Defensie op TV

Gestart door sgt Rob, 19/08/2006 | 10:44 uur

andré herc

Citaat van: Lex op 24/11/2009 | 17:25 uur
Politie belangrijker dan Defensie?

Volgens de PVV is het ambitieniveau van defensie veel te hoog. PVV stelt voor om 20 procent op de landmacht te bezuinigen, maar ook de luchtmacht zou fors moeten inleveren.

Het geld moet vervolgens in de politie worden geïnvesteerd. EenVandaag spreekt oud-politieagent Hero Brinkman (PVV).

Een Vandaag, 24 november 2009
Ned. 1/ 17:59 uur

Ik heb het zeker verkeerd begrepen volgens mij is de naam van de partij, de [P]olitie  [V]oortrekkers [V]erbond ;)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

KapiteinRob

Citaat van: Een Vandaag op 24/11/2009 | 17:25 uur
Volgens de PVV is het ambitieniveau van defensie veel te hoog.

De PVV moet, in ieder geval op het gebied van defensie  ;), wat beter na gaan denken. Het ambitieniveau van defensie ligt niet te hoog; het ligt verkeerd. En nadat de KM is leeggeplunderd zijn is nu de KLu aan de beurt en de KL weer aan de beurt? De stand van zaken o.m. qua piraterij laat zien dat we met de KM-bezuinigingen onze hand overspeelt hebben. Ik vind het "niet slim" om de KL en KLu ook op dergelijke wijze verder te beknotten. Ook dan heb je ongetwijfeld kans op "pay back time" zoals men door de kaalslag op de KM nu kan ervaren, al zal je dat m.i. bij de KL wat minder snel merken omdat zij de laatste jaren alleen maar ingezet worden voor "wederopbouw/humanitaire missies".

Nikehercules

Links of rechts, we zitten nergens meer goed wat defensie betreft.
Ik krijg het benauwd van dat populistisch gedoe, dit is nou precies wat een hoop mensen willen horen.
Als je wijk dagelijks geterroriseerd word door ''hangjeugd'' zit je waarschijnlijk niet te wachten op de aankoop van bushmasters  of nieuwe marineschepen maar wil je meer blauw op straat.

Nou maar hopen Wilders of dat drankorgel maar weer eens flinke uitglijder maakt want dit gaat natuurlijk weer helemaal de verkeerde kant op.

Ros

Citaat van: Lex op 24/11/2009 | 17:25 uur
Politie belangrijker dan Defensie?

Volgens de PVV is het ambitieniveau van defensie veel te hoog.

Te hoog zal ik niet snel roepen............dat er verkeerde keuzes gemaakt worden die vervolgens bakken met geld kosten......ja.


Enforcer

En Brinkman is toch zelf oud-politieman. Misschien moeten ze daar in Friesland hun politiepaleizen maar verkopen en de opbrengst daar van maar gebruiken voor meer blauw op straat. Ik heb begrepen dat het daar helemaal de spuigaten uitliep met het uitgeven van geld aan gebouwen.

Lex

Politie belangrijker dan Defensie?

Volgens de PVV is het ambitieniveau van defensie veel te hoog. PVV stelt voor om 20 procent op de landmacht te bezuinigen, maar ook de luchtmacht zou fors moeten inleveren.

Het geld moet vervolgens in de politie worden geïnvesteerd. EenVandaag spreekt oud-politieagent Hero Brinkman (PVV).

Een Vandaag, 24 november 2009
Ned. 1/ 17:59 uur

Lex

Op de site van de BBC is een interview te zien met CDR Bindt, over de inzet in de HOA.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8370063.stm

v.Hummen

Citaat van: Enforcer op 15/11/2009 | 22:33 uur
Veel herhaling,  een paardefluisteraar, maar het paleis zelf zijn ze niet binnen gekomen.

Ja de procedures kloppen niet, zijn niet goed uitgevoerd, maar het geheel is wederom flink opgeblazen.

Zou wel fijn zijn als Eimert uit kan leggen waarom na Havelte en Woensdrecht, nu ook nog Noordeinde een verbetering nodig heeft....
De Koninklijke Stallen noem ik wel het paleis, de paleistuin noem ik het paleis. Die ene deur hadden ze wel kunnen slechten... van de werkvleugel.

KapiteinRob

NCTb: beveiliging paleis laat te wensen over

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding erkent dat de beveiliging van Paleis Noordeinde te wensen overlaat. De NCTb kondigt ook een aanpassing van de veiligheidsmaatregelen aan.

De NCTb reageert op het SBS-programma Undercover in Nederland van tv-maker Alberto Stegeman, waarin te zien was hoe twee tv-makers ongehinderd tot in Paleis Noordeinde konden doordringen.

De medewerkers zeiden dat ze voor een onderhoudsbedrijf het paleis kwamen controleren op houtrot. Hun bestelbusje kwam het terrein op met nep-dynamiet aan boord. In het programma vroeg VVD-fractieleider Rutte "in het licht van wat er gebeurd is op Koninginnedag" om opheldering.

De fractievoorzitters van VVD, GroenLinks, D66 en SP toonden zich geschokt door het gemak waarmee de programmamakers binnen de poorten van het paleis wisten te komen. Dat geldt zeker ook voor de belabberde kwaliteit van het onderzoek dat de marechaussee instelde toen zij in de gaten kreeg dat er iets niet in de haak was. De fractievoorzitters willen opheldering van de verantwoordelijke bewindslieden, minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken en minister Eimert van Middelkoop van Defensie.

Bron: www.telegraaf.nl 151109

Enforcer

Inderdaad.

Welk excuus is er voor het belabberde onderzoek er na? Ze hebben het bedrijf al niet kunnen vinden bij de KvK. Je zou toch denken dat de KMar meer mogelijkheden heeft om diepgaand onderzoek in te stellen.

Lex

Dat klopt, maar als zij hun werk gaan doen cf de regels, dan komt iedereen te laat op zijn/haar werkplek.

Enforcer

Het blijft mensenwerk.

Lex

Misschien dat hij dan veel verder moet gaan. Welke kazerne/basis voldoet wel?

Enforcer

Veel herhaling,  een paardefluisteraar, maar het paleis zelf zijn ze niet binnen gekomen.

Ja de procedures kloppen niet, zijn niet goed uitgevoerd, maar het geheel is wederom flink opgeblazen.

Zou wel fijn zijn als Eimert uit kan leggen waarom na Havelte en Woensdrecht, nu ook nog Noordeinde een verbetering nodig heeft....

Lex

Beveiliging koningshuis faalt!

Kijk zondag 15 november om 21.30u op SBS 6 naar de onthullende aflevering van 'Undercover in Nederland'

Bron: SBS 6