Met beperking werken bij defensie?

Gestart door Marja22, 24/02/2015 | 13:36 uur

Huzaar1

Als burger kun je wellicht gewoon werken bij defensie, daar doel je ook op ( hoop ik ) ?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: Marja22 op 24/02/2015 | 13:36 uur
Hoi allemaal,

Ik ben 28 jaar, vrouw en docent van beroep.
Ik wil al geruime tijd werken bij defensie maar nooit de stap genomen omdat ik een beperking heb aan mijn heup.

Is er een mogelijkheid om dan toch binnen defensie te kunnen gaan werken?

Overigens sport ik 5 keer per week waaronder fitness, bootcamp en zwemmen. Ook ben ik een fanatiek sportschutter.

Kijk erg uit naar jullie reacties.

Mvg Marja
beperking aan de heup ? versleten heup dan kan je het volgens mij wel vergeten...dat heb ik ook en dat is behoorlijk shit.

Enforcer

Dus kun je nog mogelijk wel reservist worden.

mikemans

Voor veel functies is 28 te oud. 29 is voor alle functies te oud.

HAskHGP9

In de keuring kom je er achter, of er met jouw beperking mogelijkheden zijn.

Je kunt ook even bellen met werving en selectie om alvast informatie in te winnen, maar bedenk dat het keuringstraject een heel individueel traject is.

Je wordt dan onderzocht door een fysio en een arts. Aan het einde heb je een gesprek met een andere arts, die maakt de uiteindelijke afweging.

Er zijn ook verschillen in functie zwaarte, ikzelf ben wel goedgekeurd voor mijn huidige functie maar zou een zwaardere functie niet kunnen doen omdat mijn knie die belasting (misschien) niet aan kan.

Kortom, solliciteren en naar de keuring gaan. Dan heb je uiteindelijk een duidelijk antwoord.

Marja22

#1
Hoi allemaal,

Ik ben 28 jaar, vrouw en docent van beroep.
Ik wil al geruime tijd werken bij defensie maar nooit de stap genomen omdat ik een beperking heb aan mijn heup.

Is er een mogelijkheid om dan toch binnen defensie te kunnen gaan werken?

Overigens sport ik 5 keer per week waaronder fitness, bootcamp en zwemmen. Ook ben ik een fanatiek sportschutter.

Kijk erg uit naar jullie reacties.

Mvg Marja