Iraq (500) and Saudi Arabia (950) reportedly interested in ordering BMP-3

Gestart door dudge, 01/10/2015 | 22:57 uur

Sparkplug

Citaat van: Thomasen op 02/10/2015 | 12:08 uur
Hadden eerder toch ook al interesse in MI-24's?

Irak kreeg in 2013 en 2014 zowel de Mil Mi-28NE als de Mil Mi-35M geleverd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

dudge

Citaat van: Sparkplug op 02/10/2015 | 12:06 uur
Irak kocht de afgelopen jaren al een hoop Russisch militair materieel. Het is wel opvallend dat Saoedi-Arabiƫ interesse heeft voor Russische pantserwagens.

Hadden eerder toch ook al interesse in MI-24's?

Sparkplug

Citaat van: Elzenga op 02/10/2015 | 11:36 uur
Indien juist en omgezet in orders lijken mij beide landen hun huidige militaire afhankelijkheid van de VS verder te willen afbouwen..

Citaat van: Oorlogsvis op 02/10/2015 | 12:00 uur
US raakt zijn grip op het midden-oosten een beetje kwijt .....de Russen zijn bezig aan een come-back .

Irak kocht de afgelopen jaren al een hoop Russisch militair materieel. Het is wel opvallend dat Saoedi-Arabiƫ interesse heeft voor Russische pantserwagens.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis

Citaat van: Elzenga op 02/10/2015 | 11:36 uur
Indien juist en omgezet in orders lijken mij beide landen hun huidige militaire afhankelijkheid van de VS verder te willen afbouwen..
US raakt zijn grip op het midden-oosten een beetje kwijt .....de Russen zijn bezig aan een come-back .

Elzenga

Indien juist en omgezet in orders lijken mij beide landen hun huidige militaire afhankelijkheid van de VS verder te willen afbouwen..

dudge

Iraq, Saudi Arabia reportedly interested in placing major BMP-3 orders
30 September 2015

Iraq and Saudi Arabia have expressed interest in ordering large numbers of BMP-3 infantry fighting vehicles (IFVs), according to Albert Bakov, the vice-president and co-owner of the Tractor Plants Concern, which controls Kurganmashzavod, the company that produces the IFVs.

"We've got a request for 500 BMP-3s from Iraq and for 950 vehicles from Saudi Arabia," he told the TASS news agency on 30 September.

http://www.janes.com/article/54972/iraq-saudi-arabia-reportedly-interested-in-placing-major-bmp-3-orders