Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

Harald

Citaat van: mandaje op 03/10/2014 | 15:30 uur
De Fransen zijn druk bezig met een conventionele variant van hun nieuwste SSN.

DCNS will unveil the SMX OCEAN at Euronaval 2014: A Conventional (SSK) Barracuda http://navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/year-2014-news/september-2014-navy-naval-forces-maritime-industry-technology-security-global-news/2029-exclusive-dcns-will-unveil-the-smx-ocean-at-euronaval-2014-a-conventional-ssk-barracuda.html

Hier zitten een aantal interessante energiebesparende technologieën in, zoals extra roerpropellors en brandstofcellen. Als opvolger van de Walrus-klasse zal hij wel aan de bovenkant van het budget zitten, maar hij heeft dan ook een indrukwekkend bereik.

prestaties en mogelijkheden is precies wat we zoeken in de vervanger van de Walrus-klasse, maar ben het met Jurrien eens dat een tonnage van 4700 te groot is voor NL.

En ja, ik zie ook meer in een Walrus NG als opvolger voor de huidige Walrus-klasse, voorzien van VLS, AIP e.d.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#805
Citaat van: mandaje op 04/10/2014 | 19:32 uur
Daarnaast is een Duitse/Britse/Zweedse exportonderzeeër ook zeker niet alles.

Voorlopig hou ik het op een nieuw te bouwen Nederlands ontwerp met inbreng van Noorse wensen en eisen (VLS) en noemen het de Walrus NG.  :angel:

mandaje

Citaat van: Huzaar1 op 04/10/2014 | 18:10 uur
Een Franse onderzeeër?

Mij krijg je niet eens in een Franse auto.
:dead:

Het ging mij dan ook meer om de prestaties en wapenmogelijkheden, dan dat een Franse onderzeeër echt een kandidaat is. Als de opvolger van de Walrus-klasse een week lang met 14 knopen onderwater kan varen dan is dat een extreem goede prestatie. Ook het toevoegen van kleine elektromotoren zorgt voor een flinke verbetering in uithouddingsvermogen bij lage snelheid.

Daarnaast is een Duitse/Britse/Zweedse exportonderzeeër ook zeker niet alles.

Huzaar1

Een Franse onderzeeër?

Mij krijg je niet eens in een Franse auto.
:dead:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: mandaje op 03/10/2014 | 15:30 uur
Hier zitten een aantal interessante energiebesparende technologieën in, zoals extra roerpropellors en brandstofcellen. Als opvolger van de Walrus-klasse zal hij wel aan de bovenkant van het budget zitten, maar hij heeft dan ook een indrukwekkend bereik.

Zeker een interessante sub, maar met 4.700 ton wellicht een maatje te groot voor de KM doelstelling(en).

mandaje

De Fransen zijn druk bezig met een conventionele variant van hun nieuwste SSN.

DCNS will unveil the SMX OCEAN at Euronaval 2014: A Conventional (SSK) Barracuda http://navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/year-2014-news/september-2014-navy-naval-forces-maritime-industry-technology-security-global-news/2029-exclusive-dcns-will-unveil-the-smx-ocean-at-euronaval-2014-a-conventional-ssk-barracuda.html

Hier zitten een aantal interessante energiebesparende technologieën in, zoals extra roerpropellors en brandstofcellen. Als opvolger van de Walrus-klasse zal hij wel aan de bovenkant van het budget zitten, maar hij heeft dan ook een indrukwekkend bereik.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van:  www.facebook.com/Commandantderstrijdkrachten Vandaag om 05:12
Commandant der Strijdkrachten

"We werden het snel eens over de samenwerkingsstructuur en gaan de handen ineen slaan op het gebied van de F35 en de vervanging van onderzeeërs"

Niets nieuws onder de zon (in deze uitspraak) maar goed dat het wederom bevestigd is.

Ace1


Ace1

Commandant der Strijdkrachten

Goed werkbezoek aan Noorwegen! Na een inspectie van de Kings Guard sprak ik uitgebreid met mijn Noorse collega Admiraal Haakon
Bruun-Hanssen. We werden het snel eens over de samenwerkingsstructuur en gaan de handen ineen slaan op het gebied van de F35 en de vervanging van onderzeeërs. Foto: Noorse ministerie van Defensie


https://www.facebook.com/Commandantderstrijdkrachten?fref=nf


Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 22/09/2014 | 14:42 uur
Dan steken ze wel hun nek uit

Dat zou voor het eerst zijn.... maar hier zie ik een mogelijke goede uitkomst.

DvdW

Citaat van: jurrien visser op 22/09/2014 | 14:35 uur
De SP en aanhang krijt een feeldtrip aangeboden naar Syrië en Irak, een inburgeringscursus om het maar zo te noemen, hebben ze eindelijk iets te doen waar ze het hoofd bij moeten houden.
Dan steken ze wel hun nek uit
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#794
Citaat van: DvdW op 22/09/2014 | 14:30 uur
Zolang het maar geen SP rood is vind ik het prima :devil:

De SP en aanhang krijt een feeldtrip aangeboden naar Syrië en Irak, een inburgeringscursus om het maar zo te noemen, hebben ze eindelijk iets te doen waar ze het hoofd bij moeten houden.

DvdW

Zolang het maar geen SP rood is vind ik het prima :devil:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Citaat van: jurrien visser op 22/09/2014 | 11:42 uur
Tot dusver staan alle signalen op groen.  ;D

Deze kleur ?....... :sick:

:cute-smile: