Chinooks commence Canberra trials

Gestart door Sparkplug, 26/10/2015 | 15:02 uur

Harald

Citaat van: Thomasen op 26/10/2015 | 18:50 uur
Chinook is wel geschikt. Hangt af van de taak.
Alleen te gebruiken bij geen golven. Ja dan wel.

Is de lift van de cambera groot genoeg en zwaar genoeg ?

dudge

Citaat van: Harald op 26/10/2015 | 17:35 uur
Helicoptercapaciteit op zee, in de chinook categorie, is zeker niet onnodig. Juist een must. Dit geldt ook bij NL.
Maar de chinook is niet geschikt. Daar hebben we al wel vaker over gediscussieerd in verschillende  topics.

Chinook is wel geschikt. Hangt af van de taak.

Sparkplug

Citaat van: Harald op 26/10/2015 | 17:35 uur
Maar de chinook is niet geschikt. Daar hebben we al wel vaker over gediscussieerd in verschillende  topics.
En toch test Australiƫ dit met een CH-47D op hun LHD voor de limited CH-47D operating envelope. Gaat alles naar hun wens, dan testen zij het volgend jaar zeker met hun nieuwe CH-47F.

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Helicoptercapaciteit op zee, in de chinook categorie, is zeker niet onnodig. Juist een must. Dit geldt ook bij NL.
Maar de chinook is niet geschikt. Daar hebben we al wel vaker over gediscussieerd in verschillende  topics.

dudge

Citaat van: Harald op 26/10/2015 | 15:13 uur
Waar heb ik dit eerder gezien ...  :hrmph:     ;)

Zegt dus niets over het daadwerkelijk kunnen opstijgen en landen net als bij onze Chinooks van de JSS en LPD's
Chinook zijn daar niet geschikt voor !

Dat moet blijken. En waarom zou het niet kunnen? En ja, er zullen veel meer beperkingen aan zitten dan bij de NH90, maar dat maakt het nog niet onnodig.

Harald

Waar heb ik dit eerder gezien ...  :hrmph:     ;)

Zegt dus niets over het daadwerkelijk kunnen opstijgen en landen net als bij onze Chinooks van de JSS en LPD's
Chinook zijn daar niet geschikt voor !

Sparkplug

Chinooks commence Canberra trials

Royal Australian Navy | 25 October 2015


A CH-47D Chinook conducts load lifting trials with HMAS Canberra in Jervis Bay.

The Navy's Aircraft Maintenance and Flight Trials Unit along with C Squadron, 5 Aviation Regiment has conducted a 'quick look' trial of the CH-47D Chinook onboard the Navy's Flag Ship, HMAS Canberra. The trials were conducted over a week with preliminary work being conducted at HMAS Albatross and the flying trials conducted at sea on 20-21 October 2015.

The Chinook helicopter conducted a series of evolutions to HMAS Canberra's flight deck including launch and recoveries along with an assessment of external load operations known as vertical replenishment or VERTREP. An assessment was also made of aircraft lashing schemes and refuelling procedures.

This trial was the precursor for a full First of Class Flight Trial planned for the CH-47F in late 2016. The CH-47D and CH-47F are both operated by C Squadron from Townsville in Queensland.

Commander Air HMAS Canberra, Commander Paul Moggach, said the trial represented another milestone in operational capability for the ship.


A CH-47D Chinook on the deck of HMAS Canberra during First of Class Flight Trials in Jervis Bay.

"We are already authorised for deck operations with MRH-90 Taipan and S-70B-2 Seahawk helicopters, and the Chinook activity this week has further expanded our knowledge," he said.
 
"We look forward to operating with Army helicopters in support of our amphibious roles."

The outcome of the trial is to provide a limited CH-47D operating envelope to the Landing Helicopter Dock or amphibious assault ship.

Imagery is available on the Navy Image Library at http://images.navy.gov.au/S20152973, http://images.navy.gov.au/S20152946 and http://images.navy.gov.au/S20152935.

http://news.navy.gov.au/en/Oct2015/Fleet/2425
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.