat Vehicle (ACV) is primair de vervanger van de AAV-7.
http://www.janes.com/article/53188/usmc-set-to-choose-two-acv-bidders-later-this-year

Naast de ACV wordt ook gesproken over de MPC.
https://www.fas.org/sgp/crs/weapons/R42723.pdf
Klopt inderdaad....me wrong!!...had deze gemist ;) "In March 2015, the Marines revealed that the separate ACV 1.1 and 1.2 increments may be merged into a single vehicle." En de LAV-25 blijft tot 2035 rondrijden lees ik..

Sparkplug

Citaat van: Elzenga op 27/08/2015 | 16:38 uur
De USMC wisselt volgens mij niet van rups naar wiel als ik het goed heb begrepen. Huidige wiel-kandidaat is meer bedoeld als vervanger voor de LAV-25. De AAV-7 wordt nog eens gemoderniseerd en zal op termijn vervangen worden door een nieuw rupsvoertuig. Dit keer betaalbaar dat wel.
Het Amphibious Combat Vehicle (ACV) is primair de vervanger van de AAV-7.
http://www.janes.com/article/53188/usmc-set-to-choose-two-acv-bidders-later-this-year

Naast de ACV wordt ook gesproken over de MPC.
https://www.fas.org/sgp/crs/weapons/R42723.pdf

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Elzenga

Citaat van: Harald op 27/08/2015 | 12:12 uur
Mee-eens, al zie je wel bij de USMC de wijziging/wisseling van rups naar wiel in hun vervangingsprogramma.
De USMC wisselt volgens mij niet van rups naar wiel als ik het goed heb begrepen. Huidige wiel-kandidaat is meer bedoeld als vervanger voor de LAV-25. De AAV-7 wordt nog eens gemoderniseerd en zal op termijn vervangen worden door een nieuw rupsvoertuig. Dit keer betaalbaar dat wel.

Elzenga

#10
Citaat van: Thomasen op 27/08/2015 | 12:02 uur
Mariniers zijn bij uitstek een eenheid die optreed in lastig terrein. De BV's zijn veruit de meest terrein vaardige voertuigen die we hebben, ik geloof niet dat de britten die nu zo snel zullen gaan vervangen door wielvoertuigen. Hoop het niet althans.
Dat hoop ik ook niet...al zou dat dan in de mix zijn met de BvS10. Maar ik denk dat men liever naar een voertuig overstapt die op termijn ook de BvS10 kan vervangen...en grote mate van eenduidigheid kent qua logistiek en onderdelen. ST Kinetics heeft al een model klaar..de new generation van hun huidige voertuig..

JdL

Je zag bij onze mariniers in tjaad dat op veel plekken het terrein zo slecht was dat alleen de viking(is natuurlijk kwa terreineigenschappen een beetje vergelijkbaar met BV) door konden gaan
Daarom lijkt het mij handig om voor rups te gaan
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

StrataNL

Ik zou graag zien dat UK en NL het BAE/Hagglunds SEP project opnieuw opstarten... :angel: innovatief concept, licht, betere terreinvaardigheid dan elk ander 8x8 voertuig.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Citaat van: Harald op 27/08/2015 | 12:12 uur
Mee-eens, al zie je wel bij de USMC de wijziging/wisseling van rups naar wiel in hun vervangingsprogramma.

Ja, maar de BV is niet zomaar een rupsvoertuig.
Overigens hebben ook de US Marines er een paar van rondrijden.

Harald

Citaat van: Thomasen op 27/08/2015 | 12:02 uur
Mariniers zijn bij uitstek een eenheid die optreed in lastig terrein. De BV's zijn veruit de meest terrein vaardige voertuigen die we hebben, ik geloof niet dat de britten die nu zo snel zullen gaan vervangen door wielvoertuigen. Hoop het niet althans.

Mee-eens, al zie je wel bij de USMC de wijziging/wisseling van rups naar wiel in hun vervangingsprogramma.

dudge

Citaat van: Harald op 27/08/2015 | 11:23 uur
Dan zal BAE zeker ook zijn Iveco SuperAV 8×8 naar voren schuiven als type, deze doet ook mee in de strijd in de VS met het US Marine Corps personnel carrier (MPC)- project, nu beter bekend als Amphibious Combat Vehicle (ACV) programma.

SuperAV is wel een wielvoertuig ten opzichte van de rupsen bij de huidige in gebruik zijnde typen BV206/210

Mariniers zijn bij uitstek een eenheid die optreed in lastig terrein. De BV's zijn veruit de meest terrein vaardige voertuigen die we hebben, ik geloof niet dat de britten die nu zo snel zullen gaan vervangen door wielvoertuigen. Hoop het niet althans.

Harald

Citaat van: Sparkplug op 27/08/2015 | 11:35 uur
Het is ook interessant om te weten of de Britse keuze ook gevolgen heeft voor de opvolger van onze eigen BV206.

Precies, en eventueel gebruik via de LPD's en JSS, zou een toevoeging zijn van capaciteiten binnen de KM/KL.

De huidige BV206 hebben een MLU ondergaan, om zo de levensduur te verlengen tot 2020.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-27830-77.html

Sparkplug

Citaat van: Harald op 27/08/2015 | 11:23 uur
Dan zal BAE zeker ook zijn Iveco SuperAV 8×8 naar voren schuiven als type, deze doet ook mee in de strijd in de VS met het US Marine Corps personnel carrier (MPC)- project, nu beter bekend als Amphibious Combat Vehicle (ACV) programma.

SuperAV is wel een wielvoertuig ten opzichte van de rupsen bij de huidige in gebruik zijnde typen BV206/210
Wie weet. Het is ook interessant om te weten of de Britse keuze ook gevolgen heeft voor de opvolger van onze eigen BV206.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Dan zal BAE zeker ook zijn Iveco SuperAV 8×8 naar voren schuiven als type, deze doet ook mee in de strijd in de VS met het US Marine Corps personnel carrier (MPC)- project, nu beter bekend als Amphibious Combat Vehicle (ACV) programma.

SuperAV is wel een wielvoertuig ten opzichte van de rupsen bij de huidige in gebruik zijnde typen BV206/210

Sparkplug

UK Floats Idea of New Support Vehicle for Marines

By Andrew Chuter | August 24, 2015

LONDON — The Royal Marines could get a new fleet of amphibious all-terrain support vehicles if the Ministry of Defence pushes ahead with a program to replace the BAE-built BV206 machines currently used by Britain's elite commando force.

.../....

Zie onderstaande link voor het complete artikel.
http://www.defensenews.com/story/defense/land/vehicles/2015/08/23/britain-looks--future-all-terrain-vehicle-royal-marines/32051261/
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.