Definitief afgekeurd voor slaapwandelen

Gestart door minutelad, 27/02/2018 | 22:11 uur

Huzaar1

#6
Citaat van: minutelad op 27/02/2018 | 22:11 uur
Vandaag ben ik op de psychologische keuring geweest in Amsterdam. Ondanks dat de capiciteitentest en het interview goed verliepen werd ik toch afgekeurd omdat ik ja antwoordde op de vraag of ik recentelijk nog heb geslaapwandeld. Schijnbaar is dat voor de functie waarvoor ik solliciteerde (soldaat pantserinfanterie) een gevaar, omdat je zomaar de basis kan aflopen en jezelf en anderen in gevaar kan brengen. Ik heb nog een nadere verklaring proberen te krijgen maar volgens de psychologen was dit de enige reden dat ik afgekeurd ben. Voor de capiciteitentest en de rest had ik boven gemiddeld.

Ik vroeg mij af of mensen hier vaker definitief voor afgekeurd zijn? Ik vind het apart dat ik een negatief definitief advies heb gekregen. Slaapwandelen lijkt mij prima te verhelpen. Nu zit ik mij af te vragen of het handig is om bezwaar te doen tegen deze uitslag. Lijkt mij namelijk sterk dat ik ook nooit meer bij een niet gevechtsfunctie -of de marechaussee kan solliciteren vanwege slaapwandel problemen.

Je moet zo'n vragenlijst natuurlijk ook een beetje tactisch invullen he. Als jij weet dat het 2 stappen zijn uit bed dan kruis je nee aan, omdat ja vragen oplevert, dat voel je lijkt mij ook wel aan.
Zo beschreef ik mijn dag als thuiskomen, opruimen, mn moeder helpen met koken en vervolgens samen met m'n vader postzegels verzamelen met een laagje schuim van het bier op vrijdag avond. Ff nadenken wat je aan het doen  bent zeg maar.


Maargoed, je bent volgens mij niet afgekeurd voor slaapwandelen, dat wordt echter nu wel gebruikt.

En van een basis afwandelen?
God wat een argument was dat van de psycholoog. Zal wel een vrouw/man/transgender met ervaring zijn die weet hoe het er aan toegaat in missiegebied.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: minutelad op 02/03/2018 | 14:14 uur
Bedankt voor de reacties.

Ik heb bezwaar gedaan tegen de uitslag met de beredenering dat een tijdelijke afgekeuring meer gepast zou zijn. Slaapwandelen moet namelijk prima te verhelpen zijn. Ook heb ik er bijna geen last van en is mijn vorm van slaapwandelen niet ernstig. Ik zet zo'n 2 keer per jaar een aantal stappen uit bed voordat ik weer wakker wordt. Ik heb gelezen dat er van die lui zijn die slaapwandelend een wapen hebben geladen, omdat ze droomde dat ze aangevallen werden. Om deze reden begrijp ik ook wel dat ik afgekeurd ben, maar toch vind ik een tijdelijke afkeuring passender. Al helemaal omdat ik voor de fysieke/ capaciteiten test goed scoorde.

Nu maar afwachten of mijn bedenking gegrond wordt verklaard. Zo niet, dan heb ik er alles aan gedaan. Dan is een baan bij de politie ofzo misschien meer voor mij weggelegd.



Je kan het altijd proberen want niet geschoten is altijd mis!

minutelad

#4
Bedankt voor de reacties.

Ik heb bezwaar gedaan tegen de uitslag met de beredenering dat een tijdelijke afgekeuring meer gepast zou zijn. Slaapwandelen moet namelijk prima te verhelpen zijn. Ook heb ik er bijna geen last van en is mijn vorm van slaapwandelen niet ernstig. Ik zet zo'n 2 keer per jaar een aantal stappen uit bed voordat ik weer wakker wordt. Ik heb gelezen dat er van die lui zijn die slaapwandelend een wapen hebben geladen, omdat ze droomde dat ze aangevallen werden. Om deze reden begrijp ik ook wel dat ik afgekeurd ben, maar toch vind ik een tijdelijke afkeuring passender. Al helemaal omdat ik voor de fysieke/ capaciteiten test goed scoorde.

Nu maar afwachten of mijn bedenking gegrond wordt verklaard. Zo niet, dan heb ik er alles aan gedaan. Dan is een baan bij de politie ofzo misschien meer voor mij weggelegd.


Parera

Citaat van: minutelad op 27/02/2018 | 22:11 uur
Vandaag ben ik op de psychologische keuring geweest in Amsterdam. Ondanks dat de capiciteitentest en het interview goed verliepen werd ik toch afgekeurd omdat ik ja antwoordde op de vraag of ik recentelijk nog heb geslaapwandeld. Schijnbaar is dat voor de functie waarvoor ik solliciteerde (soldaat pantserinfanterie) een gevaar, omdat je zomaar de basis kan aflopen en jezelf en anderen in gevaar kan brengen. Ik heb nog een nadere verklaring proberen te krijgen maar volgens de psychologen was dit de enige reden dat ik afgekeurd ben. Voor de capiciteitentest en de rest had ik boven gemiddeld.

Ik vroeg mij af of mensen hier vaker definitief voor afgekeurd zijn? Ik vind het apart dat ik een negatief definitief advies heb gekregen. Slaapwandelen lijkt mij prima te verhelpen. Nu zit ik mij af te vragen of het handig is om bezwaar te doen tegen deze uitslag. Lijkt mij namelijk sterk dat ik ook nooit meer bij een niet gevechtsfunctie -of de marechaussee kan solliciteren vanwege slaapwandel problemen.

Als je in bezwaar kunt gaan kan je het altijd proberen, ik weet niet of die gebruikelijk is om mensen op af te keuren maar ik kan me voorstellen dat het niet wenselijk is een slaapwandelende militair te hebben op missie. En definitief afgekeurd lijkt mij dan voor alle functies dus ook voor de KMAR of ondersteunend personeel iedereen is in de basis een militair die inzetbaar is wanneer volgens Amerikaanse uitspraak ''shit hits the fan'' .

A.J.

Dit is voor het eerst dat ik hoor dat er iemand is afgekeurd voor slaapwandelen... En tegen de tijd dat jij een basis af "slaapwandelt" moet er nogal wat gebeuren...

minutelad

Vandaag ben ik op de psychologische keuring geweest in Amsterdam. Ondanks dat de capiciteitentest en het interview goed verliepen werd ik toch afgekeurd omdat ik ja antwoordde op de vraag of ik recentelijk nog heb geslaapwandeld. Schijnbaar is dat voor de functie waarvoor ik solliciteerde (soldaat pantserinfanterie) een gevaar, omdat je zomaar de basis kan aflopen en jezelf en anderen in gevaar kan brengen. Ik heb nog een nadere verklaring proberen te krijgen maar volgens de psychologen was dit de enige reden dat ik afgekeurd ben. Voor de capiciteitentest en de rest had ik boven gemiddeld.

Ik vroeg mij af of mensen hier vaker definitief voor afgekeurd zijn? Ik vind het apart dat ik een negatief definitief advies heb gekregen. Slaapwandelen lijkt mij prima te verhelpen. Nu zit ik mij af te vragen of het handig is om bezwaar te doen tegen deze uitslag. Lijkt mij namelijk sterk dat ik ook nooit meer bij een niet gevechtsfunctie -of de marechaussee kan solliciteren vanwege slaapwandel problemen.