De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

Poleme

#126
Citaat van: Elzenga op 10/08/2013 | 17:07 uur
Je zou denken dat het gewicht van die extra opbouw ook het nodige in de schaal legt...Kunnen er dan nog steeds 10 infanteristen worden meegenomen?
Toen de Armadillo variant voor het eerst in mei 2010 geleden publiekelijk werd voorgesteld, zat die opbouw er nog niet op.
Maar wel een Remotely Controlled Weapon Station en een Active Protection System op het dak.  Het gewicht bedroeg toen nog 26 ton + een nuttige lading van 9 ton.  Enige tijd later steeg het gewicht al naar 27 ton.  En nu dus 29 ton, met nog steeds een maximum gewicht van 35 ton.
De prijs van de Armadillo variant bedraagt ca. USD 3 miljoen vs ca. USD 4 - 4,5 miljoen voor een CV9035 (DenmarK).
Een maximum gewicht van 35 ton betekend wel een bodemdruk van 0,875 kg per vierkante centimeter.  Dat is dus slechts een kleine 3% onder de 0,9 kg / vierkante cm. van de 36,9 ton zware Leopard 1V. 
Type                           bodemdruk
Leclerc                        0,90 kg / vierkante cm
T-80U                         0,92
T-90                           0,91
Challenger 2                0,90
Abrams M1A1              1,05
Sherman M4             ± 1,00
Leopard II A5              0,885      (59.500 kg)
Leopard II A6              0,92        (61.700 kg)
Leopard II A7+            1 (0,9985  bij 67.500 kg)

De Armadillo neemt naast een 3 koppige bemanning 8 infanteristen mee.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ace1

#125
Citaat van: Elzenga op 10/08/2013 | 17:18 uur
;) Nee die aanpassing maak ik niet. Dan zou ik teveel gaan afwijken van wat we nu hebben en doen. En dat werkt denk ik niet. Maar ik ben door wat ik er over heb gelezen wel positief over een (hernieuwd) onderscheid tussen een APC en gevechtsondersteuningsvoertuig...ipv beide rollen in 1 voertuig zoals nu.  

Leg uit wat je percies bedoeld heb niet zoveel verstand van panterswagen maar kreeg vandaag de nieuwe ARMEX in de brievenbus en las het stuk van de CV-90 Armadillo en als bron werd defense-update.com/ gebruikt en dat is ook de reden dat ik het geplaatst hebt.

Elzenga

#124
Citaat van: Ace1 op 10/08/2013 | 17:13 uur

Elzenga dat is mogelijk, ik heb zo'n vermoeden dat jij nu je ALTERNATIEVE DEFENSIE OPZET gaat aanpassen?
Doordat er geen toren mee hoeft genomen worden heeft men een gewichtsbesparing van 6 ton.

http://www.armyrecognition.com/united_kingdom_british_army_light_armoured_vehicle/armadillo_cv90_bae_systems_armoured_combat_vehicle_data_sheet_description_information_specifications.html
;) Nee die aanpassing maak ik niet. Dan zou ik teveel gaan afwijken van wat we nu hebben en doen. En dat werkt denk ik niet. Maar ik ben door wat ik er over heb gelezen wel positief over een (hernieuwt) onderscheid tussen een APC en gevechtsondersteuningsvoertuig...ipv beide rollen in 1 voertuig zoals nu. 

Ace1

#123
Citaat van: Elzenga op 10/08/2013 | 17:07 uur
Je zou denken dat het gewicht van die extra opbouw ook het nodige in de schaal legt...Kunnen er dan nog steeds 10 infanteristen worden meegenomen?


Elzenga dat is mogelijk, ik heb zo'n vermoeden dat jij nu je ALTERNATIEVE DEFENSIE OPZET gaat aanpassen?
Doordat er geen toren mee hoeft genomen worden heeft men een gewichtsbesparing van 6 ton.


http://www.armyrecognition.com/united_kingdom_british_army_light_armoured_vehicle/armadillo_cv90_bae_systems_armoured_combat_vehicle_data_sheet_description_information_specifications.html

Elzenga

Je zou denken dat het gewicht van die extra opbouw ook het nodige in de schaal legt...Kunnen er dan nog steeds 10 infanteristen worden meegenomen?

Ace1


Ace1

CV-90 Armadillo Begin Field Evaluations in Denmark


Armadillo is a turretless version of CV90 with ballistic and mine protection which exceed Stanag 4a/b. Removal of the turret gives six tonnes of "spare" payload for further protection or other purposes on top of its "fighting configuration".

The Danish Army has received five Armadillo type armored infantry fighting vehicles for testing. Defense-Update reports. The vehicle is based on the CV90 chassis was configured by BAE Systems Sweden for protected infantry transport. Earlier in April BAE shipped the five vehicles to the Danish army Oksbol base for competitive evaluation. The tests, which begin in April and continue through September, will evaluate the new vehicle's ability to meet Denmark's armored personnel carrier requirement. BAE Systems is also offering the vehicle to other countries, among them Canada.

Armadillo is a turretless version of CV90 with ballistic and mine protection which exceed Stanag 4a/b. Removal of the turret gives six tonnes of "spare" payload for further protection or other purposes on top of its "fighting configuration" while its state-of-the-art electronic architecture allows "plug and play" of new systems.

The CV90 was originally designed by Hagglunds and was fitted with a Bofors gun turret. It came into service in 1993. The light tank variant of the vehicle, designated CV9035 MkIII infantry fighting vehicle is operational with the Danish Army since 2007. Denmark plans to replace its existing fleet of M113s and BAE Sweden is one of four contender for the program. Other options considered are the Piranha V from GDLS Europe and G5, yet another upgrade of the M-113, proposed by FFG, which will bring this old design to a new APC status. Denmark is expected to select its future APC variant in 10 months, around February 2014. First deliveries will commence in 2015.

According to BAE Systems, Armadillo offers class-leading protection and optimum mission flexibility. Unlike the G5 or Piranha V, it will be produced on a 'hot' production line, with CV90 tanks built for Norway, therefore offer the benefit of production scale and shared costs. Moreover, CV90 platforms are currently operational with six existing operators, adding to the platform's attractiveness as a low-risk solution, both for initial purchase and long-term sustainment and upgrade. The Danish contract requires the supplier to bind to support the fleet over a period of 15 years.


The Danish Army is already operating 45 CV9035DK infantry Fighting Vehicles

http://defense-update.com/20130425_cv90-armadillo-dk.html

Hyperion


DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Huzaar1

Citaat van: Elzenga op 28/10/2012 | 19:56 uur
Citaat van: Huzaar1 op 28/10/2012 | 19:42 uur
ik hoop dat het een beetje KKW proof is.
Deze technologie past weer in een symmetrische oorlog..
Maar lijkt mij alleen te werken als het voertuig van zijkant wordt waargenomen. Vanuit een hoek of van boven of voor of achterzijde zie ik nog niet werken zo. En daar komt toch vaak de dreiging vandaan voor dit soort voertuigen.

Op den duur moet het toch mogelijk zijn het volledig toe te passen lijkt me.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 28/10/2012 | 19:42 uur
ik hoop dat het een beetje KKW proof is.
Deze technologie past weer in een symmetrische oorlog..
Maar lijkt mij alleen te werken als het voertuig van zijkant wordt waargenomen. Vanuit een hoek of van boven of voor of achterzijde zie ik nog niet werken zo. En daar komt toch vaak de dreiging vandaan voor dit soort voertuigen.

Huzaar1

 ik hoop dat het een beetje KKW proof is.
Deze technologie past weer in een symmetrische oorlog..

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Diesel op 25/10/2012 | 12:33 uur
Was een plaatje van deze versie;
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/404700_428701487165197_283168225_n.jpg

Er stond bij 'Dutch CV90 Trials' (oid) en dat de foto precies in het middenterrein van ISK was genomen.  ;D

Jep, misschien dat defensie stiekem bezig is met BAE :)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Diesel

Was een plaatje van deze versie;
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/404700_428701487165197_283168225_n.jpg

Er stond bij 'Dutch CV90 Trials' (oid) en dat de foto precies in het middenterrein van ISK was genomen.  ;D

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 24/10/2012 | 20:32 uur
Link werkt niet.

Werkt inderdaad niet meer maar hij deed het gister wel degelijk... :S
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation